آموزش باکس اطلاعات نویسنده در وردپرس

چرا و چه زمانی نیاز به افزودن باکس اطلاعات نویسنده در وردپرس است؟

نمایش یک فرد واقعی به عنوان خالق یک متن سبب ایجاد اعتبار و افزایش قدرت سایت در میان کاربران می گردد.

در وبلاگ هایی که تنها یک نویسنده دارند با افزودن صفحه ای با عنوان درباره ی من می توانید تمامی اطلاعات مرتبط با نویسنده ی مطالب وبلاگ را نمایش دهید ولی سایت هایی که دارای چندین نویسنده می باشند می بایست در انتهای هر پست باکسی حاوی اطلاعات مرتبط با نویسنده ی آن پست را قرار دهید.

این کار به کاربران شما کمک میکند تا اطلاعات بیشتری از نویسنده ی هر مطلب داشته باشند و همچنین انتشار اطلاعات نویسنده انگیزه ایی برای نویسنده در جهت مشارکت بیشتر و تعامل با خوانندگان ایجاد میکند.

اگر می خواهید نویسنده های بیشتری را به سایت خود جذب کنید بنابراین افزودن باکس اطلاعات نویسنده در انتهای هر پست میتواند محرکی باشد برای جذب نویسندگانی که به دنبال کسب شهرت و یافتن خوانندگان جدید هستند.

در ادامه به نحوه ی افزودن باکس اطلاعات در نوشته های یک سایت وردپرسی میپردازیم:

افزودن باکس اطلاعات نویسنده در پست های وردپرس

وردپرس به دلیل انعطاف پذیری بالا و گزینه های متعدد جهت سفارشی سازی، بهترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است.

پلاگین های متعددی برای انجام این کار در وردپرس وجود دارد، در این مقاله ما روش پیش فرض وردپرس و همچنین نحوه ی عملکرد دو پلاگین را برای افزودن باکس اطلاعات نویسنده توضیح میدهیم.

روش اول: افزودن باکس اطلاعات نویسنده از طریق قالب وردپرس

چنانچه تِم وردپرس شما به صورت پیش فرض در انتهای هر پست باکس اطلاعات نویشنده را نمایش میدهد لذا به سادگی میتوانید از آن استفاده کرده و اطلاعات نویسنده ی هر پست را نمایش دهید.

جهت استفاده از این بخش، به سادگی میتوانید از نوار سمت چپ بر روی گزینه “کاربران” کلیک کرده و از آن جا وارد صفحه ی “همه کاربران” شوید. در این قسمت میتوانید اطلاعات مرتبط با کاربرها را ویرایش کنید.

ویرایش کاربر در وردپرس

در صفحه ی ویرایش پروفایل کاربر، به پایین صفحه اسکرول کرده و در قسمت “زندگی نامه” بیوگرافی نویسنده را وارد کنید. همچنین با استفاده از کدهای HTML نیز میتوانید در این بخش لینک شبکه های اجتماعی نویسنده را نیز قرار دهید.

اضافه کردن اطلاعات نویسنده

همچنین جهت نمایش تصویر پروفایل نویسنده میتوانید از تصاویر Gravatar و با تصویر پیش فرض پروفایل نویسنده استفاده نمایید.

فراموش نکنید جهت ذخیره سازی تغییرات بر روی گزینه ی “بروزرسانی کاربر” کلیک کنید.

حالا میتوانید پست ها را بررسی کرده و در انتهای هر یک از آن ها بیوگرافی نویسنده ی پست را مشاهده کنید.

پیش نمایش باکس پیش فرض وردپرس برای اطلاعات نویسنده

روش دوم: افزودن باکس اطلاعات نویسنده با استفاده از پلاگین

چنانچه قالب شما، باکس اطلاعات نویسنده را نمایش نمیدهد و یا میخواهید آن را سفارشی کنید پس میتوانید از این روش استفاده کنید.

در این روش، ما از یک پلاگین وردپرس جهت افزودن باکس اطلاعات نویسنده به پست های وردپرسی استفاده میکنیم.

در ابتدا، باید پلاگین Author Bio Box را نصب و فعال نمایید.

پس از فعالسازی، باید جهت پیکربندی تنظیمات پلاگین از بخش “تنظیمات” وارد صفحه ی Author Bio Box شوید.

