هاست مناسب کدام است؟

انتخاب هاست مناسب برای سایت

هنگامی که تجارت آنلاین خود را آغاز می کنید ، گزینه های مختلفی برای انتخاب هاست در پیش روی شما وجود دارد. اما، تمامی این پلن های هاست مناسب نیاز شما نیست. قبل از انتخاب هر پلن باید به نیازهای سایت خود و نوع عملکرد آن توجه نمایید.

انتخاب پلن هاست مناسب می تواند همه ی آن چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید. به هر میزان که وقت خود را صرف انتخاب بهترین پلن کنید، مطمئن باشید که بر روی عملکرد بهینه سایت شما و همچنین کاهش هزینه های میزبانی وب موثر خواهد بود.

این موضوع مخصوصاً زمانیکه قصد راه اندازی یک سایت سنگین و پربازدید را دارید بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه به بررسی ویژگی های سخت افزاری رایج در هنگام انتخاب هاست ، از جمله میزان RAM و CPU که نیاز دارید می پردازیم:

RAM چیست؟ و به چه میزان نیاز دارم؟

RAM حافظه ای است که اطلاعات را در زمانی که سایت شما چندین فرایند را همزمان اجرا می کند را به صورت موقت نگه داری میکند ، مانند زمانی که اسکریپت های سایت شما باید اجرا شود. هرچه تعداد فرآیندهای بیشتری به صورت همزمان اجرا  شوند، سایت شما به حافظه بیشتری نیاز دارد .

اگر سایت شما RAM کافی برای بارگذاری نداشته باشد، ورودی های سایت خطای “500 خطای سرور داخلی” را مشاهده می کنند .

اگر شما یک وب سایت سبک دارید احتمالا وب سایت شما به RAM پایین تری نیاز دارد اما اگر سایت شما حجم زیادی از ترافیک را دریافت می کند و نیازی به نگهداری تمام درخواستها دارید ، بهتر است که RAM خود را ارتقا دهید یا پلنی را انتخاب کنید که RAM بالاتری را ارائه دهد.

در ادامه چند ویژگی سایت و سرور را مشاهده می کنید  که به شما کمک می کند تا تعیین کنید آیا نیاز به چه میزان RAM  دارید :

  • اگر سایت شما حجم زیادی از ترافیک را دریافت کند، به RAM بیشتری نیاز دارید.
  • بعضی از سیستم عامل های سرور نیاز به RAM بیشتری دارند.
  • سایت های دینامیک نیاز به RAM بیشتری نسبت به سایت های استاتیک دارند.
  • CMS مانند وردپرس، دروپال و جوملا نیاز به RAM بیشتری دارند.
  • اگر سایت شما از کش استفاده می کند، می توانید از RAM پایین تری استفاده کنید.

CPU چیست؟ و به چه میزان نیاز دارم؟

سروری که سایت شما بر روی آن میزبانی می شود از چندین CPU تشکیل خواهد شد ، درست همانند کامپیوتر خانگی شما. هرچه ظرفیت CPU بیشتر باشد، اطلاعات بیشتری را می توانید در آن ذخیره و پردازش کنید .

اگر شما از هاست اشتراکی استفاده می کنید ، پس منابع CPU نیز  تقسیم خواهد شد. درخواست ها به ترتیب دریافت پردازش می شوند. با این حال، CPU قادر به پردازش چندین درخواست همزمان خواهد بود و با انتخاب یک پلن هاست مناسب که دارای CPU قدرتمندی است، می توان اطمینان حاصل کرد که درخواست ها سریع انجام می شوند.

با این حال، CPU ها می توانند بیش از حد بارگیری شوند. اگر افزایش زیادی در ترافیک یا درخواست های اسکریپتی زیادی وجود داشته باشد ، عملکرد سایت به مشکل بر می خورد .

اگر شما یک سایت بزرگ با ترافیک بالا دارید، توصیه می کنیم یک پلن هاست با CPU بالاتر مانند یک VDS یا سرور اختصاصی تهیه کنید.

 چه ویژگی های دیگری را برای انتخاب هاست باید در نظر بگیرم؟

به جز RAM و CPU موارد دیگری وجود دارد  که در هنگام انتخاب هاست می بایست به آن توجه کنید در زیر ما به اهمیت فضای هارد دیسک و مقیاس پذیری برای ترافیک بالا می پردازیم .

نوشته های مشابه