تکنیک های بازاریابی ویدئویی در سال 2018

بازاریابی ویدئویی

امروزه استفاده از محتوای ویدئویی به صورت آنلاین بسیار گسترش یافته و این رویداد با توجه به در دسترس بودن اینترنت در تلفنهای همراه با کیفیت بالا و همچنین امکان دریافت پهنای باند بیشتر به صورت مقرون به صرفه تر از سالهای قبل، باعث ترویج هرچه بیشتر بازاریابی ویدئویی گشته است.

بدین  معنی که در حال حاضر “بازاریابی ویدئویی” جزء ذاتی استراتژی بازاریابی میباشد.

طبق آمار جمع آوری شده در دسامبر 2017، 81 درصد از شرکت ها در بازاریابی خود از محتوای ویدئویی استفاده می کنند (63درصد بیشتر از سال قبل)، و نقش این نوع تبلیغات همواره در حال رشد میباشد؛ زیرا هیچ چیز مخاطبان را به لحاظ احساسی بهتر از ویدیو تحت تاثیر قرار نمیدهد.

مهم نیست چه نوع کسب و کاری داشته باشد، شما همواره میتوانید فعالیت را به صورت آنلاین به کاربرانتان معرفی نمایید، گرچه در این فضا تنوعی از تبلیغات اینترنتی پیش روی شماست اما شما میدانید که استفاده از محتوای ویدئویی در جذب مخاطب همواره از تاثیرگذارترین روش هاست.

لذا در این مقاله، ما برخی از روش ها و تکنیک هایی که در سال 2018 برای بازاریابی ویدئویی به شما کمک می کنند را مورد بحث قرار خواهیم داد.

1 – تیزرهای برندینگ

این نوع از تیزرها، فیلم های تبلیغاتی کوتاهی هستند که با هدف به اشتراک گذاری ارزش های شرکت شما با بینندگان تهیه میشوند. دقت نمایید در این نوع از ویدئوها نباید از عباراتی چون: “بالاترین کیفیت در جهان”، “رضایت کامل تمامی مشتریان” و یا سایر واژه های اغراق آمیز استفاده نمایید. استفاده از این عبارات برای مخاطبان کسالت بار و تکراری بوده و امکان تماشای ویدوئو را کاهش میدهد.

با این حال استفاده از “تیزرهای برندینگ”، یکی از بهترین روش ها برای ایجاد یک پیش زمینه ذهنی در فکر کاربرانتان از آنچه انجام میدهید است، بنابراین بهتر است این نوع ویدئوها کوتاه و سرگرم کننده بوده و حس کنجکاوی را در مخاطب برانگیزد.

76درصد از کاربران ادعا میکنند تا کنون حداقل یک بار این نوع از تیزرها  (که دارای محتوای سرگرم کننده و تا حدودی کمدی بوده) را با دوستان خود به اشتراک گذاشته اند.

لذا در صورت تمایل به استفاده از این نوع تیزرها، در نظر بگیرید چطور میتوانید موارد ذکر شده را در قالب یک تیزر سرگرم کننده به مخاطب خود ارائه دهید.  ممکن است در ابتدا به نظر بیاید این نوع تبلیغات نیازمند سرمایه گذاری های عظیم میباشد اما صرفاً این موضوع صادق نبوده و همواره در دنیای فیلم های تبلیغاتی، کسب و کارهایی مشاهده میشوند که با سرمایه کم و خلاقیت بالا برای بازاریابی ویدئویی ، بازخورد قابل توجه ای را دریافت کرده اند.

2 – ارائه دمو و فیلم های حاوی توضیحات

به طور معمول 95 درصد از کاربران اینترنت تیزرهای توضیحی را تماشا می کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد محصول یا سرویسی که مدنظر دارند کسب کنند و یا تصمیم بگیرند که آیا می خواهند آن را خریداری کنند و یا اینکه چگونه از آن استفاده کنند.

همچنین طبق آمار ارائه شده از گوگل در سال 2017 ، سرچ هایی که با کلماتی مانند “چطور” و “چگونه” آغاز میشوند روند افزایشی داشته. لذا با توجه به درخواست کاربران در این مورد، امکان مشاهده تیزرهای توضیحی و آموزشی شما نیز افزایش خواهد داشت.

