آموزش کامل ثبت مکان در گوگل مپ

ثبت مکان در گوگل مپ

الگوریتم های جدید گوگل و اهمیت گوگل مپ

شاید جالب به نظر برسد که همین الان در محیط اینترنت به دنبال جستجوی فروشگاهی باشید که کالاهای مورد دلخواهتان را به فروش می رساند. به طور قطع اگر بسترهای لازم برای سیستم های شما فراهم باشد، نتایج حاصل شده به طرز عجیبی نزدیکترین فرشگاه هایی هستند که به لحاظ جغرافیایی و فاصله ی طولی از محل فعلی شما قرار گرفته اند. الگوریتم جدید گوگل موسوم به الگوریتم کبوتر با توجه به اهداف و معیارهای جالب توجهی که دارد توجه ویژه ای به ثبت مکان در گوگل مپ و ویژگی هایی خواهد داشت که به موقعیت های جغرافیایی کسب و کارهای مختلف اهمیت می دهند. الگوریتم کبوتر فراتر از محتوا و متن در موتورهای جستجو عمل می کند و بر مبنای موقعیت های جغرافیایی و مکانی می تواند رتبه ی یک سایت را تحت تاثیر قرار دهد. الگوریتم کبوتر اولین الگوریتمی است که در کنار معیارهای زیادی که به رتبه بندی وب سایت داده می شد، موقعیت جغرافیایی و اهمیت آن را نیز در رتبه بندی وب سایت های مختلف عاملی مهم معرفی می کند. به طور ساده تر اینکه ممکن است جستجوهای مشابه در شهرها و موقعیت های جغرافیایی مختلف از سوی یک نفر، نتایج متفاوتی به کاربر ارائه دهد. به این صورت که بسته به مکان فعلی وی نتایج و وب سایت های مرتبط در رتبه های بالاتری قرار خواهند گرفت. بنابراین اهمیت ثبت مکان در گوگل مپ به طور ویژه در الگوریتم های جدید گوگل مشهود است و می توان تاثیر زیادی بر روی میزان مراجعات و حجم ترافیک روزانه ی شما داشته باشد.

چنانچه بسترها و امکانات لازم از سوی موتورهای جستجو نظیر ثبت مکان در گوگل مپ فراهم باشد می توان به طور قطع گفت که الگوریتم های جدیدی نظیر کبوتر دارای تاثیرات مثبت بسیار بیشتری به نسبت تاثیرات منفی آنها بر روی کسب و کارهای مختلف هستند. این ابزارها برای کسب و کارهای مختلف مزیت های زیادی برای طرفداران، کاربران و مشتریان آنها دارد و آدرس دهی دقیق تر و سریع تری در اختیار آنها قرار خواهد داد.

ثبت مکان در گوگل مپ امکانی است که به شیوه ای جالب بدین صورت عمل می کند که حتی اگر صاحب یک وب سایت یا اپلیکیشن آنلاین هم نباشید در موتورهای جستجوی گوگل نشان داده می شوید و آدرس دهی بسیار دقیقی از شما به کاربران ارائه می گردد. این ویژگی به وضوح اعتبار شما را در اینترنت افزایش خواهد داد و در صورت داشتن وب سایت موجب سئوی بیشتر و بهینگی بالاتر آن خواهد شد.

ثبت مکان جدید در گوگل مپ

مراحل مورد نیاز برای ثبت مکان در گوگل مپ

– ابتدا نیاز است تا یک اکانت جیمیل داشته باشید و وارد اکانت گوگل مپ خود شوید.

– به منظور ثبت موقعیت یا کسب و کارتان وارد گوگل مپ شوید. به دلیل تغییرات ایجاد شده در گوگل مپ، زبان آن حتما باید فارسی باشد چرا که در زبان انگلیسی امکان ثبت برخی از شهرها موجود نیست. پس از باز شدن کامل نقشه از قسمت سمت چپ به جستجوی محل کسب و کارتان و آدرس شهر یا خیابان اصلی که محل کارتان در آنجا وجود دارد بپردازید. به طور مثال نام شهر و خیابان اصلی آن را وارد کنید.

– پس از انجام جستجو در کنار عبارت تایپ شده برای جستجوی منوی کشویی را با کلیک باز کنید. در منوی باز شده به گزینه های انتهایی رفته و افزودن یک مکان جاافتاده (add a missing place) را انتخاب کنید.

– در این بخش می بایست تا حدی تصویر و نقشه ی مورد نظر را زوم کنید و با ماوس بر روی مکان نمای قرمز جابجا شوید. مکان نمای قرمز را تا محل دقیق قرارگیری شرکت یا کسب و کارتان جابجا کنید تا گوگل به طور خودکار آدرس را تعیین کند. به خاطر داشته باشید آدرسی که گوگل براساس محلی که شما از جابجایی مکان نمای قرمز بدست آورده اید را تحت هیچ شرایط ویرایش نکنید و بدون تغییر قرار دهید.

– در این مرحله براساس دسته بندی های موجود اطلاعات لازم را به دقت وارد کنید. نام کسب و کارتان یا شرکت یا فعالیتی که انجام می دهید را در قسمت name ثبت کنید.

براساس گروه هایی که وجود دارند جستجوهای لازم را انجام دهید و دسته بندی کسب و کاری که بیشترین شباهت را با حوزه ی کاری شما دارد انتخاب کنید. علاوه براین شما می توانید شماره تماس محل کار یا شرکت، آدرس وب سایت در صورت داشتن و ساعت کاری محل کار خود را نیز به طور دقیق ثبت کنید و در انتها با کلیک بر روی دکمه ی ارائه یا submit آنها را با موفقیت ثبت کنید. پس از اینکه اطلاعات با موفقیت درج گردید، نتایج فعالیت یا اقدام صورت گرفته پس از یک تا چند روز از طریق جیمیل به شما اطلاع رسانی خواهند شد.

گوگل مپ یکی از پراستفاده ترین و محبوب ترین اپلیکیشن های دنیای مسیریابی است که به منظور پیدا کردن موقعیت های مکانی مختلف کاربردهای زیادی در فضای مجازی و محیط های مختلف خواهد داشت. با استفاده از این قابلیت به آسانی و با کمترین دردسر می توانید کسب و کار و شغل خود را به شیوه ای بهینه و شگفت انگیزی به کاربران معرفی کنید تا لازم نباشد به دفعات آدرس و اطلاعاتی در مورد مکان های مختلف را بازگو کنید.

نوشته های مشابه