معرفی whmcs

معرفی whmcs

Whmcs یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین سیستم های مدیریت محتواست که در سیستم های مختلف جهت مدیریت اتوماسیون و مشتریان شرکت های هاستینگ مورد استفاده قرار می گیرد. مدیریت محتوای whmcs در سال 2009 به وسیله ی شرکت Cpanel یکی از شرکت های بزرگ و معتبر خدمات وب و هاستینگ به کاربران ارائه شد.

Web hosting management solution یا به اختصار whmcs راه حلی برای مدیریت سیستم های محتواست که به اتفاق ماژول های مورد نیاز، به مدیریت کاربران و سیستم های پشتیبانی و بسیاری دیگر از خدمات متفاوت در بستر آنلاین و مدیریت وب سایت ها می پردازد.

CMS میزبان وب

CMS یا سیستم مدیریت محتوا به معنای سیستم های نرم افزاری است که محتوا توسط آن مدیریت می شود و سیستمی است که به شیوه ی نظام مندی قابلیت مدیریت در ثبت، بروزرسانی و بازیابی داده ها و محتوا را فراهم می کند.

یک سیستم مدیریت محتوا مانند whmcs درحقیقت چرخه ی حیات دامنه و هاست وب سایت های اینترنتی را از زمان ظهور تا پایان برعهده می گیرد و به صاحبان و مدیران این وب سایت ها اجازه می دهد تا وب سایت های خود را به شیوه های مختلف مدیریت کنند. این مساله با توجه به اینکه غالب مدیران ممکن است با مباحث و مفاهیمی نظیر اینترنت و برنامه نویسی وب به خوبی آشنا نباشند بسیار مهم و حیاتی به نظر می رسد.

CMSها پس از ظهور و با توجه به خدمات مختلفی که ارائه می کنند موجب توسعه و تحول قابل قبولی در مدیریت وب سایت های اینترنتی شدند. با توجه ارتقا و رقابت شدید وب سایت های اینترنتی، استفاده از خدمات مدیریت محتوا و سیستم هایی نظیر whmcs می تواند موجب تمایز، برتری و شناخت بیشتر شما در بین کاربران و رقبایتان گردد.

امروزه وب سایت های خارجی و داخلی که در امر فروش فعالیت دارند به منظور ایجاد تمایز و عناصری که بتواند شما را خاص تر از دیگران به کاربران معرفی کند می توانند امتیازات زیادی را متوجه شما کنند. سیستم فروشگاهی مدیریت دامنه و هاست whmcs سیستمی است که به شیوه ای خاص از آن استفاده می شود. از سیستم مدیریت محتوای whmcs در بحث های فروش خدمات هاست و دامنه استفاده می شود. مطابق آمارها درخصوص وب سایت های داخلی، 99 درصد صفحاتی که به امر فروش دامنه و هاست مشغول هستند از این سیستم بهره می گیرند. چرا که این سیستم مزیت ها و خدمات عمده ی زیادی را متوجه مدیران وب سایت ها و صاحبان این کسب و کارها خواهد کرد.

مزیت ها و خدمات سیستم مدیریت محتوای whmcs

  • امنیت بالا و قابلیت اعتماد whmcs برای کاربران:

یکی از مزیت ها و امتیازات عمده ای که سبب استفاده ی بیشتر از whmcs شده است اعتماد به آن است چرا که فضای کاملاً امن و محیطی بدون دغدغه برای سایت های هاستینگ فراهم می کند.

  • استفاده از نسخه های رایگان whmcs :

به منظور استفاده از whmcs می توانید از طریق وب سایت های رابط مراجعه کرده و آنها را به صورت رایگان و البته دائمی دریافت کنید اما با توجه به اینکه نسخه اصلی این سیستم دارای لایسنس بوده و برای دریافت آن باید هزینه پرداخت کنید ، سایت هایی که whmcs را به صورت رایگان ارائه می کنند نسخه نال شده ی آن را در اختیار شما خواهند گذاشت که معمولاً این نسخه ها دارای مشکلات امنیتی می باشند.

