هشتگ یا # چیست ؟

هشتگ

هشتگ یکی از شگفتی‌ های دهه گذشته است و به وجود آمدن آن سبب سازماندهی مطالب در اغلب شبکه ‌های اجتماعی شده است. استقبال کاربران فعال و خلاق سبب پشتبیانی اکثر شبکه‌ های اجتماعی از هشتگ شد. هشتگ در واقع کلمه یا عبارتی است که در کنار علامت # قرار گرفته و کاربرد آن شناسایی کلمات کلیدی و دسته بندی متون در شبکه های اجتماعی است.

در این مقاله سعی شده است چگونگی استفاده از هشتگ در شبکه ‌های اجتماعی مختلف و نیز کاربرد موثر آن برای اشتراک گذاری نام تجاری شما بیان شود. 

توئیتر

هشتگ توئیتر باعث افزایش تعامل و جذب مخاطب خواهد شد و کارآمدترین راه استفاده آن از طریق میزبانی و شرکت در چت ‌های توئیتر است. هشتگ رویدادها مانند کنفرانس ‌ها، جشنواره ‌ها و غیره بسیار موثر است. برگزار کننده‌گان رویدادها معمولا هشتگهای رسمی را به خوبی به اشتراک می‌گذارند بنابراین درصورت استفاده از هشتگ بیشتر در معرض دید خواهند بود.

هشتگهای توئیتر کاراکترهای خاص مانند +،!، $،٪، -، ^، &، *، و غیره پشتیبانی نمی‌کنند. اما حروف، اعداد و _ (آندرلاین) را تحت پشتیبانی قرار می دهد.

استفاده مفید از هشتگ در توئیتر

  • TwChat به شما این امکان را می دهد که کشف کنید، مشارکت کنید و به آسانی میزبان چت توئیتر شوید. این ابزار مفید برای نظارت و بایگانی هر رویداد هشتگ است.
  • Hashtagify  تمامی ترندها را ردیابی کرده و با استفاده از آن می توانید هشتگهای مرتبط با عبارت مدنظر خود را بیابید.

اینستاگرام

هشتگهای اینستاگرام فالوئرهای شما را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد، به ویژه اگر از هشتگهای جذاب و پرطرفدار استفاده کنید.

مطلب مرتبط  بیگ دیتا چیست؟

بهترین استفاده از هشتگها در اینستاگرام این است که در بازی های هشتگ مانند #tbt  و #MondayBlues شرکت کنید. هردوی این ها می‌توانند اینستاگرام شما را پایدار کنند (مثلا برای هر روز هفته یک تم خاص داشته باشید) و همچنین فالوئرها و تعاملات خود را افزایش دهید. توجه داشته باشید افراد تمایل دارند برای دیدن عکس‌های سایر اشخاص روی هشتگهای خاص کلیک کنند.

مانند توئیتر، هشتگهای اینستاگرام نیز کاراکترهای خاص مانند +،!، $،٪، -، ^، &، *، و غیره را پشتیبانی نمی‌کنند. اما امکان قراردادن اعداد و _ (آندرلاین) در آن وجود دارد.

استفاده از هشتگ در پستهای اینستاگرام محدودیتی ندارد و شما می توانید برای هر عکس، تا 30 مورد اضافه کنید و این باعث جذابیت و اثرگذاری بیشتر خواهد شد. شما می توانید حتی عکس خود را پس از انتشار تگ کنید. همچنین به سادگی می توانید هشتگهای خود را در نظرات ثبت کنید. توجه داشته باشید این کار را فقط برای آپلود های خود می توانید انجام دهید.

هشتگهای نشان دهنده مکان ( که نام اختصاری یا کامل مکان مورد نظر را بیان می کنند) نیز کاربرد زیادی در اینستاگرام دارند.

گوگل پلاس

تنها قاعده رسمی گوگل پلاس برای پشتیبانی از کاراکتر هشتگ این است که “بدون فاصله” باشد. همچنین ممکن است برای استفاده از سایر کاراکترها ( غیر از حروف و اعداد) نیز دچار مشکل شوید زیرا گوگل پلاس سعی می‌کند این کاراکتر را از عبارت مربوط به هشتگ حذف کند. امکان استفاده از هشتگ برای اعداد نیز وجود ندارد.

