خداحافظی مایکروسافت با ویندوز 7

ویندوز 7

طبق اعلام سایت ZDNet، از تاریخ 14 ژانویه 2020 به بعد، یعنی حدود یک سال آینده، مایکروسافت دیگر از هیچ یک از نسخه های ویندوز 7 پشتیبانی نمی کند. به این معنی که ارائه آپدیت و پشتیبانی امنیتی توسط مایکروسافت برای این سیستم عامل متوقف خواهد شد.

در صورتی که پشتیبانی مایکروسافت متوقف شود، آپدیت و پشتیبانی امنیتی برای کاربران در دسترس نخواهد بود. بنابراین چنانچه هنوز از ویندوز 7 استفاده می کنید وقت آن رسیده است که به فکر ارتقاء ویندوز خود باشید.

براد اندرسون، معاون شرکت مایکروسافت 365 در وبلاگ این شرکت گفته است: “تغییرات و ارتقا در فناوری اجتناب ناپذیر است”

اما بر طبق گزارش سایت ZDNet، مایکروسافت برای مشتریان(کاربران) تجاری ویندوز 7 خود همچنان پشتیبانی های امنیتی را ارائه می دهد،‌ اما این پشتیبانی شامل کاربران شخصی نیست.

ویندوز 7 در تاریخ 22 اکتبر سال 2009 ارائه شد. این ویندوز که هفتمین نسخه سیستم عامل از مجموعه ویندوز مایکروسافت است و برای کاربری شخصی خانگی و اداری تولید شد ، هنوز هم یکی از بهترین و رایج ترین سیستم عامل های دسکتاپ در سراسر جهان است.

ویندوز 7 نسبت به ویندوزهای قبلی دارای ویژگی های جدیدی بود. از جمله این ویژگی ها که بیشتر مورد توجه قرار گرفت می توان به بهبود هسته سیستم عامل،‌ بهبود کارایی در پردازنده های چند هسته ای،‌ پشتیبانی از قابلیت چند لمسی و تشخیص دستخط، پشتیبانی از Virtual Hard Disk، قابلیت Windows PowerShell،‌ بازطراحی ماشین حساب با پشتیبانی قابلیت چند خطی و تبدیل واحد ها اشاره کرد.

همچنین یک سری آیتم ها به کنترل پنل اضافه شد : ClearType، Display Color Calibration Wizard، Gadgets، Recovery، Troubleshooting،Workspaces Center، Location and Other Sensors، Credential Manager، Biometric Devices، System Icons و Display.

طبق گفته ZDNet، ویندوز 10 در پایان سال گذشته توانست در رقابت بازار ویندوزهای دسکتاپ از ویندوز 7 سبقت بگیرد، گزارش NetMarketShare’s در ماه دسامبر 2018 نشان داد 2/39 درصد دستگاههای جمع آوری داده از ویندوز 10 استفاده می کنند در حالی که 9/36 درصد آن ها ویندوز 7 را بکار می برند.

در سال 2012، غول کامپیوتری مایکروسافت تصمیم گرفت که تا 5 سال پشتیبانی خود از تمام نسخه های ویندوز 7 برای کاربران شخصی را گسترش دهد.

مایکروسافت ویندوز 7 را در ۶ ویرایش مختلف ارائه کرد، اما آنچه بیشتر در فروشگاهها در اختیار کاربران شخصی قرار گرفت نسخه‌های Home Premium، Professional و Ultimate بوده است. تمامی نسخه های ویندوز 7 از پردازنده های 32 بیتی(x86) پشتیبانی می کنند، به جز نسخه Starter کلیه نسخه های این ویندوز قابلیت پشتیبانی پردازنده های 64 بیتی(x64) را دارا هستند.

با این وجود مایکروسافت تصمیم گرفته که تا تاریخ 24 دی 98 از این سیستم عامل پشتیبانی کند. بنابراین در صورتیکه مشکل امنیتی برای این نسخه از ویندوز بعد از این تاریخ شناسایی شود، مایکروسافت بدنبال رفع آن نخواهد بود، پس بهتر است که بفکر استفاده از یکی دیگر از نسخه های جدیدتر ویندوز باشید.

در صورتیکه پس از این تاریخ ناچار به استفاده از ویندوز 7 بودید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که وصل شدن کامپیوتر شما به اینترنت، آن را در معرض هکرها و فعالیت های مخرب قرار می دهد.

این اتفاق برای نسخه های قبلی ویندوز مانند ویندوز xp هم رخ داد اما با این وجود، کاربرانی هستند که به دلایل مختلف هنوز هم از این نسخه استفاده می کنند.

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره و سئو

نوشته های مشابه