conversion در گوگل ادز چیست؟

Conversion در گوگل ادز

Conversion در گوگل ادز چیست و چه نقشی دارد؟ چه عاملی در پرداخت هزینه های تبلیغ در گوگل نقش دارد؟ این سوالی است که خیلی از افرادی که قصد دارند در گوگل ادز تبلیغ کنند با آن مواجه می شوند. اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال ها هستید در ادامه با ما همراه باشید.

گوگل ادز ، سرویس تبلیغات در گوگل

رسیدن به صدر نتایج گوگل کار سختی است. برای این کار شما باید محتوای مناسب و پر مخاطبی در سایت خود داشته باشید، تعداد زیادی لینک از سایت های دیگر به سایت شما وجود داشته باشد و سایت خود را از نظر سئو در سطح بالایی قرار دهید. با انجام درست همه این کارها شاید بتوانید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید اما قرارگیری در صدر نتایج کار بسیار دشواری است.

اگر شما همه کارهای لازم را انجام داده اید اما هنوز هم در کلمات کلیدی مورد نظر خود به صدر نتایج نرسیده اید، گوگل برای شما یک پیشنهاد ویژه دارد، استفاده از سرویس تبلیغات در گوگل یا google ads . گوگل ادز به شما این امکان را می دهد که کمپین های تبلیغاتی دلخواه خود را با استفاده از کلمات کلیدی مناسب ایجاد کنید و خود را در صدر نتایج گوگل قرار دهید.

گوگل ادز دارای کمپین ها و سیستم های تبلیغاتی مختلفی است. اما شیوه کار تقریباً در همه روش های تبلیغاتی یکسان است. گوگل مخاطبی که میخواهید را با توجه به روشی که انتخاب کرده اید برای شما فراهم می کند و در قبال آن هزینه ای را دریافت می کند.

همانطور که گفته شد روش های مختلفی برای استفاده از این تبلیغات وجود دارد اما ما در این مقاله قصد نداریم در مورد چگونگی استفاده از این سرویس صحبت کنیم. نکته مهمی که مورد توجه ما قرار دارد، conversion در گوگل ادز است.

معنای conversion در گوگل ادز

Conversion به معنی تبدیل است. conversion در گوگل ادز یک فعالیت خاص مشتری یا بازدیدکننده سایت است که برای کسب و کار اینترنتی شما مهم تلقی می شود، مانند خرید آنلاین، عضویت در سایت، پر کردن فرم خبرنامه یا تماس تلفنی. همانطور که گفته شد گوگل در قبال تبلیغ و فراهم کردن کاربر مورد نظر شما هزینه ای را دریافت می کند. در واقع شما زمانی هزینه تبلیغات خود را پرداخت می کنید که conversion در گوگل ادز ایجاد شده باشد و شما به چیزی که می خواهید رسیده باشید.

Conversion یک معیار بسیار مهم برای تعیین موفقیت کمپین تبلیغاتی است. نرخ تبدیل بالا نشان می دهد که تبلیغ شما در جای درستی قرار گرفته است.

برای این که تعریف دقیق تری از conversion در گوگل ادز ارائه کنیم باید نرخ تبدیل را در هر یک از روش های مختلف تبلیغات گوگل بررسی کنیم.

Conversion تبلیغات گوگل

تعریف conversion در گوگل ادز برای تبلیغات کلیکی گوگل

تبلیغات کلیکی گوگل یکی از موثرترین و پر استفاده ترین روش های تبلیغاتی گوگل ادز است. در این روش شما یک کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز ایجاد می کنید. در این کمپین شما کلمات کلیدی خاصی را انتخاب می کنید و از گوگل می خواهید که در قبال هزینه ای، در هنگام جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر شما ، لینک سایت شما را در صدر نتایج خود قرار دهد. شما تعیین می کنید که زمانی که بازدید کننده روی لینک شما کلیک کرد هزینه تبلیغ را به حساب گوگل واریز می کنید. معنای دقیق conversion در گوگل ادز در چنین شرایطی به فعالیتی گفته می شود که طی آن یک بازدیدکننده از طریق لینک تبلیغات شما در گوگل وارد سایت شما می شود و کاری که شما تعیین کرده اید را انجام می دهد. Conversion یا نرخ تبدیل شما با افزایش تعداد بازدید کنندگان افزایش خواهد یافت. در این صورت هر چقدر تعداد افرادی که بر روی لینک شما کلیک می کنند بیشتر باشند و فعالیت مورد نظر شما را به اتمام برسانند conversion نیز عدد بیشتری نشان خواهد داد.

تعریف conversion در گوگل ادز برای تبلیغات بنری و ویدئویی گوگل

استفاده از تبلیغات بنری گوگل به این معناست که شما می توانید تبلیغات خود را در بیش از 2 میلیون وبسایت و یوتیوب و نرم افزار های همکار با گوگل قرار دهید. در این شرایط معنای conversion در گوگل ادز کمی متفاوت خواهد بود.

برای مثال در تبلیغات در یوتیوب شما می توانید تعیین کنید زمانی یک conversion در گوگل ادز محاسبه شود که بازدیدکننده قبل یا در حین یا در پایان پخش یک فیلم در یوتیوب تبلیغ شما را به طور کامل یا فقط 30 ثانیه از آن را مشاهده کند. یا در هنگام سرچ در یوتیوب بر روی فیلم تبلیغاتی شما کلیک کند و زمان تعیین شده شما را صرف مشاهده تبلیغ شما کند.

تبدیل زمانی تایید می شود که فعالیت مورد نظر شما انجام شود و بعد از آن است که هزینه تبلیغات خود را می پردازید

تعریف conversion در گوگل ادز برای تبلیغات اپلیکیشن گوگل

conversion در گوگل ادز برای تبلیغات اپلیکیشن گوگل به این معناست که اپلیکیشن شما توسط لینک تبلیغات گوگل نصب شود. شما می توانید اپلیکیشن خود را در تعداد زیادی اپلیکیشن مرتبط تبلیغ کنید و تعیین کنید تبدیل زمانی محاسبه شود که کاربر از طریق تبلیغ شما در گوگل وارد گوگل پلی شده و نرم افزار مورد نظر شما را نصب کند.

Conversion در تبلیغات گوگل ادز

تعریف Conversion چندگانه

شما می توانید برای Conversion چند فعالیت مختلف تعیین کنید. برای مثال شما می توانید تعیین کنید یک فرد بعد از ورود از طریق لینک سایت در تبلیغات گوگل ، فرم عضویت در سایت را پر کند و سپس وارد صفحه خرید محصول شده و اقدام به خرید آنلاین کند. استفاده از چنین تبدیل های چندگانه ای می تواند هزینه های شما برای تبلیغات را کاهش دهد.

رهگیری conversion در گوگل ادز

تا اینجا با اهمیت conversion در گوگل ادز آشنا شده اید. این اهمیت سبب شده رهگیری conversion بسیار مهم باشد. گوگل ادز این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است تا تبدیل های مختلف را رهگیری کنند. علاوه بر این نرم افزارهای جانبی زیادی نیز وجود دارند که به شما امکان نظارت و بهبود وضعیت نرخ تبدیل خود را می دهند. با استفاده از رهگیری دقیق نرخ تبدیل می توانید از میزان موفقیت تبلیغات خود مطمئن شوید و راه های بهتری برای کاهش هزینه های تبلیغاتی خود پیدا کنید.

نوشته های مشابه