افزایش دنبال کننده شبکه های اجتماعی

افزایش ترافیک شبکه های اجتماعی

1 – Seo

طبق نظر Chloe Mason Gray (مدیر محتوای وبلاگ در Sprinklr) 5 مورد مهم که باعث اهمیت seo و شبکه های اجتماعی شده عبارتند از:

  • بازاریابان معتقدند که لینک های به اشتراک گذاشته شده از طریق کانال های اجتماعی تاثیر به سزایی روی رتبه بندی گوگل دارند. این مورد در گذشته تایید شده است.
  • زمانی که نام یک برند سرچ می شود، پروفایل شبکه های اجتماعی اغلب در ابتدای نتایج جستجو  نمایش داده می شوند.
  • جستجو در شبکه های اجتماعی نیز باید بهینه سازی شوند چون ممکن است شما قصد بررسی حضور خود در سیستم عامل (پلت فرم) های شبکه اجتماعی را داشته باشید.
  • با وجود اینکه گوگل می گوید برای رتبه بندی جستجو ، صرفا به سایت های اجتماعی تکیه نکنید، ولی به این معنی نیست که در آینده نیز همینگونه خواهد بود.

طبق نظر  Larry Kim نوعی ارتباط بین جستجو و social engagement (درگیر کردن کاربران به یک محصول یا یک کسب و کار از طریق شبکه های اجتماعی) وجود دارد.

ارتباط زیادی بین نرخ بالای social engagement و نرخ کلیک به نمایش در سرچ ارگانیک وجود دارد و همچنین هر دوی این عوامل با رنکینگ بالا نیز مرتبط می باشند. به این معنا که هر چه سایتی بیشتر سرچ شود و در جایگاه بهتری قرار داشته باشد، احتمال دیده شدن و کلیک روی آن بیشتر خواهد بود.

گفتن این نکته ضروری است که سیستم تبلیغات فیسبوک، الگوریتم ارسال خبر فیسبوک، گوگل ادوردز و نیز سرچ ارگانیک گوگل توسط سیستم machine learning (یادگیری ماشین) اداره می شوند.

*یادگیری ماشین یکی از پرکاربردترین شاخه های هوش مصنوعی است که بر اساس آن کامپیوترها توانایی یادگیری پیدا می کنند.

جهت بهبود رتبه هنگام جستجو در شبکه های اجتماعی، به نکات زیر دقت نمایید:

– از کلمات کلیدی در متن توصیفی خود استفاده نمایید

– استفاده از امکانات پلتفرم های جستجوی پیشرفته نظیر هشتگ ها و @mentions در توئیتر و لینکدین، و برچسب ها در فیسبوک.

– برای افزایش رتبه خود به صورت ارگانیک، باید مشارکت خود در شبکه های اجتماعی را افزایش دهید.


2 – شناسایی و تقویت محتواهای کاربردی

بخش مهمی از موفقیت در شبکه های اجتماعی ، بهینه سازی “استراتژی محتوا” (content strategy) می باشد. از آن جا که محتوای شما روی میزان درگیر کردن کاربر و نیز رتبه شما تاثیرگذار خواهد بود، لذا پیشنهاد می شود که بهترین محتوا را به اشتراک بگذارید.

جهت بررسی کارآمد بودن محتوا، استفاده از یک تحلیلگر محتوا مانند TrenDemon که با اکانت گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) سینک شده باشد، پیشنهاد می شود. این کار به شما در مورد بهترین و کارآمدترین محتوا برای شبکه اجتماعی اطلاع رسانی می کند که با استفاده از برخی تاکتیک ها، می توان محتوا را تقویت نمود و بهبود بخشید.

– استفاده از هشتگ جهت افزایش بازدید و ترافیک شبکه های اجتماعی – جهت پیدا نمودن هشتگ های مناسب پیشنهاد می شود از ابزاری نظیر Keyhole استفاده نمود.

– بهتر است پست ها (posts) در یک زمان بندی منظم در شبکه های اجتماعی قرار داده شوند، برای این منظور می توان از برنامه هایی نظیر DrumUp استفاده کرد.

– فعال نمودن اشتراک خبرنامه در زمان به روز رسانی وبلاگ ، که توسط یک ابزار بازاریابی ایمیل مانند SendGrid انجام می شود.


3 – تمرکز بر روی توصیه برند توسط کاربران به دوستان و آشنایان خود

برخورداری از استراتژی مناسب برای افزایش میزان نفوذ برند شما در میان مردم ، نه تنها موجب افزایش دسترسی می گردد بلکه منجر به افزایش نفوذ در شبکه های اجتماعی خواهد شد.

