افزایش بازدید وبلاگ

بهبود سئو و افزایش بازدید وبلاگ

یکی از روش های پرطرفدار برای انتشار مطالب مختلف در بستر اینترنت (از جمله مطالب خبری، آموزشی و …) استفاده از وبلاگ میباشد. وبلاگ عموماً به عنوان یک رسانه برای انتشار مطالبی که در بازه های زمانی مشخص آپدیت میشوند، شناخته شده است. گرچه در گذر زمان و گسترش استفاده از فضای وبلاگها، تعریف اولیه آن به مرور دچار دگرگونی شد اما همچنان ویژگی های بارز خود مانند متن محور بودن(text base) و… را حفظ نموده است. یکی از دغدغه های همیشگی وبلاگ نویسان بهبود کیفیت بلاگ جهت نمایش در لینک های اولیه ی سرچ گوگل با جست و جوهای موردنظر است و در همین راستا این مقاله متشکل از گزیده ای از نکات برای بهبود سئو و افزایش بازدید وبلاگ میباشد.

در وهله اول دقت نمایید که از وبلاگ خود به عنوان یک دفتر خاطرات شخصی که همواره تمایل به پنهان کردن اطلاعاتش را دارید استفاده نکنید. در این حالت نه تنها وبلاگتان در سرچ های گوگل مشاهده نمیشود، حتی گوگل قادر به پیدا کردن آدرس آن در جست و جو ها نخواهد شد! به عبارتی اگر تصور میکنید وبلاگتان در میان مطالب گوناگون فضای گسترده ی وب حرفی برای گفتن دارد، لازم است جسارت به خرج داده و آن را به دیگران معرفی کنید و بفکر افزایش بازدید وبلاگ باشید.

افزایش بازدید وبلاگ به دو بخش تقسیم میشود: موتورهای جستجوگر و رسانه های اجتماعی. که از این دو “موتورهای جستجوگر” برای شما چالش برانگیزتر خواهد بود. لذا هرقدر بهینه سازی های انجام شده روی وبلاگ شما بیشتر باشد، جایگاه سرچ بهتری نسیبتان خواهد شد.

گفتنی است معمولا تعداد محدودی از کلمات منجر به افزایش بازدید وبلاگ شما در زمان سرچ خواهند شد لذا این کلمات منبعی قدرتمند برای سئو سایت به حساب می آیند.

با توجه به توضیحات ارائه شده، در ادامه به تعدادی از استراتژی های بهبود سئو و افزایش بازدید وبلاگ میپردازیم:

بهترین کلمات کلیدی

قبل از شروع به نوشتن متنی جهت پست در وبلاگتان به کلماتی که قرار است در متن آن استفاده شود فکر کنید. در نظر بگیرد که آیا این عبارات واقعا توسط کاربران گوگل سرچ میشود؟ در صورتی که پاسخ مثبت است، جهت جذب کاربران بیشتر، علاوه بر عبارات اصلی متنتان از اصطلاحات، هم خانواده ها و هم معنی های آن عبارات اصلی نیز استفاده نمایید.

کلمات کلیدی پست خود را در “ابزار پیشنهادات کلمه”   WebCEO’s Keyword Suggestions tool بررسی کنید. در تصویر زیر میتوانید نمونه ای را مشاهده نمایید.

ستون Google global searches نشان دهنده تعداد بازدیدکنندگان کلیدواژه های انتخابی شما به طور بالقوه و ستون Search Trends نیز نشان دهنده تعداد کل جستجوها در طول سال را به ازای هر کلیدواژه  میباشد.

این ابزار به شما کمک میکند عبارات مناسب برای استفاده در مطالب وبلاگ خود را با توجه به بالا بودن ترافیک سرچ آنها انتخاب نموده و از تاثیر مثبت آن در سئو و افزایش بازدید وبلاگ بهره مند شوید.

