دارک وب چیست؟ آیا Dark Web غیرقانونی است؟ چگونه از آن بازدید کنیم؟

دارک وب چیست؟ آیا Dark Web غیرقانونی است؟ چگونه از آن بازدید کنیم؟

بدون شک چیزهایی درباره دارک وب شنیده اید. هنگام بازدید از Dark Web ، اولین چیزی که به ذهن شما خطور میکند آن است که چرا این قدر سرعتش کم است. اما برای این مساله، دلیلی وجود دارد. دسترسی به این قسمت نامرئی اینترنت (که در آن میتوانید تقریبا هرچیزی را خریداری کنید) نیازمند استفاده از یک مرورگر ناشناس به نام Tor می باشد.

مرورگر Tor چگونه کار میکند؟

Tor، مسیریابی وب سایت مورد نظر شما را از طریق یک سری سرورهای پروکسی انجام میدهد که توسط هزاران داوطلب در سراسر دنیا اداره میشود که آدرس آی پی شما را به شکل غیرقابل شناسایی و غیرقابل ردیابی تبدیل میکند. مرورگر Tor مثل جادو عمل میکند اما نتیجه آن تجربه ای مشابه دارک وب است؛ غیرقابل پیشبینی، غیرقابل اعتماد و به طور آزاردهنده ای آهسته.

اما برای کسی که به دنبال دردسر است، دارک وب، مجالی است برای بررسی نقطه ضعف های تجربه انسانی؛ آن هم بدون خطرات دزدکی رفتن به کوچه ای تاریک.

در اینجا شما می توانید شماره کارت اعتباری، تمام انواع مواد مخدر، اسلحه، پول جعلی، کدهای عضویت دزدیده شده، حساب های هک شده Netflix و نرم افزارهایی که به شما کمک می کند تا به کامپیوترهای دیگر نفوذ کنید را خریداری کنید. به جای ۵۰۰۰۰$، ۵۰۰ دلار اعتبار برای بانک های آمریکا بخرید. ۶۰۰ دلار اعتبار جعلی بخرید. هفت کارت اعتباری بخرید که تعرفه هرکدام ۲.۵۰۰ دلار بوده و خیلی کارهای غیرقانونی دیگر. اکانت مادام العمر نت فلیکس را به ازای ۶ دلار بخرید. شما میتوانید هکرهای کلاه سیاه را برای حمله به دیگر کامپیوتر ها استخدام کنید. میتوانید نام کاربری و پسورد خریداری کنید و هیچ چیز غیرقانونی نیست. شما میتوانید به Chess Club و یا BlackBook بپیوندید. BlackBook شبکه ای اجتماعی است که به فیسبوک Tor معروف است.

مرورگر tor - دارک وب

چگونه از دارک وب بازدید کنیم ؟

عملا بسیار ساده می توانید این کار را انجام دهید. کافی است که مرورگر Tor را نصب کنید و از آن استفاده کنید. وارد این آدرس وب سایت www.torproject.org شوید و مرورگر را دانلود کنید و تمام ابزار مورد نیاز در این مرورگر وجود دارد. اما چیزی که دشوار است دانستن این موضوع است که چه چیزی را باید جستجو کنید. در اینجا ما خیلی به این مسئله نمی پردازیم و تنها برای شما آرزوی جستجوی امنی را داریم.

مرور دارک وب تا چه حد سخت است؟

همه این ها باعث میشود که شما گمان کنید مرور دارک وب آسان است اما اینطور نیست. از آنجا که انتظار میرود همه افراد ناشناس باشند، این مکان پر از هرج و مرج است. بسیاری از فعالیت های غیر قانونی در این مکان وجود دارد. Daniel Moore و Thomas Rid محققانی از کالج کینگ در لندن هستند که محتویات ۲۷۲۳ وب سایت تاریک فعال را طی یک دوره پنج هفته ای در چند سال پیش، طبقه بندی کرده اند و دریافتند که دارک وب، ۵۷% موارد غیرقانونی را میزبانی میکند. با این وجود استفاده های قانونی و قابل ستایشی از وب سایت تاریک Dark Website نیز وجود دارد که بعدا به آن خواهیم رسید.

زیر پوست دارک وب

وب سایت های تاریک تا حد زیادی شبیه هر سایت دیگری میباشند اما تفاوت های مهمی میان آنها وجود دارد. یکی از این تفاوت ها، ساختار نامگذاری میباشد. وب سایت های دارک به جای اینکه به com. یا co. ختم شوند، به onion. ختم میشوند. بر طبق نوشته های ویکی پدیا، ” onion. یک دامنه سطح‌ بالا است که برای سرویس ناشناس از طریق شبکه تور طراحی شده است.” مرورگرهای با پروکسی مناسب می توانند به این سایت ها دسترسی پیدا کنند، اما دیگران نمی توانند.