استفاده از هشتگها در گوگل پلاس متفاوت از سایر پلتفرم ها است و به جای اجازه به کاربران برای نظارت و سازماندهی مکالماتشان، به آن ها این امکان را می دهد که جستجوی بیشتری در پلتفرم داشته باشند. دلیل این توضیحات این بود که آپدیت های جدید گوگل پلاس بطور خودکار هشتگ شده اند، به این معنی که اگر شما موضوع مشخصی را در گوگل جستجو کنید هشتگهای گوگل پلاس که مرتبط با موضوع هستند در نوار کناری نشان داده می شوند.

مطلب مرتبط  8 گام کلیدی برای موفقیت کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام

هیچ محدودیتی برای تعداد هشتگهایی که می توانید به پست های گوگل پلاس اضافه کنید وجود ندارد.

آنچنان که به نظر می رسد هشتگهای گوگل پلاس عملکردی عالی برای درمعرض دید قرار دادن به روزرسانی های شما دارند.

بر خلاف توئیتر و اینستاگرام هشتگهای خاص (مانند بازی ها، رویدادها و مکان ها) در گوگل پلاس به خوبی کار نمی کنند. در عوض می توانید با استفاده از هشتگهای توصیفی به روز رسانی های خود را به گوگل بفهمانید.

به هر حال، نتایج جستجوی گوگل پلاس محبوبیت زیادی دارند. علاوه بر این نتایجی که از جستجو با استفاده از هشتگهای مرتبط به دست می آید نتایج بهتری است.

فیسبوک

هشتگهای فیسبوک مجموعه کاراکترهای استاندارد تحت پشتیبانی بیشتر شبکه های اجتماعی محبوب را پشتیبانی می کنند. هیچ محدودیتی در مورد تعداد هشتگهایی که می توانید برای یک به روز رسانی فیسبوک اضافه کنید وجود ندارد.

جستجوی هشتگ فیسبوک تا حدودی متفاوت است. هنگام جستجوی یک مورد خاص، بیشتر پست‌های مربوط به سازمان ها، برندها و یا سایت های خبری ظاهر می شوند. یک راه حل ساده برای بدست آوردن نتایج مطلوب در فیسبوک این است که عبارت hashtag را بعد از facebook.com اضافه کنید. به عنوان مثال facebook.com/hashtag/dogs.

همچنین شما می توانید نتایج جستجوی هشتگها را با کلیک بر روی هر مورد در اکانت فیسبوک خود بدست آورید. الگوریتم رتبه بندی فیسبوک تا حدودی پیچیده است و عوامل زیادی از جمله چگونگی ارتباط شما با فردی که پست را قرار داده است، چگونگی تعامل با وی و غیره در این امر تاثیر گذار است.

مطلب مرتبط  بازاریابی محتوایی و تأثیر آن بر روی سئو

استفاده بیش از حد از هشتگ باعث رنجش و آزار دوستان شما خواهد شد. استفاده از یک یا دو مورد برای هر پست مناسب بوده و سبب تعامل بیشتر می شود.

بهتر است پست های حاوی هشتگها را در فسبوک بصورت عمومی به اشتراک بگذارید تا علاوه بر دوستان و فالوورهای شما، سایر افرادی که آن را جستجو می کنند، بتوانند پست شما را ببینند.

لینکدین

کاربرد هشتگ در لینکدین تقریبا مشابه سایر شبکه های اجتماعی است. با این تفاوت که در لینکدین هشتگهای محبوب و ترند شده خاصی وجود ندارد و با کلیک روی هر مورد، پست های مرتبط نمایش داده می شود.

تلگرام

تلگرام نیز هشتگ را تحت پشتیبانی دارد. در تلگرام نتایج دقیقی برای جستجوی هشتگها وجود ندارد و و تنها با کلیک روی هشتگها می توانید پستهای مرتبط را در کانال ها و گروه هایی که عضو آن ها هستید مشاهده کنید به شرطی که آن پست ها از هشتگ استفاده کرده باشند.

نوشته های مشابه