سئو بهتر است یا تبلیغات Google Adwords

تبلیغات Google Adwords

سئو بهتر است یا تبلیغات Google Adwords ؟

قبل از اینکه توسط فعالان حوزه سئو مورد انتقاد قرار بگیریم می بایست به این نکته اشاره کنیم که تنها استفاده از تبلیغات Google Adwords برای بهبود وضعیت سایت کافی نیست. برای موفقیت یک کسب و کار آنلاین می بایست از تمامی کانال های بازاریابی موتورهای جستجو مانند تبلیغات Google Adwords ، سئو ، ایمیل مارکتینگ ، بازاریابی شبکه های اجتماعی و… به طور متعادل استفاده کرد و سپس بر روی بهترین کانالی که بازخورد مناسبی برای شما دارد تمرکز کرد.

در ادامه به بررسی 10 مورد از مهترین مزیت های تبلیغات Google Adwords در مقایسه با دیگر روش های تبلیغاتی پرداخته شده است :

  • تبلیغات Google Adwords مقیاس پذیر است

یکی از چالش های حساس برای هر تبلیغ کننده ای ، یافتن منابع مقیاس پذیر برای مدیریت بهتر تبلیغ است. این ویژگی سبب شده است کسب و کارهای متعددی سالانه میلیون ها دلار در این حوزه تبلیغاتی مصرف کنند. مقیاس پذیری تبلیغات Google Adwords بدین معنی است که می توان از آن برای هر حوزه کاری مختلف با هر میزان بودجه ای استفاده نمود.


  • نتیجه گیری تبلیغات Google Adwords قابل اندازه گیری است

در مقایسه با دیگر کانال های تبلیغاتی مانند تبلیغات تلویزیونی و روزنامه ای ، میزان تنیجه دریافتی از تبلیغ Google Adwords بطور کامل و دقیق قابل اندازه گیری است. تبلیغات Google Adwords دارای پارامترهای متعددی برای دریافت گزارش می باشد و یکی از شفاف ترین سیستم های تبلیغاتی برای اندازه گیری دقیق میزان بازخورد دریافتی از تبلیغات است.


  • تبلیغات Google Adwords انعطاف پذیر است

گزینه ها و تنطیمات متعددی در تبلیغ Google Adwords تعبیه شده است که با استفاده از آن ها می توانید کمپین تبلیغاتی خود را بطور کامل مطابق میل خود شخصی سازی کنید. امکان هدف گیری کاربران از دیگر مزیت های این سیستم تبلیغاتی است.  برخی از قابلیت های تبلیغات Google Adwords که سبب تمایز آن نسبت به رقبای خود شده است می توان به این موارد اشاره کرد: تعیین حالت تطبیق کلیدواژه ها – استفاده از افزونه های مختلف گوگل ادوردز – هدفگیری کاربران بر اساس سن ، جنسیت ، زبان ، نوع مرورگر ، دستگاه ، بازه زمانی و… – نمایش تبلیغ در شبکه گوگل (جیمیل ، یوتیوب و…)


  • تبلیغات Google Adwords سریعتر از سئو است

برای سایت های نوپا و جدید ، رسیدن به صفحه اول گوگل از طریق سئو می تواند چندین ماه زمانبر باشد و در صورتیکه صبر و حوصله کافی برای سئو و بهینه سازی سایت را نداشته باشید و فعالیت های اشتباهی برای سئوی سایت انجام دهید ، دچار پنالتی گوگل خواهید شد که این موضوع زیان های سنگینی برای شما در پی خواهد داشت. این در حالی است که می توانید سایت نوپای خود را از طریق تبلیغات Google Adwords به سرعت و با اطمینان بسیار بالا در صفحه اول گوگل نمایش دهید. ارائه سریع گزارشات تعداد کلیک و نمایش سایت در تبلیغ Google Adwords یکی از مزیت های این سیستم تبلیغات کلیکی است. بدین صورت که می توانید این گزارشات را 2 تا 3 ساعت بعد به طور کامل مشاهده و آنالیز کنید و با استفاده از همین قابلیت ، بهینه سازی کمپین خود را به صورت لحظه ای انجام دهید.


  • تبلیغات Google Adwords آسانتر از سئو است

برای رسیدن به صفحه اول گوگل از طریق سئو ، می بایست در زمینه های مختلفی دانش فنی داشته باشید و همچنین فاکتورهای متعددی را رعایت کنید ، این در حالی است که برای استفاده از تبلیغات Google Adwords تنها کافیست با این پلت فرم آشنایی داشته باشید.


  • تبلیغات Google Adwords نتایج گوگل را تحت کنترل دارد

Adwords را می توان فرزند گوگل نامید ، فرزندی که 97 درصد درآمد گوگل از آن حاصل می شود.  با توجه به میزان درآمد گوگل از این سرویس ، می توان گفت که تبلیغ Google Adwords نتایج گوگل راتحت کنترل دارد و نمایش این تبلیغات در صفحه اول می تواند بر روی عملکرد سایت هایی که از طریق سئو در صفحه اول حضور دارند تأثیرگذار باشد. با استفاده از این سیستم تبلیغاتی می توانید پیغام خود را در صفجه اول گوگل به کاربران ارسال کنید و از این بستر ، بازخورد خوبی دریافت کنید. این تصور که کاربران بر روی تبلیغات گوگل کلیک نمی کنند را کاملاً فراموش کنید.


  • فرمت های تبلیغات Google Adwords دارای تنوع جذابی است

فرمت های متعددی برای راه اندازی تبلیغات Google Adwords وجود دارد که می توانید با توجه به نوع فعالیت کاری خود از یک یا چند مورد از آن ها استفاده کنید. تبلیغات بنری ، تبلیغاتی ویدئویی ، تبلیغاتی اپلیکیشنی ، تبلیغ در جیمیل ، یوتیوب ، گوگل پلی ، اپ استور و دیگر اپلیکشن ها و سایت های همکار گوگل ، برخی از فرمت هایی است که می توان تبلیغ را در این قالب ها نمایش داد. نمایش تبلیغ با این فرمت ها می تواند کاربران برای ورود به سایت تشویق کند و نرخ کلیک سایت را افزایش دهد.


  • ترافیک ورودی تبلیغات Google Adwords نسبت به سئو دارای بازخورد بهتری است

در مورد موثر بودن ترافیک ورودی از طریق سرچ ارگانیک ، هیچ شکی وجود ندارد. اما ترافیک ورودی از طریق تبلیغات Google Adwords نیز هدفمندی و کیفیت بسیار بالایی دارد.  مزیت این سرویس در این است که می توانید سایت خود را تنها به کاربرانی نمایش دهید که دقیقاً کلیدواژه مدنظر شما را سرچ کرده اند.

نوشته های مشابه