آموزش نحوه رفع خطای Syntax در وردپرس

d8a2d985d988d8b2d8b4 d986d8add988d987 d8b1d981d8b9 d8aed8b7d8a7db8c syntax d8afd8b1 d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3

متاسفانه یک خطای کوچک می تواند کل سایت را تخریب کند، بخصوص در مورد کاربران جدید این مورد بسیار مهم است. اگر پس از قرار دادن محتوای جدید مانند نصب یک قالب یا پلاگین جدید در سایت وردپرس ، با خطای syntax مواجه شدید، نگران نباشید. شما اولین کسی نیستید که خطای Syntax را دریافت می کنید و آخرین نفر هم نخواهید بود. در این مقاله چگونگی رفع خطای Syntax در وردپرس آموزش داده خواهد شد.

استفاده از Syntax مناسب برای اجتناب از خطا

خطای syntax معمولا به دلیل یک اشتباه کوچک اما حیاتی در code syntax ایجاد می شود. حذف شدن یک کاما ، قرار دادن یک براکت اضافه و… می تواند فعالیت سایت را با مشکل مواجه کند.

آیا اخیراٌ یک قطعه کد را از وب کپی کرده اید؟ یک پلاگین یا قالب را به روز رسانی نموده اید؟ قالب یا پلاگین جدیدی نصب کرده اید؟ اطلاع از این موارد به شما کمک می کند که بدانید برای رفع خطا دقیقا به کجا مراجعه کنید.

رفع خطای Syntax با استفاده از FTP

برای رفع خطای Syntax ، لازم است کدی که سبب بروز این خطا شده را ویرایش یا حذف نمایید. از آنجایی که این خطا باعث می شود کل سایت و پیشخوان وردپرس نیز از دسترس خارج شود، سبب نگرانی اغلب مبتدیان خواهد شد.

به تصویر فوق دقت نمایید ، خطای ایجاد شده در این مثال در فایل functions.php در مسیر زیر قرار دارد :

/home/johnsmith/example.com/wp-content/themes/twentysixteen/functions.php

با وجود از دسترس خارج شدن پیشخوان وردپرس ، چگونه می توان کد را ویرایش کرد؟

تنها راه حل این است که با استفاده از FTP به فایلی که آخرین بار ویرایش کرده اید دسترسی پیدا کنید.

پس از نصب برنامه FTP ، آن را به وب سایت خود متصل کرده و به فایلی که در خطای syntax نمایش داده می شود مراجعه کنید. در صورتی که فراموش کرده اید کدام فایل نیاز به ویرایش دارد، فقط به کد خطا نگاه کنید. کد خطای syntax به شما می گوید دقیقا کدام فایل و کدام خط باید ویرایش شود.

شما می توانید کد مذکور را حذف کرده یا آن را به نحو درست بنویسید. پس از اتمام ویرایش و یا حذف کد ، فایل را ذخیره کرده و در سرور خود مجددأ آپلود کنید. به سایت وردپرس خود بازگشته و صفحه را refresh کنید، مشاهده خواهید کرد که سایت به درستی کار می کند.

 

نوشته های مشابه