پیشنهاد کلیدواژه برای سایت هتل

پس از آماده شدن لیست کلیدواژه ها، مرحله جایگیری آنها در قسمت های مختلف وبلاگتان به شرح زیر است:

آدرس صفحه (URL address) : لینک فرود هر پست شما باید آدرسی منحصر به فرد که از کلیدواژه اصلی آن پست تشکیل شده است، باشد. به هیچ عنوان از ابزارهای وبلاگ نویسی که به شما اجازه مدیریت در این زمینه را نمیدهد استفاده نکرده و از استفاده از آدرس هایی که به صورت تصادفی تشکیل میشوند اجتناب کنید. این موضوع از مسائل مهم در زمینه بهینه سازی وبلاگ شما میباشد.

عنوان صفحه (Title) : عنوان هر پست در واقع معرف محتوای آن به کاربرانتان میباشد. علاوه بر تاثیر این بخش روی سئو، دقت نمایید که “عنوان پست” وظیفه جذب کاربران به سمت وبلاگ شما جهت کلیک کردن و انتخاب آن بین تمامی نتایج دیگر گوگل میباشد. برای این بخش وقت بیشتری صرف کرده و یک عنوان وسوسه انگیز و جالب همراه با رعایت نکات ذکر شده انتخاب نمایید.

توضیحات متا (Meta description) : این بخش درست بعد از “عنوان” نمایش یافته و تاثیر مشابه آن را دارد و تفاوت اصلی آن در تعداد کاراکترهاییست که میتوانید برای این بخش استفاده نمایید. گرچه در صورتی که گوگل از این بخش برای نمایش در صفحه سرچ استفاده کند، تعداد کاراکترها را کاهش داده و تنها قسمتی از آن را نمایش میدهد.

H1-H4 headers : گرچه این بخش برای گوگل دارای اولیت نمیباشد اما در ظاهر پست شما تاثیرگذار است و تا حدودی میتواند باعث شود موتور جست و جوگر گوگل درک بهتری از موضوع پستتان بدست آورد.

the post’s text : در نوشتار این قسمت همواره دقت لازم را به خرج دهید. ممکن است شما محتوای متن خود را به شکلی تنظیم نمایید که ظاهرا تکنیک های سئو در آن رعایت شده اما در اصل در حال انجام فعالیت هایی هستید که به نام “کلاه سیاه سئو” شناخته میشوند.

سئوی کلاه سیاه یا Black Hat SEO به فعالیت‌هایی می‌گویند که جهت بهبود سئو انجام میشود، اما از لحاظ قوانین گوگل غیر مجاز و نادرست است. (مانند مخفی کردن متن ها – درج محتوا توسط روبات‌ها و …).

بهبود سئو و افزایش بازدید وبلاگ و سایت

مطالب منجصر به فرد منتشر کنید

محتوا، با سطح کیفی متوسط درباره هر موضوعی به وفور در فضای مجازی قابل مشاهده است، لذا در صورتی که سطح کیفی محتوای ارائه شده توسط وبلاگ شما نیز متوسط باشد، چه مزیتی برایتان خواهد داشت؟ بدیهیست این مورد نه تنها برای شما مفید نبوده بلکه مزیتی برای وبلاگ های دیگر (وبلاگ های قوی تر با محتوای با کیفیت) خواهد بود. لذا در صورتی که سطح کیفی مطلب مورد نظر پایین است از منتشرکردن آن خودداری کنید چراکه ارائه محتوای ضعیف به اندازه نداشتن محتوا به وبلاگ شما آسیب خواهد رساند.

همچنین دقت نمایید زمانی که صحبت از “محتوای با کیفیت” به میان می آید، منظور ارائه پستی یک یا دو صفحه ای نیست! به عنوان مثال در “دو صفحه” شما تنها میتوانید روی کیفیت تعداد محدودی از کلمات مانور دهید، در صورتی که اگر شما پست های متعدد با تعداد صفحات قابل توجه داشته باشید امکان مانور روی تعداد زیادی از عبارات برایتان فراهم است و این موضوع باعث جذب کاربران بیشتر و افزایش ترافیک وبلاگ (که از معیارهای سئو میباشد) خواهد شد.

