تفاوت لینک فالو و نوفالو چیست؟

تفاوت لینک فالو و نوفالو

بهتر است قبل از این که تفاوت های میان لینک فالو و نوفالو (follow و nofollow) رو توضیح دهیم کمی در مورد اهمیت لینک ها و بک لینک ها صحبت کنیم. اگر به مسائل مربوط به سئو آشنایی داشته باشید، احتمالا در مورد اهمیت بک لینک برای سئو و بالابردن رتبه سایت چیزهایی شنیده اید اما دلیل این اهمیت چیست؟

لینک فالو

یکی از معیار های گوگل برای شناسایی سایت ها و مطالب قابل اعتماد میزان اعتمادی است که سایرین به آن ها دارند! زمانی که لینک مطالب سایت شما در سایت های دیگر قرار بگیرد گوگل تشخیص خواهد داد که سایت شما و مطالبی که در آن ارائه می دهید از نظر مردم قابل اعتماد و کاربردی است. پس گوگل، در نتایج خود شما را به عنوان یک سایت قابل اعتماد به سایرین معرفی خواهد کرد؛ به شکلی که نتایج مربوط به سایت شما در رده های بالای گوگل قرار خواهند گرفت. لینک فالو در واقع همان لینکی است که از مطالب شما در یک سایت دیگر قرار گرفته است. لینک های فالو از سایت های دیگر به مطلبی از سایت شما اشاره می کنند. هر چقدر اشاره های بیشتری به سایت شما وجود داشته باشد در دره بندی گوگل وضعیت بهتری خواهید داشت.

لینک فالو

خوب تا این جا حتماً متوجه شده اید که لینک فالو در واقع همان چیزی است که برای بهبود وضعیت سئوی سایت خود به آن نیاز دارید. اما لینک هایی از نظر گوگل ارزشمند هستند که به صورت هایپرلینک در مطالب سایت های دیگر قرار بگیرند. به این لینک ها اصطلاحا لینک دو فالو هم گفته می شود. یعنی این لینک ها سبب می شوند افراد از سایر سایت ها برای دنبال کردن مطالب شما وارد سایت شما شوند.

سو استفاده از لینک ها

بعد از این که وب مستر ها و سئو کاران سایت های مختلف متوجه اهمیت بک لینک ها شدند، به صورت افسارگسیخته اقدام به قرار دادن تعداد زیادی لینک در هر جایی که می توانستند کردند. برخی سایت ها کار را به جایی رساندند که به هر وسیله ای قصد بالا بردن تعداد لینک های خود داشتند. آن ها لینک های مرتبط و غیر مرتبط را می خریدند، از کامنت ها سو استفاده می کردند و تعداد زیادی لینک اسپم می ساختند به علاوه سایر کار های مشابه که مشکلات زیادی را برای سایت های دیگر ایجاد کرد. برای مثال تعداد زیادی صفحه در ویکی پدیا ایجاد شد تا از لینک های خود به عنوان رفرنس استفاده کنند.

لینک نوفالو

لینک نوفالو لینکی است که به سایت دیگری اشاره نمی کند. در واقع هنوز هم شما می توانید با کلیک بر روی این لینک به سایت دیگری بروید اما از نظر موتور جستجو این لینک به هیچ چیز اشاره نمی کند یا به عبارت دیگر ربات های موتورهای جستجو این لینک ها را دنبال نمی کنند. لینک های نوفالو به افزایش رتبه سایت کمک نمی کنند. برای اضافه کردن لینک نوفالو به سایت خود، به سادگی این کد HTML را در جایی که میخواهید لینک نمایش داده شود اضافه کنید:

این تگ که به تگ نوفالو معروف است برای کاهش و جلوگیری از اسپم ها تولید شد. موتور جستجو با این کار جلوی تاکتیک های اسپم زا را گرفت. در حال حاضر اکثر سایت ها به کامنت های خود تگ نوفالو را اضافه می کنند. با اینکه هنوز بعضی از افراد از این تاکتیک ها برای ایجاد لینک استفاده می کنند ولی تعداد آن ها نسبت به قبل کاهش چشم گیری داشته است. ضمن این که گوگل با آنالیز لینک های نوفالو سایت هایی که هم چنان قصد دریافت لینک های این چنینی را دارند مجازات می کند.

لینک نوفالو

از کدام یک برای سایت خود استفاده کنیم؟

خوب سوال اصلی اینجاست حالا از کدام یک از لینک های فالو و نوفالو استفاده کنیم؟ این موضوع به سایت هایی که لینک خود را در آن ها قرار می دهید بستگی دارد. بعضی استراتژی ها به این شکل رشد کرده اند که سایت ها برای هم لینک فالو می سازند. در این صورت دقت کنید که لینک فالو را در مطالب مرتبط قرار دهید در غیر این صورت به عنوان اسپم شناخته خواهد شد. در مقابل هر لینکی که پست شما مربوط نیست باید از نوع نوفالو باشد. مانند لینک تبلیغات و اسپانسر یا لینک های مشابه آن لینک نوفالو هستند. اینگونه لینک ها راه های در آمد شما هستند ولی از نظر گوگل مناسب نیستند و تا زمانی که نوفالو باشند از نظر گوگل هم مشکلی وجود نخواهد داشت.

چگونه لینک فالو برای وبسایت خود ایجاد کنیم؟

بهترین و آسان ترین راه ایجاد مطالب پرکاربرد و با کیفیت است. بالا بردن کیفیت محتوا سایت باعث خواهد شد شما به مرجع تبدیل شوید. سعی کنید مقالات خاص تر و پر مخاطب تر ایجاد کنید. زمانی که محتوای شما به محتوای مرجع تبدیل شد تعداد زیادی بک لینک و لینک فالو واقعی برای خود خواهید داشت. این کار کم هزینه نیست چون شما نیاز به بهترین نویسندگان دارید ولی مطمئن ترین و بهترین راه خواهد بود.

راه های فرعی زیادی نیز وجود دارد که مانند پست مهمان که ایده نسبتا خوبی است. شما به سایت های دیگر پیشنهاد می کنید که مطالب با کیفیت و با قیمت مناسبی برای آن ها پست کنید. در این صورت می توانید در این مطالب لینک فالو مرتبط به مطالب خود را قرار دهید. پست مهمان از راه های پر طرفدار و مناسبی است که هر دو طرف به نوعی از آن سود خواهند برد. از نظر گوگل هم مشکلی نخواهید داشت زیرا هم مطالب با کیفیت هستند هم لینک ها مرتبط به با این مطالب و دلیلی برای مخالفت گوگل وجود ندارد. نکته ایی که باید در این موارد رعایت شود انتخاب وبسایتی است که مرتبط با کسب و کار شما باشد اما رقیب جدی برای شما به شمار نیاید. در مجموع راه های زیر به صورت خلاصه برای دریافت بک لینک فالو استفاده می شوند:

– ایجاد محتوای فوق العاده

– پست مهمان

– قرار دادن لینک های دیگران تا لینک های شما را قرار دهند

محل استفاده لینک فالو و لینک نو فالو :

از لینک فالو برای این موارد استفاده می کنیم:

– مطالب مرتبط

– محتوای مفید برای بازدید کنندگان

– لینک های داخلی سایت خودتان

از لینک نو فالو برای موارد زیر استفاده می کنیم:

– مطالب نامرتبط

– لینک های وابسته به سایت

– لینک های اسپانسر

– لینک های تبلیغاتی

– کامنت ها

– لینک های فوتر سایت

نوشته های مشابه