نمایش سایت در باکس پاسخ های گوگل

باکس پاسخ های گوگل یکی از قابلیت های جدید این موتور جستجو می باشد که نمایش سایت در این موقعیت از نتایج جستجوی گوگل می تواند سبب افزایش ورودی سایت شود. اما چگونه می توان محتوای سایت را در باکس پاسخ های گوگل نمایش داد؟

باکس پاسخ های گوگل قابلیتی است که با استفاده از آن به طور مستقیم به سوالات کاربران پاسخ داده می شود و در صورتیکه کاربر پاسخ سوالات خود را در این باکس مشاهده کند، احتمال کلیک بر روی سایت افزایش می یابد، زیرا در این حالت کاربر احساس می کند که محتوای سایت شما دقیقاً همان چیزی است که به دنبالش بوده است. علاوه بر این مورد، نمایش این باکس در بخش بالایی نتایج گوگل از دیگر مزیت های آن است که می تواند ترافیک وررودی به سایت را افزایش دهد. در ادامه به بررسی فاکتورهایی پرداخته ایم که با استفاده از آن ها می توان احتمال نمایش سایت در باکس پاسخ های گوگل را افزایش داد.

باکس پاسخ های گوگل چیست؟

باکس پاسخ های گوگل بخشی از گراف دانش گوگل است. این گراف یگی از الگوریتم های گوگل است که تلاش می کند به سوالات کاربران در میان نتایج جستجوی گوگل پاسخ دهد.

باکس پاسخ های گوگل

باکس پاسخ های گوگل با استفاده از جعبه های جانبی ، لیست ها ، جداول و… مناسب ترین اطلاعات را در برای کاربران در ابتدای نتایج گوگل نمایش می دهد. این اطلاعات از منابع مختلف جمع آوری می شود و الگوریتم گوگل تصمیم می گیرد که کدام نتایج را باید درون باکس پاسخ های گوگل نمایش دهد.

با توجه به آمارهای گوگل ، باکس پاسخ های گوگل به طور متوسط سبب افزایش نرخ کلیک سایت به میزان 32.3 درصد شده است که می تواند نرخ بسیار مناسبی باشد.

گوگل چگونه اطلاعات سایت را در باکس پاسخ ها نمایش می دهد؟

هدف باکس پاسخ های گوگل ارائه پاسخ های سریع و مستقیم به کاربران است. این قابلیت زمانیکه کاربران به دنبال اطلاعات واقعی مانند شخصیت های مشهور ، فواصل مکانی نقاط مختلف، نرخ تبدیل (مانند تبدیل متر به اینچ) و اطلاعات مشابه هستند نمایش داده می شود.

پاسخدهی سریع به سوالات کاربران

در این قابلیت ، اطلاعات دقیقی که کاربر به دنبال آن بوده است در بخش بالایی نتایج گوگل نمایش داده می شود که نمایش سایت در این باکس سبب افزایش میزان ورود کاربر به سایت می شود.

درصورتیکه سایت شما برای کلیدواژه خاصی در میان 10 نتیجه ابتدایی گوگل نمایش دارد، بنابراین احتمال نمایش سایت شما در میان باکس جستجوی گوگل بسیار بالاست.

نحوه نمایش سایت در باکس پاسخ های گوگل

نمایش سایت در باکس پاسخ های گوگل در اختیار شما نیست اما اصلی ترین فاکتور برای نمایش سایت در این موقعیت از نتایج گوگل، استفاده از محتوای با کیفیت و منحصر بفرد است ، محتوایی که به سوالات کاربران پاسخ دقیق و واضحی می دهد. در ادامه به بررسی چند فاکتور برای بهینه سازی محتوای سایت می پردازیم که با رعایت آن ها احتمال نمایش سایت در باکس پاسخ گوگل بالا می رود.

– قراردادن پاسخ های کوتاه و دقیق در میان محتوای سایت

هدف باکس پاسخ های گوگل ، فراهم کردن پاسخ های سریع برای سوالات کاربران است بنابراین باید در محتوای سایت خود پاسخ های کوتاهی برای سوالات مرسوم کاربرها قرار دهید. تا حد امکان سعی کنید پاسخ های قید شده کوتاه، دقیق و قابل فهم باشد و همچنین این موارد در ابتدای مقالات شما قرار داشته باشد.

پاسخ سریع به سوالات کاربران

قراردادن کلیدواژه مدنظر در قالب یک سوال و سپس ارائه پاسخ کوتاه برای آن می تواند به نمایش سایت در باکس پاسخ های گوگل کمک کند.

شاید نگران این موضوع باشید که در جمله ای که نوشته اید بطور کامل به سوال کاربر پاسخ نداده اید، پیشنهاد میکنیم ابتدا بطور کاملا خلاصه و مفید به سوال پاسخ داده و سپس در پاراگراف بعدی به طور کاملتر به پاسخ دادن سوال بپردازید.

– بهینه سازی توضیحات متای صفحات سایت

توضیحات متای هر صفحه شامل خلاصه ای از محتوای هر صفحه می باشد که در تگ <head> کدهای html هر صفحه قرار داده می شود.