علاوه بر مطالب فوق، نکات دیگری که درباره محتوا دارای اهمیت است، به شرح زیر میباشد:

* به روزرسانی منظم وبلاگ

شما میتوانید در بازه های زمانی منظم اقدام به ارسال پست نمایید اما اگر این مورد برایتان مقدور نیست، دست کم سعی کنید وبلاگ را به روز نگه دارید تا مخاطبانتان همواره شما را به یاد داشته باشند.

* خلاقیت

سعی کنید محتوا را طوری ارائه دهید که برای کاربر جالب باشد. استفاده از نمودارها، نظرسنجی ها، اینفوگرافیک و…  میتواند در اینباره مفید باشد و از خسته کننده بودن متن جلوگیری نماید.

یافتن ایرادات

در میان مواردی که موجب کاهش ترافیک وبلاگ میگردد، وجود خطاهای فنی بدترین آنهاست. از خطاهای کوچک (مانند یک تصویر که بدرستی بارگزاری نمیگردد) گرفته تا خطاهای بزرگی چون عدم عملکرد درست یک ماژول (مانندserver crash).

همچنین معمولا در سایت های تخصصی با کدنویسی پیچیده خطاهای کوچک (مانند عدم بارگزاری یک تصویر) از جانب کاربران قابل چشم پوشی است اما از آنجایی که “وبلاگ ها” در این دست قرار ندارند لذا کوچک ترین خطاها ممکن است باعث (تجربه کاربری بد) شده و علاوه براینکه مخاطب پیج شمارا ترک کرده و ترافیک وبلاگ کاهش میابد، از لحاظ معیارهای سئو نیز به دلیل کاهش مدت زمان حضور کاربر در وبلاگتان و ترک سریع آن، گوگل وبلاگ شما را غیرمفید تشخیص میدهد.

لذا پیشنهاد میگردد با هربار ورود به وبلاگتان چک کردن خطاهای فنی آن را در اولویت کار خود قرار دهید.

در ادامه لیستی از خطاهایی که ممکن است برای سئوی وبلاگتان تهدید جدی به حساب بیاید، ذکر میگردد:

  • لینک های شکسته
  • تصاویر شکسته
  • خطای 404 “Page not found”
  • خطا در زمانِ ریدایرکت کردن
  • خطاهای سرور

با استفاده از ابزار WebCEO’s Technical Audit  شما میتوانید به بررسی خطاهای وبلاگتان بپردازید. از آنجایی که خطاها ممکن است به دلایل متفاوت و در زمانهای مختلف ظاهر شوند، لذا پیشنهاد میشود که با استفاده از ابزار نام برده حداقل هفته ای یک بار وبلاگتان را اسکن کرده و در صورت وجود خطا به رفع آن بپردازید. البته از این ابزار می توان برای تولید گزارش های خودکار در بازه های زمانی مشخص(با معرفی آدرس وبلاگ) نیز استفاده نمود که باعث سهولت در کار خواهد شد.

 

استفاده از تصاویر به شکل بهینه در وبلاگ

از موارد دیگری که معمولا وبلاگ نویسان با آن مواجه هستند، میزان استفاده از تصاویر در وبلاگ میباشد. از آنجاییکه استفاده بیش از حد از تصاویر میتواند سرعت بارگذاری صفحه را کاهش دهد و از طرفی عدم استفاده از تصاویر نیز منجر به کاهش جذابیت صفحه و مطلب ارائه شده میگردد،  لذا بهترین حالت، استفاده از تعدادی تصویر کم حجم میباشد.

