آموزش افزودن جستجوی گوگل در وردپرس wordpress

قابلیت جستجوی پیش فرض وردپرس خیلی کاربردی نیست و اغلب نتایج جستجوی را به درستی نمایش نمی دهد. این عملکرد ضعیف صاحبان سایت را مجبور به استفاده از یک گزینه جایگزین میکند.

پلاگین های زیادی برای نمایش نتایج جستجو در سایت های وردپرسی وجود دارد همچون SearchWP، Swiftype و غیره . ولی مشکل تمام این پلاگین ها این است که در صورت استفاده از آن ها بازهم نیاز به مدیریت دارند و گاهی بر روی منابع سرور شما تاثیر منفی می گذارند.

استفاده از جستجوی گوگل رایگان است و خب استفاده از این قابلیت قدرتمند برای تمام سایت ها پاسخگو است و همچنین به شما اجازه این را میدهد تا نتایج جستجو را تنها به سایت خود محدود کنید.

از دیگر مزایای استفاده از جستجوی گوگل در سایت، سرعت است. کاربران اینترنت، برند تجاری گوگل را میشناسند و به آن اعتماد دارند. از طرفی دیگر نیازی به نگهداری و یا آپدیت آن نیست.

برای افزودن این قابلیت به سایت خود به ساده ترین روش ممکن، ما یک ویدئوی آموزشی از نحوه  اضافه کردن جستجوی گوگل ایجاد کرده ایم که می توانید در ادامه آن را مشاهده کنید.

اگر امکان مشاهده ویدئو برای شما وجود ندارد، می توانید از توضیحات زیر استفاده کنید، بنابراین در ادامه می توانید آموزش گام به گام را دنبال کنید.

افزودن جستجوی گوگل به سایت وردپرس با پلاگین

این ساده ترین روش برای افزودن این قابلیت به سایت های وردپرسی است.

در ابتدا باید پلاگین WP Google Search را نصب و سپس فعال نمایید.

پس از فعالسازی، در قسمت تنظیمات وارد صفحه تنظیمات WP Google Search شوید.

تنظیمات افزونه wp google search

پلاگین از شما می خواهد آی دی موتور جستجوی گوگل را ارائه دهید. برای به دست آوردن آی دی موتور جستجو، باید با یک اکانت گوگل وارد صفحه ی Google Custom Search شوید و در سمت چپ صفحه بر روی لینک موتور جستجوی جدید کلیک کنید.

d8a2d985d988d8b2d8b4 d986d8add988d987 d8a7d8b6d8a7d981d987 daa9d8b1d8afd986 d8acd8b3d8aad8acd988db8c daafd988daafd984 d8a8d987 d8b3d8a7 1

به سادگی URL سایت وردپرسی خود را در قسمت “Sites to Search” وارد نمایید. سپس، شما باید زبان وب سایت خود را انتخاب کنید و در نهایت بر روی دکمه create کلیک کنید.

حالا گوگل موتور جستجوی سفارشی را ایجاد کرده و یک پیام موفقیت آمیز با لینکی برای انجام اقدامات دیگر ارسال می کند. برای ویرایش موتور جستجوی خود، باید روی دکمه کنترل پنل کلیک کنید.

کنترل پنل gcs

پس از اینکه وارد کنترل پنل موتور جستجوی سفارشی خود شدید، بر روی گزینه “Search engine ID” کلیک کرده و محتوای آن را کپی کنید.

آی دی gcse

سپس باید بر روی گزینه “look and feel” کلیک کرده و در تب layout، بر روی گزینه result only کلیک کنید.

تنظمیات gcse

سپس روی دکمه save در پایین صفحه کلیک کنید تا تغییرات اعمالی ذخیره گردد.

حالا می توانید به سایت وردپرسی خود بازگردید. آی دی موتور جستجو که قبلاً آن را کپی کردید را در صفحه تنظیمات WP Google Search  قرار دهید سپس برای ذخیره تنظیمات بر روی گزینه save کلیک کنید.

پس از آن باید در داشبورد وردپرس به بخش “نمایش” و از آن جا به قسمت “ابزارک ها” بروید.

در آنجا ویجت WP Google Search را در فهرست ویجت های موجود مشاهده خواهید کرد. ویجت را در سایدباری که می خواهید فرم جستجوی گوگل در آنجا به نمایش دربیاید قرار دهید.

ابزارک gcse

 

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره و سئو

نوشته های مشابه