وب سایت های دارک از یک ساختار نامگذاری استفاده می کنند که URL هایی را ایجاد می کند که اغلب غیر ممکن است به یاد بمانند. به عنوان مثال، یک سایت تجاری محبوب به نام Dream Market از طریق آدرس نامشخص “eajwlvm3z2lcca76.onion” قابل دسترسی است.

 دارک وب، همیشه در حال تغییر

بسیاری از وب سایت های دارک توسط کلاهبردارانی ایجاد شده اند که دائما تغییر مکان می دهند تا از خشم قربانیان خود در امان بمانند. حتی سایتهای تجاری که ممکن است برای یک سال یا بیشتر وجود داشته باشند، اگر صاحبانشان بتوانند پول سپرده گذاران را نقد کنند، ناگهان ناپدید می شوند.

عملکرد مقامات مسئول اجرای قانون در یافتن و پیگیری صاحبان سایت هایی که کالاها و خدمات غیرقانونی را به فروش می رسانند در حال بهبود است. اخیرا، یک تیم از پلیس های اینترنتی از سه کشور با موفقیت AlphaBay ، بزرگترین منبع قاچاق کالا در دارک وب را در سراسر شبکه منهدم کرد. اما بسیاری از این کلاهبرداران به سادگی به جاهای دیگر مهاجرت کردند.

آیا مرورگر تور ، یک هدف برای حملات سایبری است؟

Patrick Tiquet، مدیر امنیتی Keeper Security میگوید ماهیت ناشناس بودن در شبکه Tor همچنین باعث می شود که در برابر حملات DDoS، آسیب پذیر باشد. وی اضافه میکند: ” سایت ها دائما در حال تغییر آدرس برای جلوگیری از DDoS هستند، که باعث ایجاد یک محیط بسیار پویا می شود.” در نتیجه، “کیفیت جستجو به طور گسترده ای متفاوت است، و بسیاری از مواد قدیمی است.”

چگونه دارک وب را می توان جستجو کرد؟

موتورهای جستجوی Dark Web وجود دارند ، اما حتی بهترین آنها به چالش کشیده شده اند تا با چشم انداز مداوم در حال تغییر همگام شوند. این تجربه یادآور جستجوگرها در اواخر دهه ۱۹۹۰ است. حتی یکی از بهترین موتورهای جستجوی وب تاریک ، به نام Grams، نتایجی بی اهمیت و غیر مرتبط را به نمایش در می آورد. لیست لینک های The Hidden Wiki یکی دیگر از گزینه هاست، اما حتی مرورگرهای شاخص هم تعداد زیادی قطع اتصال و خطای ۴۰۴ را باز می گردانند.

بیت کوین و عامل رمزنگاری

Dark Web به لطف بیت کوین (ارز رمزنگاری شده که به دو طرف اجازه می دهد یک معامله مطمئن را بدون دانستن هویت یکدیگر به دست آورند) رونق گرفت. Tiquet می گوید: “Bitcoin عامل مهمی در رشد دارک وب بوده است و وب سایت دارک نیز عامل مهمی در رشد بیت کوین بوده است.”

تقریبا تمام سایت های تجارت الکترونیک دارک معاملات را در بیت کوین یا برخی از انواع دیگر ارزهای رمزنگاری شده انجام می دهند، اما این بدان معنا نیست که کسب و کار در آنجا بی خطر است. ناشناس ماندن در دارک وب، کلاهبرداران و دزدان را جذب می کند، اما شما چه انتظاری از خرید اسلحه یا مواد مخدر دارید، هدف شما چیست؟

سایت های تجارت اینترنتی دارک ویژگی های مشابه هر عمل خرده فروشی الکترونیکی را دارند، از جمله رتبه بندی / بررسی ها، سبد خرید و انجمن ها، اما تفاوت های مهمی وجود دارد. یکی از این تفاوت ها، کنترل کیفیت است. هنگامی که خریداران و فروشندگان هر دو ناشناس هستند، اعتبار هر سیستم رتبه بندی مشکوک است. ارزیابی ها به راحتی دستکاری می شوند و حتی فروشندگان با پرونده های طولانی مدتی وجود دارند که به طور ناگهانی با ارزهای رمزپایه مشتریان خود، ناپدید می شوند و بعدا فروشگاهی جدید را با نام مستعار دیگری ایجاد میکنند.

