آموزش نحوه نصب گواهی SSL در وردپرس

نصب گواهی SSL در وردپرسگواهی SSL چیست؟

با توجه به افزایش روزافزون استفاده از دنیای وب در میان افراد مختلف ، هر کاربری دائماً اطلاعات شخصی خود را با وب سایت های مختلف به اشتراک می گذارد، این وبسایت ها می توانند یک وبلاگ ، فروم یا انجمن بوده و یا یک فروشگاه آنلاین باشد. برای حفاظت از انتقال داده ها و اطلاعات، ارتباط کاربران با هر سایت باید به صورت امن ایجاد شود. این کار با استفاده از پروتکل HTTPS و گواهی SSL امکان پذیر است.

HTTPS یا Secure HTTP یک روش رمزگذاری است که اتصال بین مرورگر کاربران و سرور سایت را ممکن می کند. این کار باعث می شود که نفوذ در سایت ها و برقراری ارتباط با سایت برای هکرها سخت تر شود.

هر سایت یک گواهی SSL منحصر به فرد با هدف تعیین هویت کاربر دراختیار دارد. اگر سروری مدعی HTTPS باشد، و گواهینامه SSL آن مطابقت نداشته باشد، بیشتر مرورگرهای مدرن برای اتصال به سایت به  کاربر هشدار می دهند.

سایت با اتصال نا امن

احتمالا این سوال برای شما پیش می آید که چرا لازم است از HTTP به HTTPS رفته و یک گواهی  SSL نصب کنید؟

دلیل استفاده از HTTPS و گواهی SSL

* اگر از یک وب سایت تجارت الکترونیک استفاده می کنید، به ویژه اگر نیاز به جمع آوری اطلاعات پرداخت دارید، لزوما به یک گواهینامه SSL نیاز دارید.

* اکثر ارائه کنندگان خدمات پرداخت نیاز دارند که شما یک اتصال امن با استفاده از SSL داشته باشید.

* علاوه بر این موارد، نصب گواهی SSL یکی از ملزومات برای اخذ نماد 2 ستاره اعتماد الکترونیکی می باشد.

* اخیرا، گوگل اعلام کرده است که از HTTPS و SSL به عنوان یک سند رتبه بندی در نتایج جستجوی خود استفاده خواهد کرد. این بدان معناست که استفاده از HTTPS  و SSL به بهبود SEO شما کمک می کند.

* اغلب این سوال پیش می آید که SSL و HTTPS سرعت وبسایت وردپرس را کاهش نمی دهد؟ در واقع تفاوت در سرعت ناچیز بوده و جای نگرانی نیست.

پس از خرید ، نصب و فعالسازی گواهی SSL بر روی هاست خود ، آدرس سایت خود را به صورت //:https وارد نمایید ، در صورتیکه سایت به درستی و با نوار سبزرنگ بارگزاری شد، گواهی SSL شما فعال است و تنها می بایست تنظیمات گواهی SSL برای فعالسازی در وردپرس را انجام دهید و همچنین جهت عدم تأثیر منفی بر روی سئوی سایت ، آدرس های قبلی //:http را به //:https ریدایرکت نمایید.

نحوه راه اندازی و تنظیمات وردپرس برای نصب گواهی SSL و HTTPS

اکنون اگر گواهی SSL را بر روی سایت خود نصب کرده باشید (آموزش نحوه نصب گواهینامه SSL بر روی هاست سی پنل) ، باید تنظیمات گواهی SSL وردپرس را از HTTP به HTTPS هدایت کنید.

می توانید این کار را با اضافه کردن کد زیر در فایل htaccess. انجام دهید:

<IfModule mod_rewrite.c>

RewriteEngine On

RewriteCond %{SERVER_PORT} 80

RewriteRule ^(.*)$ https://www.yoursite.com/$1 [R,L]

</IfModule>

فراموش نکنید که “yoursite.com” را با URL سایت خود جایگزین کنید.

به این نکته نیز دقت نمایید که کدهای فوق را قبل از # BEGIN WordPress قرار دهید تا با اولویت اجرا شوند.

اگر شما در سرورهای nginx استفاده می کنید، می توانید موارد زیر را برای تغییر مسیر از HTTP به HTTPS اضافه کنید:

server {

listen 80;

server_name yoursite.com www.yoursite.com;

return 301 https://yoursite.com$request_uri;

}

پس از ریدایرکت کردن آدرس ها ، باید URL سایت خود را به روز کنید. این کار را می توانید با رفتن به قسمت تنظیمات>> عمومی و به روز رسانی آدرس URL سایت و وردپرس خود انجام دهید.

تغییر و بروز رسانی URL سایت و وردپرس

افزودن پروتکل HTTPS به صفحه ورود و پیشخوان وردپرس

علاوه بر صفحات سایت ، گواهی SSL را می بایست برای صفحات ورود و مدیریت پیشخوان وردپرس نیز فعال و نصب نمایید. جهت انجام این کار به فایل wp-config.php موجود در روت هاست (public_html) مراجعه کرده و کد زیر را در در بالای خط /* That’s all, stop editing! Happy blogging. */ قرار دهید.

define(‘FORCE_SSL_LOGIN’, true);
define(‘FORCE_SSL_ADMIN’, true);

با افزودن این کد، پیشخوان وردپرس نیز با استفاده از پروتکل HTTPS و به صورت امن بارگزاری می شود.

رفع مشکل عدم نمایش قفل سبزرنگ گواهی SSL در وردپرس

یکی از مشکلات مرسومی که کاربران وردپرس پس از نصب گواهی SSL با آن مواجه می شوند ، عدم نمایش قفل سبزرنگ گواهی SSL است و سایت تنها با پروتکل HTTPS به همراه یک آیکون به رنگ خاکستری نمایش داده می شود.

علت این موضوع ، عدم نصب کامل گواهی SSL بر روی سایت است. به عبارت دیگر تمامی آدرس های موجود در سایت شامل تصاویر ، ویدئوها ، تگ ها، برگه ها، نوشته ها و… با استفاده از پروتکل HTTPS بارگزاری شود که در این صورت سایت با نوار سبز رنگ نمایش داده می شود.

برای رفع این مشکل (نصب شدن ناقص گواهی SSL) راه حل بسیار ساده ای وجود دارد : نصب افزونه Really Simple SSL

نصب و فعالسازی افزونه Really Simple SSL

پس از نصب و فعالسازی این افزونه به تب تنظیمات ==> SSL مراجعه کرده ، بر روی گزینه Active SSL کلیک کرده و پس از آن از پیشخوان وردپرس خارج شده و مجدداً وارد پیشخوان شوید.

نصب افزونه Really Simple SSL

به سادگی مشکل عدم بارگذاری برخی از صفحات وردپرس با قفل سبزرنگ SSL رفع گردید. موفق باشید.

نوشته های مشابه