قالب وردپرس رایگان یا پولی؟

قالب وردپرس

انتخاب قالب وردپرس یکی از مهمترین دغدغه های کاربران این سیستم مدیریت محتوا می باشد که یکی از اصلی ترین فاکتورهای آن ، رایگان و یا غیر رایگان بودن قالب می باشد. اگر شما هم در این موارد سوال دارید پس با ما همراه باشید. دراین مقاله راجع به قالب های رایگان و پولی وردپرس و مزایا و معایب هریک صحبت خواهد شد.

ابتدا باید اشاره شود منظور از قالب رایگان ، قالب های رایگان وردپرس می باشد که در مخزن رسمی وردپرس ذکر شده است. اکیدا توصیه می شود کاربران از دانلود و نصب قالب های رایگان که توسط منابع غیررسمی و نامعتبر ارائه می شود خودداری نمایند.

مزایای قالب های رایگان وردپرس

بزرگترین مزیت قالب رایگان وردپرس این است که هزینه‌ای ندارد و همین امر باعث می شود موانع و مشکلات شروع به کار یک وبلاگ کاهش یابد. با این حال، شنیدن کلمه “رایگان” باعث می شود افراد با احتیاط بیشتری عمل کنند و این سوال برای آن ها پیش بیاید که چرا کسی حاضر است قالب رایگان در اختیار آن ها قرار دهد در حالی که خیلی از افراد در حال فروش قالب هستند؟ و هدف از ارائه قالب رایگان چیست؟

اغلب مردم فکر می کنند قالب های رایگان کیفیت پایین دارند، اما موضوع کاملا صحیح نیست.

قالب های رایگان WordPress در واقع با استاندارد کیفی بالاتری ارائه می شود. برای بررسی دقیق این فرآیند و اطمینان از صحت این موضوع کافی است قالب های رایگان وردپرس که در فهرست رسمی آن ارائه شده است را بررسی کنید.

تیمی از افراد با استعداد قالب ها را قبل از اینکه در فهرست رسمی قرار بگیرند به دقت مورد بازبینی قرار می دهند. قالب های رایگان ورد پرس از نظر سازگاری با کدهای استاندارد، پشتیبانی از ویژگی های استاندارد وردپرس، کیفیت HTML و CSS، امنیت، حریم خصوصی و … مورد آزمایش قرار می گیرند.

همانطور که شما نیز می توانید تصور کنید، ساختن قالب ورد پرس با کیفیتی که در فهرست رسمی تایید شود، برای توسعه دهندگان کاری زمان بر است.

اما چرا آن ها قالب ها را بصورت رایگان ارائه می دهند؟

مزایای زیادی در این ارائه و و اشتراک گذاری وجود دارد. این امر به توسعه دهندگان قالب کمک می کند تا مهارت های خود را افزایش دهند، چرا که در طول فرایند بازبینی، تیم بازبینی قالب ها، کدها را بررسی می کند و پیشنهاداتی برای بهبود کار ارائه می دهد. همچنین به آن ها فرصتی داده می شود که قالب خود را به یک پایگاه کاربری بزرگ، جایی که افراد قادرند از قالب ها استفاده کنند، قرار داده و بازخوردها و پیشنهادات بهبود کار را دریافت کنند.

مزایای دیگر قالب های رایگان، ایجاد شهرت به عنوان یک توسعه دهنده ماهر، ارائه نمونه کارها، دریافت پیشنهادات پولی برای سفارشی کردن قالب های رایگان یا حتی ایجاد قالب سفارشی برای مشتریان است.

در حالی که قالب های رایگان قطعا خوب هستند، معایبی نیز دارند.

معایب قالب های رایگان وردپرس

معایب قالب های رایگان و یا پولی وردپرس بیشتر به نظرات شخصی افراد بستگی دارد. اگر کسی موضوعی را به عنوان یکی از معایب در نظر بگیرد، ممکن است باعث نگرانی بسیاری از افراد دیگر نیز شود.

برخی از معایب رایج قالب های رایگان وردپرس عبارتند از:

  • گزینه های پیشنهادی محدود – توسعه دهندگان قالب رایگان وردپرس توسط انجمن وردپرس پشتیبانی می شوند، اما برای آن ها اجباری در پاسخگویی به درخواست های پشتیبانی وجود ندارد.
  • عملکرد و ویژگی های محدود – با اینکه قالب های رایگان بیشتر ویژگی های استاندارد وردپرس را در خود دارند، بسیاری از ویژگی های اضافی مانند ایجاد دکمه ها، استفاده از کد کوتاه، ایجاد صفحات زمینه و غیره ارائه نمی دهند.
  • منحصر به فرد نبودن – قالب های رایگان توسط بسیاری از وب سایت ها و وبلاگ ها استفاده می شود، بنابراین وب سایت شما یک طراحی منحصر به فرد نخواهد داشت. همچنین معمولا گزینه های محدودی برای سفارشی کردن ظاهر قالب های رایگان وجود دارد.
  • عدم تعهد و تضمین – قالب های رایگان بدون هیچ ضمانتی ارائه می شوند، بنابراین اگر اشتباهی رخ دهد، حمایتی برای رفع ان وجود ندارد.

اگر شما از یک قالب رایگان استفاده می کنید و این قالب قابلیت خاصی که مد نظر شما بوده است را ندارد ، به یاد داشته باشید که شما برای آن هزینه‌ای را پرداخت نکرده اید. در عوض با صرف اندکی هزینه، توسعه دهندگان می توانند ویژگی مورد نظر را برای شما اضافه کنند.