تنظیمات پلاگین authorbiobox

از این صفحه، میتوانید رنگ، سایز Gravatar تصویر نویسنده و محل نمایش باکس اطلاعات نویسنده را انتخاب کنید.

پس از انجام این کار، جهت ذخیره سازی تنظیمات بر روی گزینه “Save changes” کلیک کنید.

سپس، در نوار سمت چپ بر روی گزینه ی “کاربران” کلیک کرده و از آن جا وارد صفحه ی “همه کاربران” شوید. سپس برای اعمال تغییرات بر روی گزینه ی “ویرایش” کلیک نمایید.

ویرایش کاربر در وردپرس

در بخش ویرایش پروفایل، به پایین صفحه اسکرول کرده و در قسمت “اطلاعات تماس”  لینک پروفایل شبکه های اجتماعی نویسنده را قرار دهید.

فیلد پروفایل کاربر

این پلاگین به صورت پیش فرض آیکون های شبکه های اجتماعی را قرار میدهد و شما تنها کافی است URL پروفایل نویسنده را قرار دهید.

پس از آن میتوانید به قسمت “زندگی نامه” رفته و بیوگرافی نویسنده را وارد کنید.  همچنین در این قسمت میتوانید با کدهای HTML میتوانید لینک های مدنظر خود را نمایش دهید.

اضافه کردن زندگی نامه نویسنده در وردپرس

در انتها جهت ذخیره سازی تنظیمات بر روی گزینه ی Save کلیک کنید

حال میتوانید به سایت خود برگشته و در انتهای هر پست منتشر شده اطلاعات مرتبط با نویسنده ی آن را مشاهده کنید.

پلاگین author bio

روش سوم: نمایش اطلاعات نویسنده در سایدبار

آیا میخواهید اطلاعات نویسنده را به جای انتهای هر پست در نوار کناری(سایدبار) نمایش دهید؟ اگر چنین است است پس این روش را مطالعه کنید.

در این روش باید پلاگین Meks Smart Author Widget را نصب و فعال نمایید. پس از فعالسازی پلاگین از قسمت “نمایش” به صفحه “ابزارک ها” بروید. در این صفحه در قسمت ویجت های فعال “Meks Smart Author” را مشاهده خواهید کرد. باید این ویجت را به سایدبار سایت و محلی که میخواهید اطلاعات نویسنده نمایش داده شود، اضافه کنید.

ویجت Meks Smart Author

این ویجت دارای چندین گزینه است، مهم ترین گزینه ای که باید حتما آن را بررسی نمایید و علامت تیک آن را بزنید، گزینه ی Automatically detect author می باشد.

جهت ذخیره سازی تنظیمات ویجت بر روی گزینه ی “ذخیره” کلیک نمایید. حال میتوانید از سایت خود بازدید کرده و ویجت اطلاعات نویسنده را در عمل مشاهده کنید.

ابزارک نویسنده

این پلاگین اطلاعات نویسنده را از پروفایل وردپرس او جمع آوری کرده و نمایش میدهد لذا جهت نمایش بیوگرافی نویسنده باید از او بخواهید اطلاعات موجود در پروفایل وردپرس خود را تکمیل نمایید.

روش چهارم: افزودن باکس اطلاعات نویسنده به صورت دستی

در این روش جهت می بایست چند خط کد را به سایت وردپرسی خود اضافه کنید.

در ابتدا باید کد زیر را به فایل Function.php قالب اضافه کنید.

این کد به سادگی اطلاعات نویسنده را در انتهای پست های وردپرس نمایش میدهد. پس از آن می بایست با استفاده از CSS ظاهر این باکس را تغییر داده و آن را مطابق با تم وردپرس خود تنظیم کنید.

جهت انجام این کار میتوانید از CSS پیش فرض زیر استفاده نمایید و یا هر تغییری که مدنظرتان می باشد را به آن اضافه کرده و باکس اطلاعات نویسنده ی سایت خود را سفارشی نمایید.

تصویر زیر نحوه ی نمایش باکس اطلاعات نویسنده در سایت می باشد که با استفاده از این کدها ایجاد شده است.

جعبه سفارشی اطلاعات نویسنده

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره و سئو

نوشته های مشابه