تغییر ایمیل ادمین در وردپرس

در حالت عادی افراد مبتدی در هنگام نصب وردپرس از ایمیل شخصی خود به عنوان ایمیل ادمین استفاده می کنند. هم چنین برخی از شرکت های هاست وردپرس دارای قابلیت نصب خودکار هستند و از آدرس ایمیلی که در اکانت هاست وارد کرده اید، در طول نصب استفاده می کنند. این ایمیل بعدا توسط وردپرس به عنوان ایمیل ادمین و آدرس ایمیل سایت استفاده می شود.

آدرس ایمیل سایت شما توسط وردپرس برای فرستادن اطلاعیه ی ایمیل های مهم استفاده می شود. به عنوان مثال، هنگامی که یک اکانت کاربری جدید ساخته می شود، یک آپدیت خودکار بر روی وردپرس شما نصب می شود و یا مواردی مانند این ها. علاوه بر این ها آدرس ایمیل ادمین برای بازیابی رمز عبور گم شده و اطلاعیه ها در مورد اکانت شما نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

اکثر وبمستر ها پس از مدت کوتاهی از فعالیت خود در می یابند که به یک آدرس ایمیل ادمین حرفه ای و بیزینسی نیاز دارند. گاهی اوقات نیز برخی از آن ها تمایل دارند برای مدیریت سایت و کاربر ادمین ایمیل های جداگانه استفاده کنند. در این مواقع نیاز به تغییر آدرس ایمیل ادمین احساس می شود. در چنین مواردی شما باید آدرس ایمیل خود را تغییر دهید. همانطور که گفته شد دو راه برای این کار وجود دارد، در حالت اول شما می توانید از طریق خود وردپرس اقدام به تغییر آدرس ایمیل ادمین کنید و در حالت دوم که راه مطمئن تری است شما می توانید از طریق پیشخوان cPanel خود وارد phpMyAdmin شوید و ایمیل ادمین مد نظر خود را وارد کنید.

تغییر ایمیل ادمین وردپرس از طریق پیشخوان

این روش برای افراد مبتدی در این زمینه بیشتر پیشنهاد می شود و راحت تر است. در اکثر مواقع از این روش برای تغییر آدرس ایمیل سایت و هم چنین تغییر آدرس ایمیل حساب کاربری ادمین استفاده می شود.

برای تغییر ایمیل ادمین وردپرس به قسمت تنظیمات» عمومی بروید و از آن جا گزینه ی ‘نشانی ایمیل’ را تغییر دهید.

تغییر ایمیل ادمین وردپرس در پیشخوان

ویرایش کاربر وردپرس

ایمیل کاربر وردپرس

با کلیک روی گزینه ی “بروزرسانی کاربر” تغییرات خود را ذخیره کنید.

حال اگر به حساب کاربری که آن را تغییر داده اید وارد شوید، وردپرس یک ایمیل آگاه سازی به آدرس ایمیل جدید ارسال می کند. برای تایید تغییر ایمیل خود باید روی لینکی که در این ایمیل قرار دارد کلیک کنید.

تغییر ایمیل ادمین وردپرس از طریق PhpMyAdmin

در این روش به شما آموزش میدهیم که چگونه هر دوی این ایمیل ها را توسط PhpMyAdmin تغییر دهید. این روش تنها زمانی باید مورد استفاده قرار بگیرد که شما به محیط ادمین دسترسی ندارید.

اول شما باید به بخش داشبورد cPanel در اکانت هاست خود مراجعه کنید. در زیر بخش database شما باید بر روی آیکون phpMyadmin کلیک کنید.

phpmyadmin در سی پنل

نکته : بر اساس هاست مورد استفاده شما، ممکن است که پیشخوان cPanel شما کمی متفاوت تر باشد.

با این کار شما نرم افزار phpMyadmin را اجرا می کنید. این نر افزار یک ابزار مدیریت دیتابیس است و ما از آن برای مدیریت مستقیم آدرس ایمیل ادمین در دیتابیس وردپرس استفاده می کنیم. در پنجره phpMyAdmin، شما می توانید لیست دیتابیس های خود را در ستون چپ مشاهده کنید. با کلیک کردن روی آن، تمام جداول درون لیست دیتابیس ها قابل مشاهده خواهد بود. شما باید جدول  _options  را پیدا کنید و با کلیک کردن آن را باز کنید.

ویرایش جدول کاربران وردپرس در phpmyadmin

با این کار شما ردیف های درون این جدول را مشاهده خواهید کرد. حالا شما باید بر روی دکمه edit در کنار ردیف admin_email کلیک کنید.

بعد از این کار phpMyAdmin ردیف را برای شما باز خواهد کرد و شما می توانید ایمیل مورد نظر خود را وارد کنید.

آدرس ایمیل کاربر در دیتابیس

بعد از انجام ویرایش روی دکمه go کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود.

به این ترتیب شما توانسته اید آدرس ایمیل مربوط به وبسایت خود را با موفقیت تغییر دهید. حالا نوبت آن است که آدرس ایمیل مربوط به اکانت ادمین را تغییر دهید.

برای این کار بر روی _users در لیست جداول کلیک کنید. سپس بر روی دکمه edit در کنار ردیف مربوط به کاربری که می خواهید ایمیل آن را تغییر دهید کلیک کنید.

تغییر ایمیل ادمین وردپرس در phpmyadmin

نوشته های مشابه