روش مناسب برای استفاده از تصاویر در وبلاگ به شرح زیر است:

  1. تصاویر خود را با فرمت هایی ذخیره کنید که امکان ایجاد فایل با حداقل حجم را فراهم میکنند و پس از آن نیز حجم تصویر ایجاد شده را مجددا با ابزارهای فشرده سازی کاهش دهید.
  2. از تصاویر با کیفیت استفاده کنید. استفاده از تصاویر با کیفیت پایین به هیچ عنوان برای کاربران جذاب نبوده و امکان ترک کردن وبلاگ را بالا میبرد. گرچه تصاویر با کیفیت بالا غالبا حجم بیشتری داشته لذا استفاده از ابزارهای فشرده سازی ذکر شده در مورد قبل را همواره مدنظر داشته باشید.
  3. اطمینان حاصل کنید که ابعاد تصویر برای نمایش در صفحه موبایل و یا مانیتور مناسب است (تصاویر بیش از اندازه بزرگ نباشند) و از خاصیت stretch picture نیز برای نمایش در ابعاد مختلف صفحه نمایش نیز بهره ببرید.
  4. قابلیت “به اشتراک گذاری” را برای تصاویر خود فراهم کنید. زمانی که مخاطبانتان تصاویر وبلاگ را در فضای مجازی به اشتراک میگذارند، وبلاگ شما Backlink شده و به علاوه این مورد میتواند مخاطبان جدید را به وبلاگتان جذب نماید.
  5. برای نام فایل تصویری خود، از کلمات کلیدی آن پست استفاده نمایید. در این حالت در صورتی که آن کلمه در جست و جوی تصویری گوگل (google image) سرچ شود، تصویر شما در بین نتایج نمایش یافته و باعث ورود افراد بیشتر به وبلاگتان میگردد.
  6. در تگ <alt> توضیحاتی (description) را درج نمایید. نقش این تگ مانند “عنوان فایل” بوده با این تفاوت که برای کاربران قابل مشاهده نیست اما از لحاظ تاثیرگذاری نیز مانند نام فایل ها مفید است.

در نهایت پس از پست مطلب جدید در وبلاگتان حتما آن را با ابزار WEBSEO چک کرده و از عدم وجود خطا در آن اطمینان حاصل کنید. مطمئن شوید تگ <alt> تصاویر فاقد محتوا نباشد و حتی الامکان از کلمات کلیدی مربوط به آن صفحه در تگ Alt تصاویر استفاده کنید. همچنین پس از بارگزاری تصاویر مربوطه، با استفاده از ابزار Page Speed سرعت آن صفحه را بررسی کرده و در صورت کاهش سرعت نسبت به قبل، در استفاده از آن فایل تصویری تجدید نظر نمایید.

بهبود سرعت بارگزاری وبلاگ

دو دلیل عمده برای تمرکز بر این مورد وجود دارد: اول اینکه سرعت بارگزاری سایت یکی از معیار های افزایش سئو میباشد و دلیل مهم تر عدم تمایل کاربران به صرف زمان در سایت ها با سرعت بارگزاری پایین است. “بررسی سرعت سایت” از جمله مواردیست که باید همواره در چک لیست کار خود قرار دهید.

همچنین علاوه بر تاثیر تصاویر بر سرعت سایت که در بالا ذکر کردیم، محتوای متنی، کدهای HTML ، قالب وبلاگ از مواردی هستند که در سرعت بارگزاری وبلاگ موثرند.

یکی دیگر از روش های افزایش زمان بارگزاری پیج، کاهش تعداد درخواست هاییست که به سرور ارسال میشوند، برای این کار شما میتوانید تعدادی از objectهای پیج را با همدیگر ادغام نمایید. به عنوان مثال تصاویر، CSS style sheets و اسکریپت JS از فایل هاییست که میتوان از ادغام آنها برای افزایش سرعت بارگزاری استفاده نمود.

