چرا از لایسنس ssl استفاده کنید ؟

گواهی امنیتی sslمزیت گواهی امنیتی ssl ایجاد ارتباط ایمن میان سرور و مرورگر بر روی بستر پروتکل HTTPS است. پروتکل https یک استاندارد وب برای محافظت از سرور های کاربران از طریق اتصال امن بین سرور و مشتری میباشد.

مطالعات متعدد نشان می دهد که رابطه معناداری بین سطوح اعتماد مشتری و شاخص های سایت وجود دارد ؛ از خودتان بپرسید که آیا ترجیح می دهید از یک سایت امن یا ناامن خریداری کنید؟

یکی از مهمترین اجزای کسب و کار آنلاین ، ایجاد یک محیط مورد اعتماد است بطوریکه مشتریان در هنگام خرید اطمینان خاطر داشته باشند. در رابطه با مزایای گواهینامه ssl باید گفت که استفاده از گواهی امنیتی ssl به طرز چشمگیری امنیت سایت را بهبود می بخشد و هنگامی که سایت شما با یک گواهی ssl و بر روی پروتکل HTTPS نمایش داشته باشد، مشتریان و بازدیدکنندگان سایت شما ، مطمئن میشوند که در واقع یک سایت معتبر و قابل اعتماد پیش روی آنهاست و کمتر نگران مسائل امنیتی میشوند و با آسایش خاطر نسبت به خرید خود اقدام میکنند. هیچ کس جرأت نمیکند اطلاعات کارت اعتباری خود را در یک وبسایت HTTP ساده ارسال کند همچنین برای سایت های تجارت الکترونیک ، داشتن گواهینامه ssl که منطبق با استانداردهای امنیتی DSS ( Payment Card Industry Data Security Standard ) PCI باشد ، از موارد مهم به شمار میرود.

زمانی که آدرس یک وب سایت را در مرورگر وارد می کنیم ، اطلاعات بین کامپیوتر ما (Client) و کامپیوتری که سایت روی آن قرار دارد (Server) در حال رد و بدل هستند؛ پس اگر بتوانیم ارتباط بین Client و Server را امن کنیم ، ورود به اطلاعات شما بسیار سخت و هرگز دزدیده نخواهند شد.

این دقیقاً همان دلیلی است که بانکها ، موسسات مالی ، سایتهای تجارت الکترونیک و اپلیکیشن های همراه و غیره برای ورود امن اطلاعات ، مشخصات کاربری و اطلاعات کارت اعتباری از گواهی امنیتی ssl استفاده می کنند.

در شکل زیر مدل ساده تبادل اطلاعات و کارکرد گواهی امنیتی ssl نمایش داده شده است :

1 ) مشتری درخواست خود را به وب سرور ارسال می کند.

2) سرور گواهی ssl صادر شده توسط CA را به مشتری تحویل میدهد.

3) مشتری کپی گواهی را دریافت می کند و تأییدیه را ارسال می کند؛ گواهی دریافت شده ، تایید و پیام حاصل به سرور فرستاده می شود.

4) یک سرور پس از تأیید ، یک امضای دیجیتال را به مشتری ارسال می کند

5) مبادله اطلاعات رمز شده بین مشتری و سرور آغاز میشود.

ارسال درخواست و پاسخ بین سرور و کلاینت


* ویژگی های گواهی امنیتی ssl :

– رمزگذاری SHA-2 و 2048 بیتی

– سازگار با تمام مرورگرهای اصلی

– محافظت از سرور های نامحدود

– نمایش قفل امنیتی در سایت

– قابل ارائه برای کلیه دامین ها  (بدون نگرانی از تحریم )

– نمایش نوار سبز رنگ

– سازگار با انواع گوشی های همراه

– معرفی نام سازمان و ارگان به مشتری

– رمزنگاری محرمانه سایت کاربران

– تضمین حداکثر امنیت برای وب سایت های شما

– رعایت قوانین و مقررات تأیید شده توسط انجمن ( Certificate authorities ) CA (مرکز صدور گواهینامه و مرورگرها)


* مزایای استفاده از پروتکل ssl (Secure Sockets Layer) چیست ؟

– بالا رفتن امنیت سایت هنگام استفاده از گواهی امنیتی ssl

– به وجود آوردن نماد اعتماد بین سایت و کاربران آن

– بالا رفتن رتبه ی سایت

– رمزنگاری قوی درارتباط بین سرور و کاربر

– شناسایی هویت سایت توسط  همه ی موتورهای جستجو

– عرضه خدمات اعتباری به سایت هایی که گواهی ssl دارند (مدیران وب سایت میتوانند پس از نصب گواهی ،برای دریافت اینماد 2ستاره اقدام نمایند)

– قدرتمند ترین نوع رمزنگاری ، 2048 بیت و SHA 2

– جلوگیری از بلک لیست شدن توسط گوگل

یکی از اولویت‌های مهم گوگل امینت است و باتوجه به اعلام آن در وبلاگ رسمی خود ، به ‌زودی از عوامل اصلی بالا رفتن رنکینگ سایت‌ها در موتورهای جستجو ، گواهی) گواهی نامه ssl استفاده از پروتکل HTTPS) خواهد بود . هم چنین نسخه 68 از  Google Chrome منتشر شده که در این نسخه تمام سایتهای HTTP بصورت “Not Secure” نمایش داده خواهند شد.

توصیه های مهم گوگل که میباست در هنگام خرید و فعال سازی گواهی ssl در نظر داشته باشید :

– با توجه به وب‌سایت و نیاز خود ، اقدام به تهیه گواهینامه فرمایید

– از گواهی ‌نامه‌هایی با کلید ۲۰۴۸ bit استفاده نمایید

– بررسی نمایید که آدرس مرورگر در زمان مشاهده سایت با آدرسی که در گواهی امنیتی ssl ثبت شده ، یکسان باشد تا باعث بروز خطا نگردد.

– آدرس HTTPS  را برای روبات‌ها نبندید ! در فایل robots.txt مسیرهای ssl را غیر فعال نکنید.

– گواهی امنیتی ssl خود را زودتر از موعد تمدید کنید، عدم تمدید گواهی باعث اختلال در بارگذاری وب سایت خواهد شد. انجمن CA/Browser Forum که یک سازمان صنعتی و مسئول تنظیم و حفظ بهترین شیوه ها و الزامات برای CA و گواهینامه های آنها است؛ مدت اعتبار گواهینامه ssl را از تاریخ March 1, 2018 به 2 سال کاهش داده است زیرا جهت ارتقاء نسخه های TLS به طور منظم ، مجوزهای طولانی تر می توانند به نحوه و اتخاذ دستورالعمل و قوانین جدید آسیب بزنند ، لازم به ذکر است تغییرات تا زمانی که تمام گواهینامه های موجود (صادر شده قبل) منقضی نشود، به طور کامل اجرا نخواهد شد.

اکنون همه می دانیم که پروتکل HTTPS  نشانگر واضح وب سایت امن بخصوص وب سایت های تجارت الکترونیک است هم چنین بیانگر اعتبار کسب و کار انلاین و اطمینان از بازدید کنندگان شماست. بنابراین باید یک گواهی امنیتی ssl معتبر از شرکت های قابل اطمینان خریداری کنید و آن را در سرور وب خود تنظیم کنید. داشتن گواهی امنیتی ssl باعث افزایش و حفظ مشتریانی می شود که به سایت شما می آیند.

نوشته های مشابه