مزایای قالب غیر رایگان وردپرس

برخلاف قالب های رایگان، قالب های پولی وردپرس در بسیاری از مارکت های قالب وردپرس موجود و دردسترس هستند.

  • ویژگی های بیشتر و گزینه های سفارشی سازی

بزرگترین مزیت یک قالب غیر رایگان این است که شما می توانید ویژگی های بیشتر و گزینه هایی برای سفارشی سازی در اختیار داشته باشید. با توجه به رقابت در صنعت قالب های غیررایگان ، فروشندگان قالب وردپرس همواره سعی دارند ویژگی های بیشتر با قیمت های پایین تر عرضه کنند.

معمولا مشتریان، از بین قالب های موجود آن هایی را می پسندند که حاوی گزینه هایی مانند سازنده drag and drop، کد کوتاه، لایه ها و قالب های متعدد و انتخاب رنگ نامحدود باشند.

  • پشتیبانی و به روز رسانی

قالب های غیر رایگان وردپرس با پشتیبانی و به‌روزرسانی منظم عرضه می شوند. در واقع فروشندگان در ازای پولی که دریافت می کنند این خدمات را رایگان ارائه می دهند.

  • منحصر به فرد بودن

از آنجا که استفاده از قالب های پولی نیازمند صرف هزینه می باشد، در مقایسه با قالب های رایگان کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین این قالب ها گزینه های برای سفارشی سازی دارند که به شما این توانایی را می دهد یک قالب کاملا شخصی بسازید. ترکیب این دو ویژگی باعث می شود وبسایت شما متمایز و منحصر به فرد باشد.

معایب قالب های غیر رایگان وردپرس

همه قالب های غیر رایگان کامل و بدون عیب نیستند. اینجا به برخی معایب رایج اشاره می شود:

  • کد ضعیف – گاهی اوقات شما ممکن است یک قالب وردپرس را خریداری کنید که زیبا به نظر می رسد اما استانداردهای برنامه نویسی آن ضعیف است و با برخی از پلاگین ها ناسازگار است. دلیل این امر عمدتا این است که این قالب ها الزاما از فرایند بررسی دقیق عبور نمی کنند.
  • ویزگی های بسیار زیاد و بیش از حد – به منظور افزایش فروش قالب ها، توسعه دهندگان قالب ویژگی های غیر ضروری خود را در قالب های خود اضافه می کنند. در حالی که ممکن است شما هرگز از تمام این ویژگی ها استفاده نکنید، اما وب سایت شما همچنان کند خواهد بود.

چگونه می توان قالب های غیر رایگان خوب و مناسب را پیدا کرد؟

ساده ترین راه برای پیدا کردن یک قالب وردپرس با کیفیت برتر و قابل اعتماد، این است که برای خرید به یکی از فروشندگان و توسعه دهندگان معتبر و قابل اعتماد مراجعه کرد.

چند فروشگاه معتبر حقوقی وردپرس که  می توان پیشنهاد کرد عبارتند از : StudioPress و Themify ، themeforest

در مورد چیزی که قصد خرید آن را دارید آگاهی داشته باشید!

به یاد داشته باشید زمانی که شما یک قالب وردپرس را خریدار می کنید ، شما این فروشگاه یا توسعه دهنده را استخدام نمی کنید تا آن را برای شما تنظیم کند. همچنین شما لایسنس منحصر به فرد ندارید و توسعه دهنده هیچ گونه ضمانتی ارائه نمی دهد.

اکثر فروشگاه های معتبر امکان دسترسی به اسناد و مدارک مربوطه را به شما می دهد تا در صورت نیاز بتوانید کمک بیشتری دریافت کنید. این امتیاز پشتیبانی، در واقع همان چیزی است که شما بهای آن را پرداخت کرده اید.

هر فروشگاه معتبر باید دارای یک سیستم پشتیبانی مناسب، اسناد و مدارک، و کمک های مفید برای شما باشد تا شما بتوانید قالب خود را به بهترین نحو تنظیم نمایید.

چگونه یک انتخاب مناسب داشته باشید!

هنگام انتخاب قالب وردپرس برای سایت خود، بهتر است چند سوال خودتان بپرسید :

  • آیا داشتن ویژگی های زیاد ، گزینه های سفارشی قالب ها ،  اسلایدرها و موارد دیگر واقعا برای وبسایت شما ضروری است؟
  • آیا توانایی رفع مسائل مربوط به وردپرس خود را دارید یا برای اینکار نیازمند کمک هستید؟
  • آیا می خواهید یک قالب حرفه ای و منحصر به فرد داشته باشید یا طرح بندی اولیه برای شما مناسب است؟

اگر میخواهید یک وبلاگ شخصی یا وب سایت خانوادگی داشته باشید، یک قالب رایگان وردپرس نیاز شما را برآورده می کند و می توانید از قالب های زیبای وردپرس برای کار خود استفاده کنید.

از سوی دیگر ، اگر وبسایت شما به منظور یک کسب و کار کوچک است ، توصیه می شود سراغ قالب های غیر رایگان بروید و علاوه بر بهره مندی ازویژگی ها و گزینه های سفارشی سازی اضافی، اطمینان داشته باشید که در صورت نیاز پشتیبانی لازم برای شما در دسترس است.

نوشته های مشابه