آموزش نحوه قرار دادن کدهای دلخواه در هدر و فوتر وردپرس

آموزش نحوه قرار دادن کدهای دلخواه در هدر و فوتر وردپرس

برای افرادی که با کدنویسی آشنایی ندارند قرار دادن کدهای دلخواه در هدر و فوتر وردپرس موضوع سخت و یا پیچیده ای است. سرویس هایی مانند گوگل آنالیتیکس ، سرچ کنسول گوگل ، پلت فرم های تبلیغات کلیکی و… برای فعال سازی نیاز به قرار دادن کدهای دلخواه در هدر و فوتر وردپرس دارند. برخی از قالب های وردپرس گزینه ای برای قرار دادن این کدها دارند که می توان به سادگی از طریق آن کدهای مدنظر خود را در سایت قرار داد. در صورتیکه قالب سایت شما از این قابلیت برخوردار نیست ، راه حل ساده ای برای قرار دادن کدهای دلخواه در هدر و فوتر وردپرس وجود دارد که در این مقاله به معرفی آن پرداخته ایم.

در ابتدا می بایست پلاگین Insert Headers and Footers را نصب و فعال نمایید. سادگی استفاده از این پلاگین یکی از مزیت های آن است. همچنین با استفاده از این پلاگین می توانید تمامی کدهای موجود در هدر و فوتر وردپرس را مشاهده و بررسی نمایید.

پس از فعالسازی پلاگین Insert Headers and Footers به تب تنظیمات مراجعه کرده و گزینه “Insert Headers and Footers” را انتخاب کنید.

قرار دادن کدهای دلخواه در هدر و فوتر وردپرس

همانگونه که در تصویر فوق مشاهده می کنید ، در این صفحه ، دو باکس برای قرار دادن کد وجود دارد. یکی از آن ها برای کدهای هدر و دیگری برای کدهای فوتر سایت است. به سادگی می توانید کدهای مدنطر خود را کپی کرده و در یکی از باکس های مدنظر خود قرار دهید. در انتها بر روی گزینه “ذخیره تنظیمات” کلیک کنید.

هم اکنون می توانید کدهایی که در این پلاگین قرار داده اید را در سایت خود مشاهده کنید.

با استفاده از پلاگین Insert Headers and Footers بسادگی توانستید کدهای مدنظر خود را در هدر یا فوتر سایت وردپرسی خود قرار دهید.

نوشته های مشابه