یکی از موارد تاثیر گذار در سرعت بارگزاری، استفاده از یک سرور قدرتمند برای وبلاگ میباشد، گرچه ممکن است این مورد مشمول هزینه بیشتری گردد اما معمولا تاثیر بسزای آن، باعث چشم پوشی از هزینه ای که صرف شده میگردد.

در پایان این بخش مجددا تاکید میگردد همواره از ابزار WebCEO’s Page Speed جهت بهبود وضعیت وبلاگتان بهره ببرید، کاربرانتان تا استفاده بعدی شما از این ابزار و رفع خطاهای احتمالی، منتظر نمیمانند و ممکن است بلافاصله پیج را ترک کنند! پس این وظیفه شماست که مدام وبلاگتان را با ابزارهای ذکر شده مورد بررسی قرار دهید.

بهینه سازی وبلاگ برای دستگاه های موبایل

همانطور که میدانید امروزه استفاده از اینترنت در دستگاه های موبایل نسبت به دسکتاپ پیشی گرفته و بنابراین ترافیک سرچ نیز برای آن افزایش یافته است.

در همین راستا مدتی پیش گوگل شاخصی برای نمایش رتبه بندی عملکرد سایت ها در دستگاه های تلفن همراه منتشر کرد و از آن پس، وسواس برای تنظیم نسخه mobile-friendly وبسایت ها و وبلاگ ها افزایش یافت.

برای تنظیم این مورد بهتر است ابتدا نمایش صفحات وبلاگ خود را در چندین تلفن همراه (با اندازه صفحه نمایش های مختلف) تست نمایید و با معیار های زیر آن را مورد سنجش قرار دهید:

* سرعت بارگزاری صفحه – بسیار پیش آمده که کاربران تلفن همراه نیاز به بارگزاری صفحه در مدت زمان کوتاهی دارند، لذا در صورتی که پیج مور نظر در عرض چند ثانیه بارگزاری نشود، کاربر صفحه را بسته و از آن خارج میشود.

* نمایش درست و منظم اجزای پیج در صفحه نمایش – در صورتی که چینش اجزا در صفحه (پس از باز کردن آن در صفحه نمایش کوچک) منظم نبوده و منجر به سردرگمی کاربر گردد، وی به سرعت از پیج خارج شده و این موضوع بر روی سئو پیج تاثیر منفی خواهد داشت.

* قابلیت استفاده آسان – زمانی که پیجی دارای طراحی مجزا برای نسخه موبایل باشد، دسترسی کاربر به تمامی اجزا، لینک ها و … آسان و کاربردی خواهد بود اما در غیر اینصورت کاربر یک صفحه بزرگ با نوار پیمایشی در انتهای پیج مشاهده خواهد کرد که استفاده از پیج را دشوار کرده  و کاربر مجبور است مدام با استفاده از این نوار پیمایش به دنبال مطلب و یا اجزای مورد نظر خود بگردد لذا این مورد نیز امکان ترک پیج توسط کاربر را افزایش خواهد داد.

بک لینک، بک لینک

شما میتوانید در وبلاگ خود مطالب مورد نظر را پست کرده و برای نمایش آن هیچ اقدامی انجام ندهید! اما در اینصورت پست مطلب چه فایده ای دارد؟ هدف، بالا بردن رتبه سایت و افزایش ترافیک آن میباشد. یکی از راهها برای رسیدن به این هدف ایجاد لینک هایی است که کاربران را به سمت وبلاگ شما هدایت میکند.

نکته قابل ذکر این است که لینک ها چگونه ایجاد شده و در چه جایی نمایش می یابند؟

* دایرکتوری های مرتبط – وب سایت هایی هستند که اطلاعات سایت ها و وبلاگ های دیگر را جمع آوری کرده و برای کاربران به اشتراک میگذارند. البته سایت های بسیاری در این دست وجود دارند اما شما میتوانید با استفاده از ابزار WebCEO Submission Submission لیستی از چندین دایرکتوری معتبر را بررسی کرده و سپس تصمیم به استفاده از آنها بگیرید.

