9 نکته مهم برای تبلیغات گوگل

بهینه سازی تبلیغات کلیکی گوگل

تبلیغات کلیکی گوگل یا گوگل ادوردز یکی از مفیدترین ابزارهای تبلیغاتی منتشر شده برای کسب و کارهای آنلاین است که با استفاده از آن می توانید ترافیک ورودی سایت را به صورت کاملاً مناسب و در سریعترین زمان ممکن افزایش دهید. در صورتیکه تبلیغات خود را به صورت هدفمند و بهینه راه اندازی کنید ، مشتری های بیشتری به سایت شما جذب می شوند و در نتیجه می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید.

در این مقاله به بررسی 9 نکته و ترفندی پرداخته ایم که با انجام آن ها می توانید تبلیغات کلیکی گوگل را به صورت کاملاً بهینه فعال کنید.

1 – ایجاد لیست کلمات کلیدی منفی (Negative Keywords)

برای فعالسازی تبلیغات کلیکی گوگل می بایست کلمات و عباراتی را به عنوان کلیدواژه های تبلیغ انتخاب کنید اما بسیاری از کاربران کلمات کلیدی منفی (Negative Keywords) را نادیده می گیرند. یکی از روش های جلوگیری از کلیک های هرز ، دریافت ترافیک ورودی مفید و مرتبط برای سایت و کاهش هدررفت اعتبار تبلیغ ، ایجاد لیست کلمات کلیدی منفی است.

علاوه بر این مورد ، ایجاد این لیست سبب افزایش نرخ CTR و نمره کیفیت تبلیغ (quality score) خواهد شد که این موضوع برای کاهش هزینه کلیک های تبلیغ بسیار موثر است.

2 – قراردادن کلمات کلیدی اصلی در تگ های (Tag) صفحه فرود تبلیغ

استفاده از کلمات کلیدی در هدرها ، تگ تایتل و توضیحات متای صفحه فرود باعث افزایش نمره کیفیت تبلیغ خواهد شد. برخورداری از نمره کیفیت مناسب می تواند بهینه بودن و کاهش هزینه های تبلیغات کلیکی گوگل را تضمین کند.

3 – تست متن های مختلف برای تبلیغ

یکی از اصول بهینه سازی تبلیغات کلیکی گوگل ، تست قابلیت ها و موارد مختلف برای هر تبلیغ است. متن تبلیغ یکی از پارامترهای موثر بر روی میزان بازخورد دریافتی از تبلیغ است. کاربران با جستجوی کلیدواژه های شما در گوگل ، اولین چیزی که مشاهده خواهند کرد عناوین و متن تبلیغ است. نوشتن متن تبلیغ جذاب می تواند نرخ کلیک و ورودی سایت از طریق تبلیغات گوگل ادوردز را افزایش خواهد داد. برای داشتن یک متن تبلیغ مفید ، پیشنهاد می شود در بازه های زمانی مختلف ، متن های متفاوتی را تست کرده و میزان اثربخشی آن را با توجه به نرخ کلیک ورودی به سایت محاسبه کنید. تا حد امکان از استفاده از عبارات معمولی و جملات تکراری خودداری کنید. به این نکته دقت کنید که متن تبلیغ جذاب یقیناً سبب جذب کاربر خواهد شد اما نباید از جملات غیرواقعی استفاده کنید.

4- لینک کردن اکانت گوگل آنالیتیکس و گوگل ادوردز

با لینک کردن اکانت گوگل آنالیتیکس و گوگل ادوردز می توانید اطلاعات و گزارشاتی مانند نرخ پرش (bounce rate) ، مدت زمان ماندگاری کاربر به ازای هر کلمه کلیدی و همچنین صفحاتی از سایت شما که کاربر بعد از جستجوی هر کلمه کلیدی به آن ها مراجعه کرده است را مشاهده کنید. برخورداری از این گزارشات می تواند به بهبود عملکرد تبلیغ کمک کند.

5 – گروه بندی کلیدواژه های مرتبط

گروه بندی کلیدواژه های مرتبط مزایایی مانند قراردادن متن تبلیغ و صفحه فرود مرتبط برای هر گروه و همچنین مدیریت بهتر تبلیغ را بدنبال خواهد داشت. نمایش متن تبلیغ مرتبط با هر کلیدواژه باعق افزایش نرخ CTR تبلیغ می شود.

6 – استفاده از افزونه های گوگل ادوردز

افزونه های گوگل ادوردز یکی از قابلیت های مفید این سیستم تبلیغاتی است که با توجه به نیاز خود می توانید از آن ها استفاده نمایید. افزونه تماس ،افزونه Sitelinks و افزونه کال اوت callout را می توان پرکاربردترین افزونه های گوگل ادوردز نامید.

قراردادن مناسب ترین افزونه ها می تواند جایگاه نمایش و همچنین نمره کیفیت تبلیغ را بهبود دهد.

7 – استفاده از قابلیت ریمارکتینگ

برای هر کمپین تبلیغاتی ، تنها ارسال ترافیک به سایت نمی تواند تضمین کننده موفقیت آمیز بودن کمپین باشد. ریمارکتینگ قابلیتی است که با استفاده از آن ، تبلیغ به کاربرانی که به سایت شما وارد شده اند و هیچگونه خرید و یا فعالیت مدنظر شما (مانند تکمیل فرم تماس) را انجام نداده اند ، مجدداٌ نمایش داده می شود. بسیاری از کاربران برای استفاده از یک سرویس و یا خرید محصول ، چندین سایت را با هم مقایسه می کنند. علاوه بر این موضوع ، با بهره گیری از ریمارکتینگ می توانید به برندسازی سایت خود کمک کنید.

8 – تنظیم هزینه کلیک در تبلیغات کلیکی گوگل

هر کلیدواژه ، رقابلت مختص به خود را دارد که این رقابت بر روی هزینه آن اثرگذار است. پس از گذشت چند روز از فعال بودن تبلیغ و با توجه به فاکتورهایی مانند جایگاه نمایش تبلیغ ، نرخ CTR و تعدداد کلیک ، هزینه کلیک هر کلیدواژه را مجدداٌ بررسی کنید و در صورت نیاز آن را افزایش یا کاهش دهید.

9 – تنظیم هزینه کلیک برای نمایش در دیوایس های مختلف

گوگل ادوردز به صورت خودکار هزینه کلیک ست شده را برای دیوایس های دسکتاپ و گوشی های هوشمند در نظر می گیرد اگرچه در بسیاری از مواقع هزینه کلیک نمایش در گوشی های هوشمند نسبت به دیوایس های دسکتاپ پایین تر است. در تبلیغات کلیکی گوگل این قابلیت وجود دارد که برای هر دیوایس ، هزینه کلیک مجزا را قرار دهید و با این کار هزینه های تبلیغ خود را کاهش دهید.

نوشته های مشابه