تأثیر پارتنر گوگل ادوردز در نمره کیفیت تبلیغ

نمره کیفیت تبلیغ در گوگل ادوردز

برای صاحبان کسب و کار که تبلیغات گوگل ادوردز انجام میدهند، نمره کیفیت تبلیغ یکی از اولین پارامترهای مهم است که باید توجه ویژه ای به آن داشت. در این مورد گمانه زنی و اطلاعات غلط زیادی در مورد افزایش نمره کیفیت تبلیغ وجود دارد.انتخاب یک پارتنر مناسب می تواند شما را در حل این مهم کمک کند.

داشتن نمره کیفیت مناسب برای تبلیغ به چه معنی است؟

زمانی که شما نمره کیفیت مناسبی برای کاربران خود ایجاد می کنید ، تجربه ای مثبت از خود را برای کاربران جدید نشان میدهید. این مورد کمترین مزیت داشتن نمره کیفیت مناسب تبلیغ های شما است. نمره کیفیت مناسب نشان میدهد که تبلیغاتی که شما بر روی آن کار کرده اید دارای بیشترین سازگاری با شرایط جستجو است. همچنین صفحت سایت شما برای این منظور نیز در بهینه ترین حالت ممکن هستند. اینها تنها چند نمونه از مزیت های بدست آوردن نمره کیفیت خوب برای یک تبلیغ است.گوگل نمره کیفیت را بین 1 تا 10 قرار می دهد و نمره کیفیت بالای 5 مناسب است.

با این سیستم نمره دهی گوگل قصد دارد تبلیغ کنندگان ادوردز را ترغیب کند که با بالابردن نمره کیفیت تبلیغ بهترین تجربه را برای مشتریان خود ایجاد کنند و به همین دلیل گوگل به طور معمول به تبلیغاتی که نمره کیفیت بالایی دارند اهمیت بیشتری میدهد. مثلا هزینه کلیک پایین تر ، جایگاه مناسب تر و …

موتورهای جستجوی دیگر مانند یاهو و بینگ نیز داری سیستم نمره دهی همانند گوگل هستند که پارامترهای تاثیرگذار بر روی آن مشابه تبلیغات ادوردز می باشد.

چگونه نمره کیفیت خوب به کمپین تبلیغ در گوگل من کمک می کند؟

نمره کیفیت از چند جهت بر روی تبلیغ تاثیر مثبت دارد. علاوه بر این ، نمره کیفیت تبلیغ بر روی جایگاه نمایش تبلیغ تاثیر میگذارد. جایگاه مناسب به همراه هزینه کلیک مناسب از مهمترین تاثیرات نمره کیفیت خوب است. بالا بودن این پارامتر باعث عملکرد کلی مناسب تبلیغ و بازده سرمایه گذاری (ROI) بالا می شود.

چگونه یک بازاریابی فروش خوب می تواند یک نمره کیفیت خوب برای کسب و کار من به ارمغان آورد؟

معیارهای بسیاری برای رسیدن به نمره کیفیت خوب وجود دارد ؛ مانند استفاده از کلمات کلیدی و متن تبلیغ مرتبط با مطالب درون سایت شما.

گوگل الگوریتم دقیقی برای افزایش نمره کیفیت ارائه نمی دهد اما برخی از مهمترین عوامل عبارتند از :

  • مرتبط بودن کلمت کلیدی با گروهای تبلیغاتی. مثلا کلمه کلیدی شما “خرید لپ تاپ” می باشد. این کلمه کلیدی باید در گروه لپ تاپ قرار بگیرد. گروهی که صفحه فرود آن (صفحه ای که بعد از کلیک بر روی تبلیغ وارد آن می شویم) مربوط به لپ تاپ است و متن آن نیز حاوی این کلمه کلیدی می باشد. انجام این مورد باعث افزایش نمره کیفیت تبلیغ در گوگل شما می شود.
  • صفحه فرود ارتباط کامل با کلمه کلیدی داشته باشد. مثلا صفحه فرود کلمه کلیدی خرید هاست به صفحه خرید هاست برود. بنابراین نکته کلیدی، مرتبط بودن صفحه فرود سایت با کلمه کلیدی و متن تبلیغ آن گروه تبلیغ می باشد.
  • عملکرد تاریخی کمپین AdWords شما. این مورد شامل نحوه انجام تبلیغات شما در دستگاههای مختلف(دسکتاپ، موبایل، تبلت) می شود. مراقب باشید که کمپین خود را برای ایجاد عملکرد عالی مدیریت کنید و اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما یک تجربه عالی در دسکتاپ، تبلت و تلفن همراه را به طور یکسان ارائه میدهد.
  • نسبت کلیک به نمایش یک تبلیغ با عنوان CTR شناخته می شود. داشتن CTR بالا نشان مدهد که متن تبلیغ شما بسیار مرتبط است با آنچه که کاربران جستجو می کنند. این جنبه بسیار مهم داشتن یک نمره کیفیت بالا است.

چرا کار با شرکتی که نمره کیفیت بالایی را ارائه می دهد اهمیت دارد؟

تمرکز بر نمره کیفیت تبلیغ مهم است، زیرا می تواند عملکرد کمپین شما را بهبود بخشد و منجر به ROI (بازده سرمایه گذاری) بالاتری در هزینه تبلیغات شما شود. شما در کمپین ادوردز خود سرمایه گذاری می کنید تا مشتریان جدید خود را پیدا کنید و با بهینه سازی نمره کیفیت تبلیغ خود به مشتریان جدید رسیده و جذب مشتریان با بهترین هزینه ممکن برای شما امکان پذیر شود.

نوشته های مشابه