* استفاده از بک لینک – درست مثل دنیای واقعی، رقابت و تعامل در فضای مجازی نیز اجتناب ناپذیر است. موضوع وبلاگتان هرقدر هم که خاص باشد باعث منحصر به فرد شدن وبلاگ شما نخواهد شد و همواره رقابتی بر سر ترافیک بین شما و دیگر وبلاگ ها وجود خواهد داشت، لذا بهترین کار بهره بردن از این ترافیک به نفع وبلاگتان است.

همچنین دقت نمایید از لینک های نامرتبط و یا لینک ها با نمره کیفیت پاییند در صفحه وبلاگ خود استفاده نکرده و در صورتی که به هر دلیلی این لینک ها به صفحه شما راه یافتند، شما میتوانید با ابزار WebCEO’s Backlink Quality Check آنها را شناسایی کرده و اقدامات لازم را انجام دهید.

فعالیت و تبلیغ در شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از روش هایی که برای افزایش بازدید وبلاگ میتوانید از آن استفاده نمایید “شبکه های اجتماعی” میباشد. برخی از بهترین شبکه ها عبارتند از فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام ، تلگرام. همچنین اگر وبلاگ شما دارای محتوای ویدئویی میباشد، یوتیوب نیز گزینه خوبی برای تبلیغات است.

رعایت نکات سئو و در کنار آن استفاده از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات، قدرت فوق العاده ای را جهت پیشی گرفتن در رقابت با دیگر وبلاگ ها برای شما به ارمغان می آورد.

قابل ذکر است وبلاگ ها در کنار رسانه های اجتماعی، یک زوج قدرتمند را تشکیل میدهند و دلیل آن نقاط مشترکیست که در آنها وجود دارد، در هر دو شما میتوانید:

  • به روز رسانی (برای پست و یا وبلاگ خود) ارسال کنید.
  • در به روز رسانی ها با دیگران تعامل داشته باشید.
  • نظرات را باز یا بسته گذاشته و در این مورد تصمیم بگیرید.
  • در گفتگوها شرکت کنید.

بدیهی است که شباهت ها بین این دو بسیار است و تنها تفاوت واقعی آنها “محیط محدودتر” در فضای وبلاگ میباشد. لذا زمانی که شما کاربرانتان را تشویق می کنید از یک شبکه اجتماعی (به عنوان مثال فیس بوک) به وبلاگتان مراجعه کنند، آنها نیازی به صرف وقت برای شناخت و تطبیق خود با محیط جدید ندارند، چراکه محیطی شبیه به آن را رسانه اجتماعی مذکور تجربه کرده اند.

با این حال شبکه های اجتماعی دارای مزیتی نسبتا کوچک اما قابل توجه هستند که شما میتوانید در هر زمانی اقدام به ارسال پست های متفاوت کرده و به عبارتی آن را به روز نگه دارید. ممکن است شما قصد ارسال مطلب جدید در وبلاگتان را در این بازه زمانی نداشته باشید و یا حتی در حال آماده سازی مطلب جدید برای آن باشید، میتوانید در این بین، پستی جهت یادآوری در رسانه اجتماعی خود ارسال کرده و موجب شوید کاربرانتان شما را فراموش نکنند.

اکنون اگر تمایل دارید از رسانه های اجتماعی برای وبلاگتان کمک بگیرید، لازم است دو مورد را مدنظر داشته باشید:

* محبوبیت پست های شما در رسانه اجتماعی

در رسانه های اجتماعی، تعداد کامنت ها، لایک ها و … به ازای هر پست ، شاخصی برای اندازه گیری میزان محبوبیت آن است، لذا در صورتی که برای پستی روند کاهشی داشته باشد شما بلافاصله متوجه شده و میتوانید اقدامات اصلاحی را انجام دهید.

