بک لینک چیست؟ همهچیز درباره backlink

بک لینک چیست

چرا بک لینک؟

بک لینک در زمینه سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو دارای اهمیت است. دلیل اهمیت بک لینک در این موضوع است که زمانی که یک سایت به سایت دیگری لینک می دهد، در واقع به نوعی آن سایت را تایید کرده و نشاندهنده اعتماد به آن سایت می باشد.

به طور کلی ، لینک های ورودی به سایت شما یک سیگنال برای موتورهای جستجو هستند و برای موتورهای جستجو نمایانگر یک رای مثبت و تاییدیه از دیگر سایت ها برای سایت شما می باشند. در صورتیکه سایت ها و صفحات متعددی به سایت یا یک صفحه خاص از سایت شما لینک دهند، موتورهای جستجو این موضوع را برداشت می کنند که محتویات سایت شما از دید دیگران دارای ارزش بالایی است. بنابراین به دست آوردن بک لینک می تواند تأثیر مثبتی بر موقعیت نمایش سایت شما در نتایج موتورهای جستجو و رتبه بندی سایت داشته باشد.

به دست آوردن بک لینک یکی از فاکتورهای اصلی در زمینه سئوی خارجی سایت می باشد. پروسه کسب لینک برای سایت خودتان در صورتیکه توسط شما به عنوان مدیر سایت و یا سئوکار انجام شود به صورت لینکسازی یا link building شناخته می شود.

برخی از لینک ها به طور ذاتی دارای ارزش بیشتری می باشند. لینک دهی از سایت های معتبر، محبوب و قابل اعتماد را می توان مطلوب ترین بک لینک نامید. در حالیکه لینک دهی از سایت های اسپم و کم ارزش می تواند به بهینه سازی سایت شما آسیب های جدی و گاهأ جبران ناپذیری وارد کند.

موضوعی که در این مورد بسیار حائز اهمیت است، follow یا nofollow بودن لینک ها می باشد. لینک های follow ارزش و اعتبار سایت مبدأ و لینک دهنده را به سایت شما منتقل می کنند اما لینک های nofollow در این مورد کاملأ متفاوت عمل می کنند و توسط موتورهای جستجو نیز دنبال نمی شوند. با توجه به این موضوع، بک لینک های follow می توانند رتبه سایت شما را افزایش دهند.لینک های ورودی به سایت را مورد بررسی قرار دادیم، اما آیا لینک های خروجی نیز برای سایت شما دارای اعتبار هستند؟لینک دهی به سایت های دیگر نیز می تواند به بهبود سایت شما کم کند. به عبارت دیگر از دید موتورهای جستجو وجود لینک های خروجی به سایت های معتبر در محتوای سایت شما می تواند سبب افزایش کیفیت و اعتبار محتوای سایت از دید موتورهای جستجو گردد. آنچه که در این رابطه باید مدنظر قرار دهید استفاده از لینک های کاملأ مرتبط با محتوای سایت ، لینک دهی به صفحات معتبر از دید موتورهای جستجو و همچنین قرار دادن عنوان مناسب برای لینک های خروجی (anchor text) می باشد.

همانگونه که برای لینک های ورودی بیان شد، کیفیت لینک های خروجی نیز می تواند متغیر باشد و تمامی عوامل تأثیرگذار برای لینک های ورودی، در رابطه با لینک های خروجی نیز صدق می کند.

 

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره و سئو

نوشته های مشابه