انواع کنترل پنل های هاستینگ

مزایای بسیار زیادی برای استفاده از کنترل پنل­ های مدیریت فضای میزبانی وب سایت وجود دارد که شامل اتوماسیون، نصب و راه اندازی و توان مالی می­شود. که در ادامه چندین کنترل پنل را به طور مختصر معرفی می کنیم.

cPanel

کنترل پنل های مدیریت فضای میزبانی وب سایت - cpanelاین کنترل پنل با اختلاف زیاد بهترین و محبوب­ترین کنترل پنل در حال حاضر است. این نرم افزار خصوصا برای کاربران طراحی شده و این امکان را به آنها می­دهد که بتوانند هر جنبه دلخواه از یک سایت را کنترل و مدیریت کنند. رابط کاربری راحت، قابل انتقال بودن و داشتن امکانات بیشتر از دیگر کنترل پنل­ ها به علاوه برای سرویس دهندگان میزبانی وب بسیار ارزان است.

 

Plesk

کنترل پنل های مدیریت فضای میزبانی وب سایت - Plesk یکی دیگر از کنترل پنل­ های قدرتمند دیگر که باید در نظر گرفته شود Plesk است. برای سیستم عامل لینوکس و سیستم عامل­ های مبتنی بر ویندوز موجود است. رابط کاربری Plesk شبیه ویندوز XP با آیکون­های بزرگ و رنگ­ های نرم است. همپنین این نرم افزار شامل ویژگی های مشابه مانند cPanel با برنامه ­های کاربردی یکپارچه عالیست.

 

H-Sphere

 کنترل پنل­ های مدیریت فضای میزبانی وب سایت - H-Sphere H-sphere توسط شرکت Positive Software توسعه یافته است و یکی دیگر از پنل های کالیبر بالاست که به مدیران وب و وب­مسترها اجازه می­دهد که تقریبا هر کاری که می­خواهند را انجام دهند. این پنل مانند Plesk با سیستم عامل لینوکس و میزبان­ های وب ویندوزی سازگار است. H-Sphere قابلیت ­های اتوماسیون عالی به علاوه ویژگی های بسیارش در معرض توجه قرار گرفته است.

 

Ensim

 کنترل پنل­ های مدیریت فضای میزبانی وب سایت - ensim Ensim به عنوان یکی دیگر از سیستم ­های سازگار با لینوکس و ویندوز است که ادعا می­کند برای مدیریت هرگونه وب­ سایتی ساخته شده است. درحالی که رابط کاربری جذاب و به راحتی قابل اتنقال است، در مقایسه با دیگر پنل ­ها رقابت سختی برای پیروز شدن پیش رو دارد.

 

DirectAdmin

 کنترل پنل­ های مدیریت فضای میزبانی وب سایت - DirectAdminاین کنترل پنل­ اعلام کرده که ساده ترین کنترل پنل برای استفاده در این صنعت است. DirectAdmin به طور اختصاصی برای ویندوز طراحی شده اما سیستم عامل لینوکس را نیز پشتیبانی می­کند درصورتی که بهترین کیفیت و اجرا را در ویندوز دارد. قیمت پایین آن یکی از دلایل محبوبیتش است.

 

نوشته های مشابه