جان مولر (مدیر آنالیز وبمسترها در گوگل) در مورد تعداد کاراکتر URLها چه میگوید؟

url Structure

 

اخیرا جان مولر (مدیر آنالیز وبمسترها در گوگل) ، اظهار داشته “بهتر است تعداد کاراکتر های URLها را کمتر از هزار کاراکتر قرار دهید.”

این تعداد کاراکتر به وضوح در یک گفتگوی Google Webmaster Central در حین بحث درباره طول URL مربوط به سئو ذکر شده است.

اگر چه حفظ تعداد کاراکتر URL بیشتر از این عدد نامعمول و غیر متعارف است ولی غیر ممکن نیست. فاکتورهای متنوعی همچون پارامترها، و ساب فولدر ها میتوانند منجر به افزایش تعداد کاراکتر در URL شوند.

چه زمانی طول URL بر روی سئو تاثیر میگذارد؟

خب طبق تحقیقات انجام شده، چنانچه طول URL کمتر از هزار کاراکتر باشد نیازی به نگرانی در ارتباط با سئو نیست.

به بیان دیگر، با این حال که جای اضافی برای افزون کاراکتر بیشتر از عدد مذکور در قسمت URL در دسترس است ولی برای سئوی سایت حفظ تعداد کاراکتر هزار و یا کمتر از آن اهمیت بالایی دارد.

مرورگرهای وب توانایی مدیریت و نمایش بیش از دو هزار کاراکتر در URL را دارا می باشند به همین دلیل محدودیت گوگل جهت استفاده از تعداد کاراکتر کمتر قابل توجه است.

با توجه به این که گفتگو مذکور که به صورت زنده برگذار شده، ممکن است گمانه زنی ها به سوی این رود که جان مولر این تعداد را به صورت اتفاقی بیان داشته است ولی پیش از این نیز گاهی به این عدد اشاره کرده است.

جان مولر در سال 2009 در پاسخ به یکی از سوال هایی که در انجمن گوگل پرسیده شده پاسخ داده:

“قطعاً URL هایی با بیش از هزار کاراکتر خزیده و ایندکس می شوند ولی این بدان معنا نیست که کاری صحیح و مثبت است”

پس بهتر است تعداد کاراکترهای URL را تا جای ممکن در کمترین حالت ممکن قرار دهید ولی تا زمانی که طول آن بیش از هزار کاراکتر نشده است جای هیچ نگرانی نیست.

جان مولر در ویدئوی مذکور اظهار داشته:

“ساختار URL در وب سایت ها متفاوت است. برخی از سایت ها از پارامترها و برخی دیگر از ساب فولدرهایی با نام فایل استفاده می کنند. هر یک از این ها تفاوت اندکی با یکدیگر دارند.

مهمترین قسمت از نظر ما این است که URL ایی که ایجاده کرده اید قابل کراول و ایندکس شدن باشد تا بتوانیم به محتوای آن دسترسی داشته باشیم. این که از چه ساختاری برای URL های خود استفاده می کنید کاملاً بستگی به شما دارد.

تنها موردی که باید به آن توجه کنید این است که تعداد کاراکتر های هر URL را کمتر از هزار قرار دهید.”

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره و سئو

نوشته های مشابه