  • امکان ساخت انواع فاکتورها در فرمت هایی نظیر پی دی اف:

قابلیت ساخت صورت حساب های دوره ای به راحتی در سیستم مدیریت محتوای whmcs قرار دارد و به وسیله ی آن می توانید به ساخت انواع محصولات بدون محدودیت بپردازید. Whmcs در حقیقت یک نوع ابزار حسابداری است که مدیریت مالی محصولات شرکت های هاستینگ را تسهیل می کند. علاوه بر امکان تنظیم فاکتورها، whmcs به راحتی و با سیستم مدیریتی آسان می تواند به ارائه ی فاکتور در بازه های زمانی مشخص بپردازد.

  • قابلیت کاهش و افزایش محصولات و خدمات توسط کاربر:

یکی دیگر از مباحث و سرویس های کاربردی Whmcs در بخش مالی ارائه صورت حساب ها و امکان کاهش و افزایش محصولات و خدمات توسط کاربران است.

  • سرویس ثبت و مدیریت دامین:

Whmcs با قابلیت برقراری ارتباط با بیش از 20 ثبت کننده ی معتبر و شناخته شده ی دامنه می تواند خدمات ویژه ای به کاربران ارائه دهد. علاوه بر این در بخش ثبت دامنه و مدیریت آن امکان تمدید و ثبت دامنه توسط کاربر، قابلیت اخطار خودکار و هوشمند قبل از تاریخ انقضای دامنه، امکان فعال سازی و غیرفعال کردن نمایش داده ها و اطلاعات به کاربران و قابلیت تنظیم انواع صورت حساب ها به تناسب وجود دارد.

  • به روزرسانی سیستم Whmcs:

Whmcs به عنوان یکی از قدرتمندترین سیستم های مدیریت محتوا و هاستینگ نیازمند به روز رسانی است و به تناسب زمان اقدام به ارائه ی آپدیت های خود می کند.

مزیت های Whmcs آپدیت شده:

  • بهره گیری از سیستم مدیریت قوی تر و سیستم متمرکز مدیریت کاربران یا اعضا
  • تغییر در قابلیت ها و امکانات فروش سرویس های میزبانی سرورهای مجازی و اختصاصی
  • ارتقای سیستم مدیریت پرداخت ها و صورت حساب ها
  • سیستم های مدیریت محصولات کاربران، دامنه ها و فاکتورهای آنها
  • توسعه ی ابزارها و امکاناتی نظیر سیستم های پرس و جو و قالب های ایمیل

پارامترهای زیادی برای انتخاب یک CMS برتر مطرح می شود که برخی از آنها را در قالب پرسش هایی ارائه می شوند:

قابلیت ها و امکانات CMS مورد نظر در برابر سایر سیستم ها چیست؟

خدمات مدیریت محتوای ارائه شده توسط این سیستم، در قالب متن باز و رایگان است یا خیر؟

CMS ارائه شده دارای چه نوع پشتیبانی و تا چه مدت زمانی است؟

کاربرپسند بودن و سهولت در استفاده از CMS تا چه میزانی رعایت شده است؟

سیستم مدیریت محتوا چه قابلیت هایی برای کاربران مبتدی و نیمه حرفه ای تدارک دیده است؟

سیستم های آموزشی در چه قالب هایی به کاربران ارائه می شود و تا چه میزان می توان به راهنماهای آن دسترسی داشت؟

با توجه به اهمیت بهینه سازی و ارتقای مرتبه ی وب سایت، سیستم مدیریت محتوا چه تمهیداتی برای آن اندیشیده است؟

نسخه ی به روز شده ی Whmcs دارای کم ترین میزان باگ های موجود است و خدمات ویژه ای نظیر کنترل پنل های کاربردی و قوی با قابلیت های مختلف ارائه می کند. Whmcs با پشتیبانی بسیاری از واحد های پولی یک سیستم کاملاً بین المللی است و تمامی بسترهای لازم را در اختیار کاربران قرار می دهد.

نوشته های مشابه