اکثر اپراتورهای تجارت الکترونیک نوعی خدمات سپرده گذاری را ارائه می دهند که تا زمانی که محصول تحویل داده شود، وجوه مشتری حفظ می شود. با این حال، در صورت اختلاف، انتظار یک لبخند از سرویس را نداشته باشید. این تقریبا به خریدار و فروشندگان مربوط است که با هم دعوا کنند. هر ارتباطی رمزگذاری شده است، بنابراین حتی ساده ترین تراکنش نیاز به یک کلید PGP دارد.

حتی در صورت تکمیل یک معامله هیچ تضمینی وجود ندارد که کالا به سلامت ارسال شود. بسیاری از آنها باید از مرزهای بین المللی عبور کنند و مقامات گمرکی در مورد بسته های مشکوک برخوردی جدی دارند. سایت خبری وب سایت دارک Deep.Dot.Web داستان هایی از خریداران که برای تلاش برای خرید بازداشت شده اند یا زندانی شده اند را گزارش می کند.

نیمه ی روشن دارک وب چیست؟ آیا غیرقانونی است؟

ما نمی خواهیم شما را با این تصور که همه چیز در دارک وب ناسازگار و غیرقانونی است، ترک کنیم. شبکه تور Tor به عنوان یک کانال ارتباطی ناشناس آغاز شد و همچنان به هدف ارزشمندش در کمک به برقراری ارتباط در محیط هایی که با آزادی بیان خصومت دارند، خدمت می کند. Tiquet میگوید: “بسیاری از مردم از آن در کشورهایی استفاده می کنند که در معرض استراق سمع بوده یا دسترسی به اینترنت جرم میباشد.”

اگر میخواهید همه چیز را درباره محافظت از حریم خصوصی یا رمزنگاری مجازی یاد بگیرید، دارک وب، مطالب زیادی برای ارائه دارد. انواع سرویس های پست الکترونیکی خصوصی و رمزگذاری شده، دستورالعمل های نصب یک سیستم عامل ناشناس و راهنمایی های پیشرفته برای حفظ حریم خصوصی در آن وجود دارد.

همچنین مواردی از جمله پیوندهایی به نسخه های کامل متن از کتاب های نایاب ، مجموعه ای از اخبار سیاسی از وب سایت های اصلی و راهنمایی به تونل های بخار در زیر دانشگاه فنی ویرجینیا نیز وجود دارد و شما می توانید در مورد رویدادهای کنونی به طور ناشناس در Intel Exchange تبادل نظر کنید. سایت های مختلف افشاگرانه از جمله نسخه ی دارک وب ویکیلیکس وجود دارند. Pirate Bay ، سایت BitTorrent که مقامات قانونی، آن را به طور مرتب منهدم کرده اند، زنده است و به خوبی کار میکند. حتی فیس بوک یک وب سایت دارک دارد.

Tiquet میگوید: “روز به روز، وب سایت های شرکت های مشروع بیشتری شروع به حضور در این فضا می کنند.”

برای بعضی از سازمان ها چیزهای بسیار با ارزشی در این فضا وجود دارد. سازمان های مجری قانون، گوش به زنگ هستند و در دارک وب به دنبال داده های دزدیده شده از نقض های امنیتی اخیر هستند که ممکن است منجر به ادامه یافتن جرایم شود. بسیاری از رسانه ها، سایت های افشاگری را دنبال میکنند تا اخبار جدیدی به دست بیاورند.

اقامت در طبقه بالای زیر زمین هکر

Patrick Tiquet دارک وب را به طور مرتب چک میکند چرا که برای او مهم است تا همیشه از آنچه در زیرزمین هکر ها اتفاق میفتد، مطلع باشد. او میگوید: “من از وبسایت دارک برای آگاهی موقعیتی، تجزیه و تحلیل تهدید و نظارت بر آنچه که در جریان است، استفاده میکنم. من می خواهم بدانم که چه اطلاعاتی در دسترس است. این به ما اطلاعاتی را درباره هکرها می دهد.”

یکی دیگر از مزایای استفاده از وب تاریک این است که اگر اطلاعات خود را در آنجا پیدا کردید، می دانید کار چندانی در باره آن نمیتوانید انجام دهید، اما حداقل متوجه می شوید که به خطر افتاده اید.

اگر شما می توانید عملکرد نفرت انگیز و غیرقانونی دارک وب را  تحمل کنید ، ارزش بازدید را دارد. فقط چیزی را در آنجا خریداری نکنید.

نوشته های مشابه