خطای 502 Bad Gateway در وردپرس

خطای 502 Bad Gateway در وردپرس

خطای 502 Bad Gateway در وردپرس دلایل متعددی می تواند داشته باشد و یافتن دلیل رخ دادن این خطا می تواند اندکی زمانبر باشد. در این مقاله روش رفع خطای 502 Bad Gateway در وردپرس را بررسی کرده ایم .با ما همراه باشید.

خطای 502 Bad Gateway در وردپرس چیست؟

خطای 502 Bad Gateway زمانی رخ می دهد که سرور میزبان سایت شما به درخواست ارسالی کاربر ، پاسخ نامعتبری بدهد.

خطای 502 Bad Gateway یکی از مرسوم ترین خطاهای وردپرس است که می تواند برای سایت وردپرسی شما رخ دهد. این ارور دارای دلایل متعددی است که با توجه به سرور سایت ، یکی از این دلایلی که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته ایم می تواند سبب رخ دادن آن شود.

زمانیکه یک کاربر سایتی را بارگذاری می کند ، مرورگر درخواستی را به سمت سرور سایت ارسال می کند. سرور درخواست دریافتی را بررسی کرده و صفحه ای که مطابق با آن درخواست باشد را به همراه یک کد وضعیت به سمت مرورگر ارسال می کند.

به طور معمول ، کد وضعیت به شما نمایش داده نمی شود اگرچه در صورتیکه خطایی در این پروسه ارسال و دریافت رخ دهد ، کد وضعیت خطا به همراه پیغامی به شما نمایش داده می شود.

معمولترین دلیل رخ دادن این خطا ، زمانبر بودن پاسخدهی سرور سایت به درخواست ارسالی کاربر است. این تأخیر و رخ دادان خطای 502 bad gateway می تواند به دلیل قطعی موقت سرور ناشی از ترافیک بالای سایت ، کدنویسی ضعیف در افزونه یا قالب وردپرس و یا اشتباه در پردازش توسط سرور باشد.

برطرف کردن خطای 502 bad gateway در وردپرس

قدم اول : Reload کردن سایت

در برخی از مواقع ممکن است پاسخدهی سرور به درخواست شما به غلت ترافیک بالای سایت ، مدت زمان زیادی طول بکشد و همین مورد سبب رخ دادن این خطا شود. در این حالت جند دقیقه منتظر بمانید و صفحه سایت را مجدداً بارگذاری کنید تا در صورت کاهش ترافیک ورودی سایت ، سایت به درستی بارگذاری شود.

قدم دوم : پاک کردن Cache مرورگر

نمایش خطای 502 bad gateway به شما می تواند به علت استفاده مرورگر از اطلاعات ذخیره شده در Cache باشد. با توجه به اینکه در این وضعیت ، مرورگر سایت شما را از Cache خود بارگذاری می کند ، می بایست Cache مرورگر را پاک کرده و یا از کلیدهای Ctrl + F5 برای استفاده نکردن از اطلاعات Cache برای لودشدن سایت استفاده کنید.

قدم سوم : غیرفعال کردن CDN یا Firewall

در صورتیکه از سرویس های CDN یا Firewall بر روی سایت خود استفاده می کنید ، ممکن است سرور دچار مشکل شده و خطای 502 bad gateway رخ دهد. برای بررسی این مورد باید سرویس CDN را غیرفعال کنید.

پس از غیرفعال کردن CDN ، لایه ی اضافی ای که بین مرورگر و سرور سایت قرار داشته حذف می شود و سایت مستقیماً توسط سرور بارگذاری می شود.

در صورتیکه سرویس CDN سبب این خطا شده است ، با پشتیبانی آن تماس بگیرید و پس از برطرف شدن مشکل ، مجدداً CDN را فعال کنید.

قدم چهارم : آپدیت کردن پلاگین ها و قالب وردپرس

در صورتیکه پس از تست مراحل فوق ، خطای 502 bad gateway کماکان وجود داشت ، باید پلاگین ها و قالب سایت خود را بررسی کنید. در ابتدا تمامی پلاگین های سایت را غیرفعال کنید ، سپس سایت خود را برای بررسی رفع شدن مشکل مجدداً لود کنید.

چنانچه پس از انجام این کار ، سایت به درستی لود شد ، یکی از پلاگین ها باعث رخ دادن خطای 502 bad gateway شده است. برای یافتن این پلاگین باید تمامی پلاگین های سایت را یکی یکی و به ترتیب فعال کنید تا پلاگین مشکلدار را پیدا کنید.

در صورتیکه این پلاگین برای سایت شما ضروری نبود ، می توانید آن را حذف نمایید و یا از یک پلاگین جایگزین استفاده کنید. همچنین می توانید مشکل رخ داده را به تیم توسعه دهنده ی آن پلاگین ارجاع دهید تا مشکل را برطرف کنند.

قالب سایت نیز می تواند سبب این خطا شود که در این مورد می بایست قالب را با یکی از قالب های پیش فرض وردپرس جایگزین و سایت را تست کنید.

نوشته های مشابه