آموزش تغییر و مهاجرت از جوملا به وردپرس

انتقال سایت از جوملا به وردپرس

 

بعد از نصب وردپرس ، مقدمات انتقال داده ها از سایت جوملا به وردپرس آماده شده است.

در ابتدا شما نیاز دارید که یک افزونه کاربردی به نام FG Joomla to WordPress را به پیشخوان وردپرس خود اضافه کنید. برای این کار می توانید این افزونه را از قسمت افزونه های در پیشخوان یا از طریق سایت های پشتیبان وردپرس دریافت و فعال کنید.

زمانی که این افزونه را فعال کردید، با مراجعه به قسمت “ابزارها” >>> “درون ریزی” در پیشخوان خود می توانید لیستی از ابزارهای در دسترس برای انتقال داده ها را مشاهده کنید.  مطابق تصویر بر روی گزینه run importer کیلک کنید.

FG Joomla to WordPress

با این کار شما اسکریپت انتقال داده Joomla (FG) را فعال کرده اید. بعد از این کار باید اطلاعات مربوط به سایت جوملا خود را وارد کنید. در ابتدا از شما خواسته می شود url یا آدرس سایت جوملا خود را وارد کنید و سپس اطلاعات مربوط به دیتابیس آن را تکمیل کنید.

joomla importer

برای پیدا کردن اطلاعات دیتابیس سایت جوملای خود می توانید وارد فضای مدیریتی در جوملا شده و از گزینه system وارد قسمت global configuration شوید. همانطور که می بیند با کلیک کردن بر روی تب server صفحه زیر برای شما به نمایش در خواهد آمد.

داشبورد جوملا

در این صفحه شما همه اطلاعات مربوط به دیتابیس جوملا را در اختیار خواهید داشت. سپس می توانید این اطلاعات را در وردپرس وارد کنید و در نهایت با وارد کردن رمز دیتابیس جوملا می توانید بر روی گزینه test the database connection کلیک کنید. اگر همه اطلاعات به درستی وارد شده باشند شما با پیغام موفقیت رو به رو خواهید شد.

اتصال جوملا به وردپرس

در انتها باید بر روی گزینه start/resume the import کلیک کنید تا کار انتقال اطلاعات سایت از جوملا به وردپرس آغاز شود. اگر این فرایند به درستی صورت گیرید در نهایت با پیغام import completed مواجه می شوید.

import joomla to wp

حالا نوبت آن است که لینک های داخلی که مربوط به سایت جوملا قبلی بودند اصلاح شوند برای این کار کافی است مانند تصویر زیر بر روی گزینه modify internal links کلیک کنید.

اصلاح لینک های permalinks

قدم سوم : راه اندازی Redirect ها و Permalink ها

سایت قدیمی جوملا شما دارای ساختار URL متفاوتی نسبت به وردپرس است. به همین دلیل زمانی که افراد از طریق سرچ در گوگل وارد صفحات سایت شما می شوند با پیغام خطای 404 رو به رو می شوند. برای حل این مشکل شما باید ریدایرکت هایی برای کاربران و موتورهای جستجو ایجاد کنید و آن ها را به مسیر های url جدید هدایت کنید.

برای این کار باید وارد قسمت تنظیمات و Permalinks شوید. سپس در قسمت common settings مانند تصویر زیر بر روی postname کلیک کنید.

wp permlinks

در اینجا باید از یک افزونه دیگر به نام redirection استفاده کنید و بعد از فعال سازی آن وارد بخش Tools » Redirection شوید. مطابق تصاویر زیر در فیلد اول آدرس:

و در فیلد دوم:

را وارد کنید. در نهایت بر روی Add redirect کلیک کنید تا ساختار لینک های شما اصلاح شود.

ریدایرکت کردن

قدم چهارم : انتخاب و راه اندازی قالب وردپرس

بعد از انتقال سایت از جوملا به وردپرس شما به تعداد زیادی قالب از پیش طراحی شده با امکانات مختلف دسترسی خواهید داشت. این قالب ها به صورت رایگان و پولی قابل دریافت هستند. برای انتخاب قالب دقت کنید که قالب سبک و در عین حال مناسب برای کار خود پیدا کنید. یکی دیگر از مواردی که باید رعایت کنید میزان متناسب بودن قالب انتخاب با قوانین سئو است. خوشبختانه این امکان وجود دارد که حتی قالب های رایگانی هم با این ویژگی ها پیدا کنید.

نوشته های مشابه