قرارداشتن کلمه کلیدی هدف در توضیحات متای هر صفحه یکی از مهمترین فاکتورها است. حتی الامکان کلیدواژه هدف را در ابتدای توضیحات متای هر صفحه قرار دهید. پاسخ دادن به سوال کاربر از طریق متای توضیحات می تواند بسیار مفید و هدفمند باشد.

– استفاده از لیست ، جدول و مطالب فهرست شده در محتوای سایت

کاربرها بدنبال سریعترین راه برای دریافت پاسخ سوالات خود هستند. پاسخ های طبقه بندی شده و ارائه راه حل به صورت قدم به قدم و کاملاً واضح می تواند سبب جذب بیشتر ورودی به سایت می شود. این مورد توسط گوگل درک می شود که محتوای سایتی به صورت طبقه بندی شده و دقیق به کاربر ارائه شده است.

نمایش جدول در نتایج جستجوی گوگل

به عنوان مثال مواردی که سبب کاربردی تر شدن نتایج جستجو می شود شامل :

  • مقالاتی که از دستورالعمل‌های قدم به قدم استفاده می کنند
  • صفحاتی که شامل جدول برای لیست کردن آیتم‌ها هستند
  • لیست هایی شامل مهمترین آیتم ها

و …

این مورد را نیز مدنظر قرار دهید که اجباری برای اینکه همیشه در مقالات سایت خود یکی از این فرمت ها را قید کنید  وجود ندارد ، اگرچه استفاده از آن ها می تواند در ارائه سریع اطلاعات به کاربران مفید واقع شود.

نمایش لیست در نتایج گوگل

– بهینه سازی محتوای سایت با استفاده از تصمیم گیری داده محور (Data Driven Decisions)

داده ها مهمترین فاکتور برای اثرگذاری محتوای سایت است. برای بررسی میزان اثربخشی محتوای سایت می توانید از ابزار گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. همچنین برای ردیابی رفتار کاربر در سایت وردپرسی ، ابزار MonsterInsights بسیار مفید است.

این ابزار بهترین پلاگین وردپرسی منتشر شده برای گوگل آنالیتیکس است و می تواند برای بررسی عکس العمل هر کاربر در سایت و همچنین تحلیل اینکه کاربر از چه طریقی وارد سایت شما شده است و عکس العمل کاربر پس از خروج از سایت به شما کمک کند. این ابزار آمار مشخصی برای بهینه سازی قسمت های مختلف سایت به شما ارائه می دهد که با استفاده از آن ها می توانید به بهینه سازی سایت خود کمک کنید.

– رعایت مهمترین فاکتورهای سئو

علاوه بر پاسخ دهی به سوالات کاربران ، می بایست محتوای خود را به نحوی در سایت قرار دهید که مورد رضایت ربات های گوگل نیز باشد. درک بهتر محتوای سایت توسط ربات های گوگل یکی از قواعدی است که باید برای هر صفحه رعایت کنید. در ادامه چند مورد از مهمترین این قواعد را معرفی کرده ایم:

  • استفاده از کلیدواژه هدف در تگ عنوان ، متای توضیحات هر صفحه
  • استفاده از کلیدواژه هدف در زیرعنوان های و تگ های heading هر مقاله
  • بهینه سازی دسته بندی ها و برچسب های هر صفحه
  • قراردادن محتوای کافی برای هر مقاله
  • لینک دهی داخلی برای حفظ بیشتر کاربر در سایت
  • قراردادن تگ عنوان و تگ alt برای تصاویر

آیا قرارداشتن سایت در باکس پاسخ های گوگل مفید است؟

همانگونه که در ابتدای مقاله توضیح داده شد، قرارداشتن سایت در باکس پاسخ های گوگل می تواند سبب افزایش نرخ کلیک سایت و بالارفتن ترافیک ورودی به سایت شود. این افزایش با توجه به موضوع سایت و کیفیت محتوای سایت می تواند تا 51.2 درصد نیز باشد. با این حال به هیچ عنوان پیشنهاد نمی کنیم که استراتژی تولید محتوای خود را تنها بر اساس باکس پاسخ های گوگل برنامه ریزی کنید و بر همین اساس اقدام به تولید محتوا کنید. هدف از باکس پاسخ های گوگل ارائه پاسخ کوتاه به سوالات جستجو شده توسط کاربرها است و در صورتیکه تنها بدنبال نمایش سایت در این باکس باشید ، امکان دارد محتوایی در سایت قرار دهید که دارای کیفیت مناسبی نباشد.

فاکتورهای مدنظر ربات های گوگل دائماً در حال بروزرسانی است و تنها موردی که سبب دریافت بازخورد مناسب از نتایج گوگل می شود، تولید محتوای با کیفیت و مفید است. در صورتیکه سایت شما به عنوان یک منبع مفید برای کاربرها شناخته شود، گوگل به هر طریقی سعی در نمایش محتوای سایت شما خواهد داشت ، بنابراین تنها بفکر محتوای مفید و مناسب باشید.

 

نوشته های مشابه