چرا امنیت وب سایت در سئو تاثیر گذار است ؟

سایت امن

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که سایتی را طراحی کرده و علی رغم اینکه از نظر خودتان تمامی فاکتورهای سئو را رعایت کرده اید ولی سایت شما رتبه خوبی را کسب نکرده باشد.

گاهی فکر میکنیم اگر محتوای سایت عالی باشد پس فاکتورها و مسائل دیگر اهمیتی ندارد. ولی این دیدگاه غلط است. برای دریافت رتبه بهتر در گوگل باید بدانید که اقداماتی بیش از لینک سازی و تولید محتوای منحصر بفرد و جذاب لازم است.

در حال حاضر گوگل بیش از 200 فاکتور برای رتبه بندی سایت ها دارد که با توجه به آن جایگاه و رتبه هر سایت را مشخص میکند. یکی از این فاکتورها نحوه ی محافظت شما از سایتتان و امنیت آن است.

به عبارت دیگر ممکن است عدم توجه به امنیت سایت باعث شود سایت شما رتبه خوبی در میان نتایج گوگل کسب نکند.

به گفته ی گوگل، امنیت سایت از اولویت های اصلی است و خود گوگل هزینه و وقت زیادی برای تامین امنیت سرویس های خود همچون جیمیل و گوگل درایو صرف کرده است و در تلاش برای افزایش امنیت کلی اینترنت می باشد.

معرفی 4 گام برای افزایش امنیت وب سایت

1 – نصب افزونه های امنیتی

به طور متوسط ، یک وب سایت تجاری معمولی در هر روز 44 بار مورد حمله قرار می گیرد و ربات ها بیش از 150 میلیون بار در هر هفته به این سایت ها حمله می کنند. این آمار هم برای سایت های وردپرسی و هم غیر از آن صدق میکند.

نقض امنیت توسط نرم افزارهای مخرب می تواند منجر به سرقت و یا از بین رفتن داده های سایت و اطلاعات کاربران گردد و یا حتی ممکن است دسترسی صاحب سایت را به وب سایت قطع کند. همچنین گاهی دیده شده است بدافزاها ظاهر و عملکرد سایت را بهم ریخته و این نه تنها شهرت برند شما را زیر سوال برده بلکه از نظر سئو هم تاثیر منفی بر روی سایت می گذارد.

برای جلوگیری از این اتفاق در سایت های وردپرسی، پیشنهاد می گردد امنیت وب سایت خود را با رعایت نکات امنیتی و استفاده از افزونه های امنیتی وردپرس تقویت کنید. این افزونه ها فقط از حملات و بدافزارها جلوگیری نمی کنند بلکه امنیت وردپرس را تامین می کند به این صورت که نقاط آسیب پذیر هر پلتفرم را شناسایی کرده و با هر تهدید و حمله ای به سایت مقابله می کند.

2 – استفاده از پسورد قوی

استفاده از پسوردهای ساده به خاطر قابلیت حفظ آسان بسیار وسوسه برانگیز است. جالب است بدانید رایج ترین پسوردی که هنوز هم افراد از آن استفاده میکنند “123456” می باشد.

پیشنهاد میشود همچین ریسکی نکرده و اندکی خلاقیت برای ایجاد یک پسورد قوی و ایمن نشان دهید. ترکیب حروف و اعداد و نمادها به شما کمک میکند تا پسوردی ایمن ایجاد نمایید. با ثبت پسورد قوی برای سایت خود نه تنها امنیت سایت خود را افزایش داده بلکه از اطلاعات کاربران خود نیز محافظت میکنید.

3 – همیشه سایت را آپدیت کنید

استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا علاوه بر مزایای زیاد، خطرات و ریسک هایی هم به همراه دارد. بر اساس گزارش Sucuri، امکان آسیب پذیری بالایی در سایت هایی که از سیستم های مدیریت محتوا استفاده می کنند وجود دارد. دلیل آن هم استفاده از کدهایی در این ابزارهاست که امکان دسترسی با توجه به منبع باز بودن آن ها برای افراد همچنین هکرها وجود دارد.