* محبوبیت پیج شما به صورت کلی

نظر مخاطبان سنگ بنای شهرت آنلاین شماست. لذا همواره دریافت نظرات مثبت چه از جانب کاربران و چه از جانب رقبا برای شما نقطه قوت به حساب می آید. لذا میزان محبوبیت پست های شما، مطالبی که در رابطه با پیج شما در دیگر پیج ها درج شده است و … باعث افزایش شهرتتان میگردد.

همچنین توصیه میشود وبلاگتان را به “پلاگین هایی برای به اشتراک گذاری پست ها در شبکه های اجتماعی” تجهیز کنید تا دسترسی به پست ها جهت به اشتراک گذاری برای کاربرانتان تسهیل گردد.

حفظ کاربران و برگشت مجدد آنها به وبلاگ

به عنوان یک وبلاگ نویس، شما میدانید که ورود کاربران جدید به وبلاگ به تنهایی تاثیر کافی را در افزایش ترافیک سرچ نداشته و تاثیر اصلی در بازگشت مجدد کاربران و مراجعه مداوم آنها به وبلاگ شماست.

برای این منظور علاوه بر محتوا، ارائه محیط “کاربر پسند” ، و به عبارتی ایجاد محیط کاربری خوب نیز تاثیر به سزایی دارد. نکات زیر میتواند در ایجاد این محیط به شما کمک کند:

* فعال کردن نظرات زیر پست ها- امکان درج نظرات را در انتهای پست های خود فراهم کنید، با استفاده از این بخش شما متوجه خواهید شد پستتان برای چه افرادی و تا چه اندازه جالب بوده، اجازه دهید کاربرانتان در رابطه با پست ارائه شده با یکدیگر بحث و تعامل کنند و هرگز نظرات آنها را بدون پاسخ رها نکنید.

* گزینه “به اشتراک گذاری اتوماتیک برای کاربران” را فعال کنید – این روش، راهی کاملا استاندارد برای تبدیل کاربرانتان به مشترکان دائمی میباشد. در این روش در صورت تمایل کاربران برای معرفی ایمیلشان، پس از ارسال پست توسط شما، “ایمیل اطلاع رسانی” برای آنها ارسال شده و امکان ورود آنها به وبلاگتان در آن زمان افزایش میابد. البته به یاد داشته باشید که هنگام کار با ایمیل های کاربرانتان به قوانین GDPR پایبند باشید! و همچنین مطمئن شوید SEO و GDPR وبلاگتان نیز در شرایط مناسب قرار دارد.

* وبلاگ خود را امن کنید – اگر هنوز از پروتکل HTTP استفاده می کنید، بهتر است بدانید که گوگل سایت های HTTP را به عنوان “غیر امن” در نوار آدرس نشان می دهد! و در نهایت باعث خدشه دار شدن اعتبار شما نزد کاربرانتان خواهد شد. هم اکنون وقت آن رسیده که از محیط امن HTTPS بهره ببرید.

* به روز رسانی های بعدی وبلاگتان را اعلام کنید – این روش به خصوص برای پست های دنباله دار بسیار کاربردی است. در صورتی که کاربر علاقه مند به پیگیری موضوع پستی باشد، اعلام تاریخ انتشار پست بعدی آن موضوع، باعث ورود ارگانیک وی به وبلاگتان شده و در بهبود سئو آن موثر است.

* حضور در وبسایت های دیگر – در نهایت برای داشتن مخاطبان وفادار، لازم است حضور شما در فضای اینترنت نیز پررنگ تر باشد. فعالیت های خود را به فضای وبلاگتان محدود نکنید و مطمئن باشید هرقدر وبلاگتان در فضاهای بیشتری معرفی و شناخته شود، کاربران بیشتری برای شما دربر خواهد داشت.

نوشته های مشابه