دو نوع طرفدار برای شما می توان در نظر گرفت: اینفلوئنسر و میکرو اینفلوئنسر. اغلب شرکت ها روی اینفلوئنسر خود سرمایه گذاری می کنند ولی تعداد کمی از آنها به فکر توسعه میکرو اینفلوئنسرها هستند. (اینفلوئنسر فردی است که به علت قدرت، دانش و جایگاه اجتماعی خود می تواند تصمیم خرید مردم را تحت تاثیر قرار دهد). اصطلاح میکرو اینفلوئنسر به افرادی اطلاق می شود که دارای ارتباط و روابط محدود اما کاملا مرتبط هستند و قادرند اقدامات مطلوبی جهت معرفی هر چه بیشتر برند شما داشته باشند. میکرو اینفلوئنسر می تواند کارمند، شریک، مشتری و یا مخاطب شما باشد.

شما می توانید یک برنامه سفارشی برای ترغیب کارمندان و حامیان خود داشته باشید. برنامه هایی نظیر ReadyPulse انگیزه لازم جهت به اشتراک گذاری مطالب شما را به مخاطبانتان انتقال خواهد داد.

همچنین می توان جهت ترغیب آنها، نظراتشان را به دقت بررسی کرد و کد تخفیف در اختیار آنها قرار داد و نیز دسترسی به محتواها را برایشان تسهیل نمود.


4 – فعالسازی افزونه های اشتراک گذاری

پیشنهاد می شود که از افزونه های مرتبط به شبکه های اجتماعی استفاده نمایید تا خوانندگان ، بتوانند محتوای شما را به اشتراک بگذارند. راههای متعددی برای این منظور وجود دارد ولی مهم ترین آن، استفاده از مکانیزم “Click to tweet” می باشد.

در حین ایجاد افزونه ها، کاربرانی که از موبایل جهت ورود به شبکه های اجتماعی استفاده می کنند را نیز در نظر بگیرید زیرا اغلب افراد ترجیح می دهند اینگونه مطالب را از طریق موبایل خود بخوانند.

علاوه بر این در صفحه وبلاگ خود حتما گزینه های ورود به تمامی شبکه های اجتماعی خود را قرار دهید تا کاربرانتان به آنها بپیوندند. دقت نمایید که در این مرحله ورود کاربران موبایلی را مسدود نکنید.

پیشنهاد می شود در بهترین بخش سایت یا وبلاگ، دکمه های مربوط به شبکه های اجتماعی را قرار دهید تا در تیررس کاربران باشد.


5 – نظارت بر رقبا

به کمک ارزیابی عملکرد شبکه های اجتماعی، می توان ترافیک شبکه های اجتماعی را تجزیه و تحلیل نمود. همچنین می توان میزان رضایتمندی مشتریان از رقبا را مورد بررسی قرار داد. شما می توانید لیستی از مهم ترین شاخص های کلیدی جهت مقایسه عملکرد شبکه های اجتماعی خود و رقیب هایتان را استخراج کنید و از آن برای بهبود وضعیت خود بهره ببرید.

به عنوان نمونه شما می توانید با مشاهده شبکه های اجتماعی رقیب هایتان، موارد زیر را برای خودتان بهینه نمایید:

– موثرترین شبکه اجتماعی

– بهترین روز و ساعت برای ارسال پست ها

– بهترین نوع محتوا (از جمله عکس، متن، طنز، نقل قول و…)

– میزان و سطح پاسخگویی به کاربران

اگر بتوانید دلیل پیشرفت رقیب هایتان را کشف کنید، می توانید با تعیین تاکتیک مناسب، پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشته باشید.


6 – دنبال کننده های خود را بچسبانید !

34% از افراد ترجیح می دهند که خدمات مورد نیاز خود را از طریق شبکه های اجتماعی تامین نمایند و در غیر اینصورت تنها یک سوم از آنها به کامپیوتر شخصی خود جهت سرچ موضوع مورد نظر مراجعه می کنند.

فراموش نکنید که پاسخدهی به نظرات و سوالات مطرح شده کاربران و ارائه خدماتی نظیر مسابقه و فعالیت های سرگرم کننده در شبکه های اجتماعی خود ، یکی از عوامل حفظ آن ها است.


7 – استفاده از کلمات کلیک خور

در شبکه های اجتماعی، برخی از کلمات از جذابیت بالاتری برخوردار هستند و موجب جلب توجه بیشتر مخاطبین خواهند شد. پیشنهاد می شود از اینگونه کلمات برای افزایش تاثیرگذاری روی مخاطبین، استفاده گردد.

نوشته های مشابه