ویژگی های Cloud Hosting یا هاست ابری

مزیت میزبانی ابریمیزبانی ابری در چند سال اخیر به دلایل زیادی به شدت محبوب شده است. با توجه به رشد اخیر آن ، احتمالا سوالات زیادی برای شما پیش آمده است. میزبانی ابری انعطاف پذیر ، مقیاس پذیر و با کارایی بالاست که به کسب کار شما مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد را ارائه می دهد.

در ادامه ما ویژگی های اصلی آن را با هم بررسی می کنیم ، تا ببینید که آیا برای وب سایت شما مناسب است یا خیر!

1- ساختار قیمت انعطاف پذیر

در بسیاری از سبک های دیگر میزبانی شما فارق از مقدار استفاده از منابع سرور به صورت ماهیانه یا سالیانه هزینه را پرداخت می کنید اما در میزبانی ابری فقط همان مقداری که استفاده می کنید را می پردازید.

بنابراین اگر شما انتظار دارید یک پست به صورت ویروسی پخش شود، یا سایت شما مقدار زیادی از ترافیک را دریافت می کند، نیازی نیست که شما پکیج یا پلن خود را ارتقا دهید. تنها کاری که لازم است انجام بدید این است که در طول زمان افزایش ترافیک منابع خود را ارتقا دهید و زمانی که ترافیک شما پایین آمد منابع آن را به حالت عادی بازگردانید. به جای پرداخت هزینه میزبانی بالا، قیمت خدمات خود را مطابق با مجموع مقدار منابع استفاده شده پرداخت می کنید.

2- بسیار آسان برای مقیاس منابع سرور

با استفاده از میزبانی ابری مقیاس منابع سرور شما از آن آسان تر نمی شود. برای اکثر سرورهای ابری که شما به داشبورد مدیریت سایت دسترسی خواهید داشت که به شما امکان می دهد تا عملکرد سایت خود را در لحظه (real time) مشاهده کنید. شما می توانید از طریق داشبورد ساختار منابع خود را کاهش یا افزایش دهید و این عمل احتیاجی به تائید توسط ارائه دهنده سرویس شما ندارد.

3- محیط سرور مجازی

اکثر هاست ها بر روی یک سرور قرار دارند و اگر اتفاقی برای آن سرور پیش آید، سایت شما آفلاین می شود و تا وقتی که مشکل آن رفع نشود شما قادر به آنلاین بودن سایت خود نخواهید بود. زمانی که هاستینگ شما از دسترس خارج شود یک نسخه پشتیبان که از قبل تهیه شده در مدت چند ثانیه جایگزین سایت موجود قرار خواهد گرفت. اگرچه، تمام افزونگی ها با هم برابر نیستند. با میزبانی ابری، شما یک نسخه زنده همزمان وب سایت خود را خواهید داشت که میزبانی شما می تواند بلافاصله آن را بارگذاری کند.

4- دسترسی و آپتایم بالا

اگر شما از هر نوع میزبانی سنتی استفاده می کنید، زمان آپلود سایت بستگی به محیط سرور فیزیکی دارد. اگر سرور آفلاین شود سایت شما هم همینگونه می شود. مگر اینکه شما از CDN استفاده کنید که به شما کمک می کند زمان کلی Downtime را کاهش دهید.

میزبانی ابری دارای آپتایم بالا به ساختار آن است. از آنجایی که سایت شما از منابع چند سرور مختلف استفاده می کند، شما به سادگی می توانید از یک سرور که آفلاین شده به سروری دیگر منتقل شوید. به علاوه، با توانایی شما برای مقیاس منابع سرور بر اساس تقاضا، سایت شما از افزایش ترافیک غیر منتظره آفلاین نخواهد شد.

5- راه اندازی سریع سرور

شما می توانید یک سرور میزبانی ابری را در زمان رکورد نصب کنید. مگر اینکه شما برای یک بسته میزبانی وب مبتدی ثبت نام کنید. ممکن است برای نصب وب سرور مدت زمانی طول بکشد. این می تواند بدون هیچ زحمتی باشد و اگر شما به سرعت به سایت خود احتیاج دارید، یا می خواهید مهاجرت هاست انجام دهید و در انتظار سرور آماده باشید.

6- ایمنی از مشکلات سخت افزاری سرور

با ابر میزبانی سایت خود را از هرگونه مسائل مربوط به سرور فیزیکی از جمله هک، عدم سخت افزار، و یا Overload ایزوله می کنید. زمانی که سرور فیزیکی در معرض خطر قرار می گیرد و یا مشکلی را تجربه می کند، شما می توانید به راحتی از منابع سرور دیگری استفاده کنید و تمام این موارد بدون داشتن هیچگونه خرابی امکان پذیر است.

7- وب سایتی با سرعت و کارآیی بالا

اکثر سرورهای ابری می توانند سرعت های فوق العاده ای را به شما ارائه دهند. به علاوه بر توانایی افزایش ظرفیت سایت شما، میزبانی ابری همچنین امکان بارگزاری بین محیط های چند سرور را فراهم می کند که می تواند باعث کاهش فشار بیشتر بر منابع یک سرور شود.

البته، پایه سخت افزاری سرور بر روی سرعت سایت شما تاثیر می گذارد، بنابراین به دنبال میزبانی ابری باشید که لایه کش چندگانه، سرورهای کم تراکم داشته باشد.

8- برای سایت های با ترافیک قابل انعطاف عالی عمل می کند

اگر ترافیک سایت شما نوسان دارد، بنابراین پیدا کردن هاست که بهترین کیفیت با مبلغی مناسبی را ارائه دهد دشوار می شود. با میزبانی ابری، شما قادر هستید منابع سرور را به راحتی با نیازهای خود مطابقت دهید. و این روش در متدهای دیگر در چنین سطحی بسیار نادر است.

9- داشبورد ساده مدیریت سرور

در گذشته سرورهای ابری در نحوه مدیریت دشوار و نیازمند تجربه فنی و تخصصی برای مدیریت و مقیاس سرور در تاثیرگذاری بود. اما، با میزبانی ابری امروزه شما به راحتی می توانید از طریث یک داشبورد مقیاس و ساختار آن را پیگیری کنید. برای استفاده از سرور ابری نیازی به تجربه تخصصی ندارید.

10- کاهش اثرات کلی محیطی

اگر شما یک شرکت یا فردی هستید که نگران تاثیرات محیطی هستید، اما نیازمند یک راه حلی که فراتر از میزبانی سنتی هستید، بنابراین میزبانی ابری می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. با میزبانی ابری، شما از کمترین مراکز داده استفاده می کنید و تنها زمانی از منابع سرور استفاده بیشتری می کنید که به آن نیازمند باشید.

نوشته های مشابه