نحوه تست سازگاری سایت وردپرسی در مرورگرهای مختلف

لوگوی مرورگرهای اینترنتی

تست سازگاری سایت وردپرسی در مرورگرهای مختلف در موارد زیادی از اهمیت بالایی برخوردار است. مواردی مانند تغییر قالب وردپرس، اجرای تست های جدید و مواردی مانند این ها. تست سازگاری سایت وردپرسی در مرورگرهای مختلف به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که سایت شما با مرورگرها، اندازه ی صفحه های نمایش، سیستم عامل ها و دستگاه های تلفن همراه مختلف سازگار است. در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه به سادگی می توانید نحوه نمایش سایت وردپرسی خود را در مرورگرهای مختلف آزمایش کنید.

تست کراس بروزر (Cross Browser) چیست؟

تست کراس بروزر، در واقع پروسه ی آزمایش کردن وب سایت در همه ی مرورگرهای موجود، سیستم عامل ها، اندازه ی صفحه ها و دستگاه های تلفن همراه مختلف است تا مطمئن شوید که وبسایت شما در همه ی مرورگرها به درستی کار می کند و با همه ی ابزارهای نام برده شده سازگار است.

چرا باید سایت وردپرسی را در مرورگرهای مختلف تست کرد؟

گوگل کروم با 65% از اشتراک گذاری بازار دیجیتال در کامپیوتر ها و 57% در تلفن های همراه، بزرگترین و مشهورترین مرورگر وب در جهان است. با این حال مرورگرهای دیگر مانند Firefox، Microsoft Edge، Safari و Opera هنوز به طور گسترده توسط صدها میلیون نفر در حال استفاده است.

با توجه به طیف گسترده ی مرورگرها، سیستم عامل ها و موبایل های مختلف، تست کراس بروزر یا همان تست سازگاری وب سایت وردپرسی به یکی از کارهای مهم در فرایند ساخت یک سایت تبدیل شده است. تست کراس بروزر این امکان را به شما می دهد که تجربه ی استفاده از یک سایت سازگار با انواع مرورگر ها، دستگاه ها و پلتفرم ها را هدیه دهید.

همه ی مرورگرها تقریبا در ارائه کردن صفحات وب یکسان عمل می کنند، اما همه ی آن ها در زمان های مختلف از کدهای متفاوتی برای ارائه ی عناصر سایت استفاده می کنند. این بدین معناست که وب سایت شما ممکن است در مرورگرهای مختلف، متفاوت به نظر برسد و از آن جهت که این موضوع مانند اشتباهات معمول وردپرس برای همه ی آن ها قابل مشاهده نیست، ممکن است شما ماه ها بدون اطلاع از این مشکل به کار خود ادامه دهید. به همین دلیل است که تست سازگاری سایت وردپرسی به یکی از مهم ترین کارها برای سایت تبدیل شده است. با انجام تست سازگاری سایت وردپرسی می توانید مطمئن شوید که همه ی کاربران شما در مرورگرها و دستگاه های مختلف تجربه ی کاربری یکسانی را خواهند داشت.

بهترین ابزارها برای تست سازگاری سایت وردپرسی

با توجه به اهمیت انجام این تست برای سایت شما، در ادامه 3تا بهترین ابزارهایی که برای انجام تست سازگاری سایت وردپرسی در سال گذشته توسط متخصصان طراحی سایت پیشنهاد شده اند را به شما معرفی می کنیم.

1. Browsershots

Browsershots یک ابزار متن باز است که به شما اجازه می دهد وب سایت خود را با چندین مرورگر در سیستم عامل های مختلف آزمایش کنید. بهترین ویژگی این ابزار رایگان بودن آن است. اما یکی از معایب این ابزار نیز این است که مرورگر های Microsoft Edge و  Internet Explorer را شامل نمی شود. هم چنین دستگاه های تلفن همراه مختلف را نیز پشتیبانی نمی کند.

برای شروع تست سازگاری وب سایت وردپرسی با این ابزار به سادگی می توانید URL سایت خود را وارد کرده و مرورگرهایی که می خواهید سایت خود را با آن ها آزمایش کنید انتخاب کنید. مرورگرها در 3 ستون برای سیستم عامل های Linux ، Windows و Mac لیست شده اند.

پس از این که درخواست خود را ارسال کردید باید مدتی صبر کنید تا تست ها انجام شود. سپس این ابزار نتایج تست سازگاری وب سایت وردپرسی را به صورت تصاویری در قالب اسکرین شات در اختیار شما قرار می دهد. توجه داشته باشید که این ابزار به شما اسکرین شات از وب سایت می دهد. این یعنی تستی که با این ابزار انجام می دهید زنده و آنلاین نیست و برای انجام تست سازگاری وب سایت وردپرسی آنلاین به ابزار دیگری نیاز دارید که در ادامه معرفی می کنیم.

سایت Browsershots

2. CrossBrowserTesting

CrossBrowserTesting یک ابزار بسیار قدرتمند برای انجام تست سازگاری وب سایت وردپرسی است. هم چنین کار با این نرم افزار بسیار ساده است. این ابزار هر دو نوع تست آنلاین و اسکرین شاتی را شامل می شود.

این ابزار رایگان نیست اما یک حساب آزمایشی رایگان با 100 دقیقه زمان برای تست وب سایت را به شما ارائه می دهد. برای انجام تست به قسمت Live Testing بروید و در آن یک مرورگر و سیستم عامل را انتخاب کنید. این ابزار آدرس سایت شما را در مرورگر واقعی نشان می دهد که بر روی صفحه ی نمایش شما فعال است.

اگر می خواهید تست سازگاری وب سایت وردپرسی را در حالت اسکرین شات را امتحان کنید به قسمت Screenshots بروید و تست جدیدی را انجام دهید. CrossBrowserTesting به طور خودکار در سیستم عامل های Mac ، Windows ، iPad و Nexus 6P در موبایل ها و مرورگرهای Chrome, Firefox, Safari, Microsoft Edge سایت شما را تست می کند و اسکرین شات ها را در اختیار شما قرار می دهد.

سایت CrossBrowserTesting

3. BrowserStack

این ابزار برای انجام هر دو نوع تست سازگاری سایت وردپرسی در مرورگرهای مختلف و انواع سیستم عامل ها رایگان نیست. هم چنین حساب آزمایشی که این ابزار برای تست رایگان در اختیار شما قرار می دهد زمان محدودی دارد زیرا فقط 30 دقیقه برای این کار در اختیار شما قرار می دهد. انجام تست ها در این ابزار بسیار ساده است. شما می توانید با انتخاب مرورگر و سیستم عامل مورد نظر خود به راحتی و به صورت آنلاین نتایج را مشاهده کنید. این ابزار از سرعت بسیار بالایی نسبت به ابزارهای دیگر برخوردار است و با استفاده از آن می توانید تست های مختلف را در زمان کمتری انجام دهید.

سایت BrowserStack

 

نوشته های مشابه