برای حفاظت از وب سایت خود، حتما پلاگین ها و CMS و اپلیکیشن های خود را به صورت منظم به روزرسانی نمایید.

4 – نصب گواهی امنیتی SSL

اگر توجه کنید متوجه میشوید که آدرس برخی از سایت ها با //:https شروع شده اند، در حالی که باقی سایت ها با //:http شروع شده اند. خب همانطور که می بینید تفاوت این دو با هم تنها در یک حرف s است ولی در هنگام خرید آنلاین همین یک s تفاوت خیلی زیادی ایجاد میکند.

برای توضیح آن میتوان گفت این s اضافه نمایانگر آن است که ارتباط شما با وب سایت به صورت ایمن و رمزنگاری شده است. این بدان معناست که هر داده ای که وارد سایت کنید ایمن است. این s نمایانگر تکنولوژی ای به نام گواهینامه SSL است.

دلیل اهمیت امنیت سایت در سئو چیست؟

با آپدیت گوگل کروم در سال 2017، سایت هایی که در صفحات خود شامل فرم ورود اطلاعات توسط کاربران هستند ولی گواهی امنیتی SSL ندارند با عبارت “insecure” (ناامن) نشان داده می شوند. گواهینامه SSL، تکنولوژی ای است که ارتباط بین مرورگر و وب سرور را رمزنگاری میکند، از سایت در مقابل هکرها محافظت میکند و همچنین از خصوصی ماندن اطلاعاتی که بین مرورگر و وب سرور منتقل میشود اطمینان حاصل میکند.

بروزرسانی امنیتی گوگل

یک وب سایت امن در آدرس URL خود دارای یک قفل امنیتی است. چنانچه سایت گواهی SSL نداشته باشد عبارت “not secure” را در نوار URL مشاهده خواهید کرد.

بر طبق تحقیقات انجام شده توسط شرکت HubSpo ، در حدود 82 درصد از مصرف کنندگان طی یک نظرسنجی اعلام کرده اند در صورتی که سایتی گواهی SSL نداشته باشد و عبارت ناامن را در URL آن مشاهده کنند، سایت را ترک می کنند و از آن جا که حدوداً 67 درصد از جستجوهای انجام شده در مرورگر گوگل کروم است لذا سایت های بدون SSL حجم ترافیک بالایی را از دست می دهند.

d8a8d8b1d8b1d8b3db8c d8aad8a3d8abdb8cd8b1 d8a7d985d986db8cd8aa d8b3d8a7db8cd8aa d8a8d8b1 d8b1d988db8c d8b3d8a6d988 1

از نظر فنی بیشترین مزیت پروتکل https نسبت به پروتکل http این است که ارتباط ایمنی تری برای اشتراک اطلاعات با سایت را برای کاربران ایجاد میکند. SSL در حقیقت یک لایه ی امنیتی به سایت اضافه میکند و به خصوص در سایت هایی که فروش آنلاین دارند وجود آن اهمیت بیشتری دارد.

d8a8d8b1d8b1d8b3db8c d8aad8a3d8abdb8cd8b1 d8a7d985d986db8cd8aa d8b3d8a7db8cd8aa d8a8d8b1 d8b1d988db8c d8b3d8a6d988 1

هنگامی که گواهی امنیتی SSL را به درستی بر روی وب سرور نصب و پیکربندی نمایید. گوگل کروم در کنار ادرس سایت شما یک قفل سبز رنگ را نمایش میدهد که در اصل ارتباط بین مرورگر و وب سرور را ایمن می کند ولی برای شما به این معناست که حتی اگر هکرها بتوانند داده ها را رهگیری کنند توانایی رمزگشایی آن را نخواهند داشت.

 

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره و سئو

نوشته های مشابه