پسوند new. توسط گوگل ارائه شد

گوگل

گوگل دامنه ی new. را برای سازمان ها و شرکت هایی که تمایل به ایجاد میانبری برای نشانی اینترنتی ساده دارند فعال کرده است. گوگل سال گذشته از دامنه ی new. برای اولین بار برای گوگل docs. و برخی از برنامه های کاربردی خود استفاده می کند. اکنون گوگل میخواهد با اجازه ی ثبت این دامنه برای باقی سازمان ها، این قابلیت را در باقی سازمان ها و شرکت ها ترویج دهد.

حالا امکان آن فراهم شده تا هر سازمان یا شرکتی بتواند دامنه ی خود را با new. ثبت کند و به سادگی میانبر new. را برای خود استفاده کنند.

از دوم دسامبر 2019 مطابق با 11 آذر ماه 98 هر فردی می تواند دامنه ی new. را ثبت کند و رجیسترار گوگل اولین دامنه های new. را در ژانویه سال 2020 به متقاضیان اختصاص میدهد. به گفته ی گوگل این دامنه new. باید کاربر را به صورت مستقیم به سمت میانبر و یا عملکرد مربوطه هدایت کند و اگر چنین نشود این دامنه توسط Google Registry حذف می گردد.

از تاریخ 14 ژانویه 2020 مطابق با 24 دی ماه صاحبان برندهای تجاری میتوانند نام برند خود با دامنه ی new. را ثبت کنند.

در حال حاضر این TLD توسط برخی از شرکت ها ثبت و تعدادی از آن ها نیز قابل استفاده هستند و باقی آن ها به زودی در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

به عنوان مثال دامنه ی Story.new به عنوان میانبری برای نوشتن در سایت Medium، دامنه ی Word.new به عنوان میانبر شرکت مایکروسافت برای باز کردن فایل word، دامنه ی sell.new توسط شرکت eBay و دامنه ی playlist.new توسط شرکت spotify جهت پخش فهرست جدید ثبت گردیده است.

منبع : techcrunch 

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره و سئو

نوشته های مشابه