الگوریتم های گوگل بر مبنای سئو

الگوریتم گوگل سئو

الگوریتم های گوگل و به روز رسانی مداوم آن ها سبب شده است نتایج جستجو و رتبه برخی از سایت ها به طور مداوم تغییر کند. گوگل سابقه ای طولانی در به روز رسانی الگوریتم های معروف خود و تغییرات در فهرست جستجو را دارد.

هر کدام از الگوریتم های گوگل وظیفه خاصی برای شناسایی سایت ها به عنوان یک سایت اسپم و یا یک سایت با ارزش را دارا هستند و هر مورد از آن ها از ویژگی های خاصی از سایت ها را بررسی می کنند.

در زیر برخی از مهمترین الگوریتم های گوگل که برای بسیاری از فعالان این حوزه بسیار حائز اهمیت هستند را بیان کرده ایم و در ادامه نیز به توضیح و بررسی آنها خواهیم پرداخت:

Google Pirate Update

Google Hummingbird

Google Mobile Friendly Update

Google Panda Update

Google Penguin Update

Google Pigeon Update

Google EMD (Exact Match Domain) Update

 

Google Hummingbird (الگوریتم مرغ مگس خوار)

“Hummingbird” نام پلت فرم جستجو جدیدی است که گوگل از سپتامبر 2013 استفاده می کند، نام آن از” دقیق و سریع” گرفته شده است  و هدف از طراحی آن تمرکز بر روی معانی کلمات می باشد. Hummingbird توجه بیشتری به هر کلمه در یک جستجو دارد و اطمینان حاصل می کند که کل عبارت -جمله یا گفتگو یا معنای آن- به جای کلمات خاصی مورد استفاده قرار گیرد. هدف این الگوریتم در  این است که صفحات مطابق با معانی به نمایش دربیایند و نه صفحاتی که فقط چند کلمه متناسب را دارا می باشند. الگوریتم Hummingbird برای اعمال تکنولوژی معناشناسی به میلیاردها صفحه از سراسر وب، علاوه بر حقایق گراف دانش، که ممکن است نتایج بهتر را ارائه دهد، طراحی شده است.

Knowledge Graph (گراف دانش)

گراف دانش یک پایگاه اطلاعاتی است که توسط گوگل برای افزایش نتایج جستجوی موتور جستجوی خود با اطلاعات جمع آوری شده از منابع متنوع زیادی ایجاد میشود.

Mobile Friendly Update (به روزرسانی نمایش صحیح صفحات در موبایل)

در تاریخ 21 آوریل 2015، گوگل یک الگوریتم جدیدی برای رتبه بندی وب سایت هایی که نمایش صحیحی در  تلفن همراه دارند  را منتشر کرد که هدف از طراحی آن رنک دهی دقیق تر به صفحاتی است که در دیوایس های با سایز صفحه نمایش مختلف، نمایش مناسبی را دارا هستند.

Panda Update (به روزرسانی الگوریتم پاندا)

الگوریتم پاندای گوگل یک فیلتر جستجو است که در فوریه 2011 ، به منظور جلوگیری از سایت های که با ایجاد محتوای بی کیفیت و ضعیف بر نمایش وب سایت خود در بالای نتایج جستجو کار می کنند و همچنین رتبه دهی به تولید محتوا و محتوای مناسب معرفی شده است. الگوریتم پاندا به صورت مداوم به روزرسانی می شود. در زمان هر به روز رسانی سایت هایی که قبلاً از نظر این الگوریتم خاطی شناخته شده اند چنانچه تغییرات لازم را انجام داده باشند  از لیست سایت های با محتوای ضعیف خارج می شوند. پاندا همچنین ممکن است سایت هایی را که پیش از آن شناسایی نشده اند را شناسایی کنند.

Penguin Update (به روز رسانی الگوریتم پنگوئن)

گوگل در آوریل 2012 به روز رسانی پنگوئن را آغاز کرد تا سایت هایی را که به نظر میرسد نتایج جستجوی خود را از بین می برند ، به ویژه در مواردی که با خرید لینک ها  یا به دست آوردن آنها از طریق شبکه های ارتباطی که تنها به منظور افزایش رتبه بندی گوگل در نظر گرفته شده، را شناسایی کند. هنگامی که الگوریتم پنگوئن منتشر شد، سایت هایی که اقدام به حذف لینک های خریداری شده و حذف اسپم ها کردند، ممکن است پس از مدتی رتبه بندی خود را دوباره به دست آورند. همچنین سایت هایی که به اشتباه شناسایی شده اند ممکن است مجدد رتبه بندی خود را بدست آورند.

مطلب مرتبط  معرفی 6 دوره آموزشی ضروری در زمینه دیجیتال مارکتینگ برای افراد مبتدی

Pigeon Update (به روز رسانی الگوریتم کبوتر)

“الگوریتم کبوتر” در تاریخ 24 ژوئیه 2014 معرفی شد، و هدف از ارائه آن، نمایش نتایج جستجوی محلی، دقیق تر ، مفیدتر و مرتبط تر  است. گوگل اظهار داشت که این الگوریتم جدید پارامترهای رتبه بندی فاصله و مکان خود را بهبود می بخشد.

 Payday Update

ممکن است برای شما نیز بارها این موضوع اتفاق افتاده است که عبارتی را جستجو کرده و وارد سایتی شوید که به هیچ وجه با عبارت جستجویی شما مطابقت نداشته باشد. در میان الگوریتم های گوگل ، وظیفه اصلی این الگوریتم، شناسایی این صفحات می باشد.

Pirate Update (به روز رسانی الگوریتم دزدان دریایی)

الگوریتم دزدان دریایی گوگل یک فیلتر معرفی شده در اوت 2012 است که برای جلوگیری رتبه گیری سایت هایی با گزارش های بسیار  در زمینه نقض حق نسخه برداری ، که از طریق سیستم DMCA (قانون کپی رایت هزاره دیجیتال) گوگل ثبت شده است، می باشد. این فیلتر به صورت دوره ای به روز رسانی  می شود. سایت هایی که قبلا در این زمینه به عنوان متخلف شناسایی شده اند ، اگر پیشرفت های لازم را انجام داده باشند، مجدد رتبه بندی خود را به دست می آورند. این فیلتر همچنین ممکن است سایت های جدیدی که پیش از آن شناسایی نشده اند را شناسایی کند.

EMD Update (به روز رسانی EMD)

فیلتری است که گوگل در سپتامبر 2012 راه اندازی کرد تا سایت های با کیفیت ضعیف که تنها به دلیل مطابقت کلمه ی جستجو شده با نام دامین و url سایت رتبه ی بالاتری نسبت به سایت هایی با محتوای قوی اما با نام دامین متفاوت را دارا می باشند، جلوگیری کند. هنگام به روز رسانی این الگوریتم ، سایت هایی که محتوای خود را بهبود داده اند ممکن است رتبه بندی خوبی را به دست آورند.

نوشته های مشابه