اشتباهات مرگبار در تبلیغ گوگل ادوردز

اشتباهات تبلیغ گوگل ادوردز

تبلیغ گوگل ادوردز یک استراتژی بازاریابی قدرتمند است که بسیاری از شرکت ها هر ساله میلیون ها دلار برای آن هزینه می کنند. اما این استراتژی تنها برای کسب و کارهای بزرگ نیست، اگر شما تاکنون از تبلیغ گوگل ادوردز برای کسب و کار خود استفاده نکرده اید، فرصت فوق العاده ای را از دست داده اید.

بسیاری از شرکت های کوچک می توانند از تبلیغات گوگل ادوردز استفاده کنند و از مزایای مشابه شرکت های بزرگ بهره مند شوند. کلیک بیشتر، منجر به ترافیک بیشتر  ودر نهایت سود بیشترمی شود. با این حال، قبل از اینکه بتوانید به این هدف دست پیدا کنید، باید یاد بگیرید که چگونه یک کمپین موفق گوگل ادوردز را راه اندازی کنید.

برای اطمینان از اجرای بهترین کمپین تبلیغ گوگل ادوردز ، در اینجا خطاهای مهم تبلیغ گوگل ادوردز که می بایست از آن اجتناب کنید را معرفی می کنیم.

* هدف گذاری اشتباه کلمات کلیدی در تبلیغ گوگل ادوردز

اولین و واضح ترین اشتباه که بسیاری از مردم در تبلیغ گوگل ادوردز خود انجام می دهند این است که کلمات کلیدی اشتباهی را هدف قرار می دهند. به صورت کلی ، تبلیغات کلیکی می بایست سبب دریافت هرچه بیشتر کلیک با کاربران مرتبط شود . اگر میخواهید کلیک ها و موفقیت کمپین خود را افزایش دهید، انتخاب کلمات کلیدی مناسب ضروری است.

به جای هدف قرار دادن کلمات کلیدی کلی و عام ، باید بر روی کلمات کلیدی که مرتبط با کسب و کار و محصولات شما هستند تمرکز کنید.

کلمه ی کلیدی کلی همانند “تبلیغات” ممکن است میلیون ها جستجو داشته باشد و تعداد زیادی کلیک نیز دریافت کند،  اما کاربرانی که با جستجوی این کلمه ی کلیدی بروی تبلیغات شما کلیک می کنند، به احتمال زیاد خرید نخواهند کرد. با توجه به خدمت و یا محصولی که ارائه می دهید  یک کلمه کلیدی بهتر می تواند چیزی شبیه به “قیمت خدمات تبلیغات آنلاین” یا “بهترین آژانس تبلیغات آنلاین” باشد. هر دو این کلمات کلیدی قصد خریدار را بیشتر نشان داده و امکان دریافت سود در آن ها بیشتر می باشد

* صفحه ی فرود نامناسب

اگر شما در حال برنامه ریزی برای صرف هزینه ای مناسب برای دریافت ترافیک کاملاً هدفمند به وب سایت خود هستید، پیشنهاد می شود در قدم اول اطمینان حاصل کنید که یک صفحه فرود خوب داشته باشید. سرمایه گذاری در یک صفحه فرود نامناسب ، منجر به دریافت نتیجه ی فوق العاده پایین می شود حتی این امر ممکن است به شکست تبلیغ گوگل ادوردز شما بیانجامد.

اگر شما یک آفر ویژه در متن تبلیغ خود را وعده داده اید ، پس بهتر است آفر ویژه را حتما در صفحه ی اصلی سایت خود نیز اعلام کنید.

یک صفحه فرود خوب، هر وعده ایی که در متن تبلیغ ذکر شده است را در محتوای خود نیز دارا می باشد .

* عدم استفاده از افزونه های تبلیغ گوگل ادوردز

افزونه های گوگل ادوردز امکان افزودن اطلاعات جزئی در تبلیغ شما ایجاد می کنند این اطلاعات می تواند شامل آدرس ، شماره تلفن ، لینک های داخلی سایت و… باشد.

جالب است بدانید بسیاری از افرادی که از تبلیغات گوگل ادوردز استفاده می کنند اطلاعاتی در ارتباط با این افزونه ها ندارند. افزونه های گوگل ادوردز نه تنها باعث افزایش میزان کلیک و جذب کاربران می شوند، بلکه باعث کاهش هزینه های تبلیغ گوگل ادوردز شما می شود،چطور؟ به سادگی! با افزایش نمره کیفیت تبلیغ ، هزینه کلیک ها کاهش می یابد.

* عدم استفاده از کلمات منفی در تبلیغ گوگل ادوردز

اگر تاکنون اطلاعاتی درباره ی کلمات منفی تبلیغ گوگل نداشته اید و با این حال تبلیغ گوگل ادوردز را اجرا کرده اید، احتمالا این بزرگترین خطای تبلیغاتی شما بوده است. همانطور که استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای هدفگذاری صحیح حائز اهمیت است ، مشخص کردن کلماتی که نمی خواهید تبلیغات با آن نیز نمایش داشته باشد هم مهم است .

تصور کنید که از کلمه ی کلیدی “تبلیغات در گوگل” در حالت phrase استفاده می کنید با توجه به این مورد که قبل و بعد کلیدواژه در این حالت باز می باشد پس تبلیغ شما با جستجوهایی همچون “تبلیغات در گوگل رایگان” نمایش خواهد داشت. با توجه به این مورد که قطعا قصد شما از تبلیغ گوگل ادوردز ، جذب مشتری و در نتیجه فروش خدمات و یا محصولات شما می باشد در این حالت کلمه ی رایگان گویای کار شما نبوده و می بایست به عنوان کلمه ی کلیدی منفی در تبلیغ استفاده شود .

با استفاده از کلمات کلیدی منفی، می توانید هدف گذاری تبلغیات خود را بهبود بخشید و اطمینان حاصل کنید که فقط کاربران هدف بر روی تبلیغات گوگل ادوردز شما کلیک می کنند.

* عدم استفاده از زمان بندی تبلیغ گوگل ادوردز

یکی دیگر از رایج ترین اشتباهات تبلیغ کنندگان مبتدی در ادوردز ، عدم برنامه ریزی زمان نمایش تبلیغات می باشد. زمانبندی تبلیغات شما درادوردز نه تنها می تواند عملکرد آن را بهبود بخشد، بلکه می تواند سود حاصل از تبلیغات را نیز افزایش دهد.

اکثر تبلیغ کنندگان بازه زمانی نمایش کمپین های خود را بر روی ساعات 7 تا 24  به امید دریافت ترافیک بیشتر تنظیم می کنند. باید توجه داشت ، تنظیم بازه زمانی نمایش تبلیغ تنها با هدف دریافت نمایش و کلیک بیشتر نیست، بلکه باید در نظر داشت بازه زمانی نمایش تبلیغ می بایست به صورتی تنظیم گردید که بیشرین بازده را برای تبلیغات شما داشته باشد. زمانبندی تبلیغات برای اجرای فقط در طول ساعات کاری، یک راه عالی برای کمک به بهبود عملکرد کمپین شما است. این کار نه تنها از  کلیک های بدون بازدهی که به طور مثال در ساعت 3 صبح انجام می شوند جلوگیری می کند بلکه سبب استفاده ی بهینه از بودجه ی روزانه ی تبلیغ گوگل ادوردز می شود.

نوشته های مشابه