این نوع تیزرها نه تنها یک ابزار تبلیغاتی موثر است، بلکه باعث انتقال اطلاعات به صورت شنیداری و بصری میباشد، لذا در صورتی که تیزر تهیه شده، محتوایی با ارزش بالا را در رابطه با محصول و یا خدمات شما ارائه دهد میتواند باعث جذب مشتریانی وفادار گردد که همواره در سالهای آینده با توجه به تاثیری که از توضیحات شما (تیزر تبلیغاتی مذکور) دریافت کرده اند، به سمتتان سوق یافته و تمایل به استفاده از محصولات و خدمات شما خواهند داشت.

به عنوان مثال برند Luxy Hair را در نظر بگیرید، این شرکت “اکستنشن های مو” را به فروش می رساند و تیزرهایی تبلیغاتی که ارائه میدهد همواره حاوی توضیحاتی در رابطه با نحوه و مدل های استفاده از اکستنشن ها (برای مشتریان) بوده و در کنار آن راهنمایی های ارزشمندی در رابطه با مراقبت از مو به اشتراک میگذارد که احتمال خریداری محصولاتش (برای کاربرانی که هنوز مشتری نشده اند) نیز در آینده افزایش خواهد یافت.

اگر در حال ارائه کالا و یا خدمات “دیجیتال” میباشید، ممکن است حس کنید “تیزر توضیحاتی” شما به اندازه کافی زیبا نبوده و نمیتواند کاربران را سرگرم کند، اما دقت کنید در این نوع از ویدئوها مخاطب شما نیاز به درک چگونگی کارکرد کالا و یا خدماتتان داشته و صرفا سرگرم کننده بودن آن ممکن است برای جذب مخاطب کافی نباشد چراکه نیاز وی در این تیزر رفع نشده است، در اینصورت حتی شما میتوانید با استفاده از (نرم افزارهای رایگان ضبط صدا و تصویر از دسکتاپ) آموزش های لازم که باعث برجسته شدن مزایای کالا و خدمات خواهد شد، را تهیه و ارائه نمایید.

3 – پخش زنده و تیزرهای تلویزیونی

63 درصد از افراد 18 تا 34 ساله به طور مرتب تیزرهای تلویزیونی و تبلیغات تلویزیونی را تماشا می کنند، بنابراین احتمالا استفاده از این نوع ویدئوها برای کسب و کار شما نیز میتواند موثر باشد. گرچه در بسیاری اوقات این ویدئوها به صورت تصادفی و بدون برنامه ریزی توسط کاربر مشاهده میشوند، اما این بدان معنی نیست که شما نیز برای پخش آن، زمانبندی منظمی نداشته باشید. شما میتوانید این ویدئوها را طبق یک جدول زمانی مرتب پخش کرده و حتی بهتر است برای بالا بردن احتمال بازدید تیزر توسط کاربران مختلف، همان ویدئوی پخش زنده را در چندین بازه زمانی ایجاد و پخش نمایید.

4 – انیمیشن

انیمیشن دارای یک پتانسیل عظیم در مبحث بازاریابی ویدئویی است. در این تکنیک از نوستالوژی که مخاطبان نسبت به تصاویر پویانمایی دارند استفاده میشود.

با توجه به اینکه معمولا یک انیمیشن با یک داستان خاص برای یک موضوع (تبلیغ- برند یا …) ایجاد و پخش میشود، آن داستان در ذهن کاربران باقی خواهد ماند و به عنوان یک استایل برای آن برند شناخته میشود. لذا در طی آن داستان شما همواره میتوانید اطلاعات مفیدی  را به شکل یک داستان کوتاه در اختیار کاربرانتان قرار دهید.

همچنین هم اکنون با توجه به گسترش دانش پویانمایی، شما میتوانید اقدام به تهیه یک انیمیشن با کیفیت بالا با هزینه مقرون به صرفه تر از قبل نمایید.

نوشته های مشابه