روش های نمایش تبلیغات کلیکی گوگل در موبایل

نمایش تبلیغات کلیکی گوگل در موبایل

نمایش تبلیغات کلیکی گوگل در موبایل برای موفقیت تبلیغات کلیکی اهمیت خیلی زیادی دارد. در سال گذشته ، تعداد کاربرانی که از موبایل و تبلت برای وب گردی استفاد می کنند نسبت به کاربران رایانه ها و لپ تاپ ها بیشتر بوده است. اما این درصد در حوزه های کاری ، کشور ها و در روز های مختلف ، متفاوت است. بنابراین با توجه به این اطلاعات ، موفقیت کمپین تبلیغاتی کلیکی اهمیت زیادی به نمایش صحیح این تبلیغات در موبایل دارد.

برای بررسی نسبت کاربران موبایل و دسکتاپ در  سایت خود می توانید به گزارشات گوگل آنالیتیکس مراجعه نمایید.

ارتباط موبایل و اهداف کسب و کار شما

حال شما باید از خودتان بپرسید که نمایش تبلیغات کلیکی گوگل در موبایل با اهداف کسب و کار شما چه نسبتی دارد. سوالات زیر را در نظر داشته باشید :

  • مهمترین اقدامی که می خواهید یک کاربر در وب سایت شما انجام دهد چیست؟
  • در چه دستگاهی احتمال این اقدام وجود دارد ؟
  • آیا این همان دستگاهی است که کاربر بر روی تبلیغات کلیکی آن کلیک می کند؟
  • عملکرد وب سایت بر روی این دستگاه به چه صورت است ؟ (به عنوان مثال مدت زمان بارگذاری بر روی آن دستگاه به چه صورت است ؟
  • آیا ترافیک بر روی یک دستگاه بیشتر از ترافیک دستگاه دیگر ارزشمند است؟ (به عنوان مثال آیفون در مقابل آندروید)
  • دومین اقدام مهمی  که می خواهید کاربر در وب سایت شما انجام دهد چیست؟ (چنانچه اولین هدف شما را انجام ندهد)
  • تکرار سوالات بالا برای هدف بعدی شما

همانطور که می بینید، این فرایند نیاز به زمان ونظم دارد . شما به احتمال زیاد نیاز به جمع آوری داده های زیادی از گوگل آنالیتیکس  وب سایت خود، سیستم back-end (به عنوان مثال CRM، Salesforce یا نرم افزار فروش) خود دارید .اما هنگامی که توانستید با اطمینان به این سوالات پاسخ دهید، اطلاعاتی برای هدایت اقدامات تبلیغات کلیکی خود به دست آورده اید. حال فرض می کنیم پاسخ سوالات را به دست آورده اید ، سپس مراحل بعدی چه خواهد بود ؟

شروع کار تبلیغات کلیکی گوگل در موبایل

مهم ترین اقدام برای نمایش تبلیغات کلیکی گوگل در موبایل ها ، برنامه ریزی برای انجام تماس توسط کاربران است.

از آنجاییکه تماس تلفنی ارزشمندترین اقدام برای این نوع تبلیغ است ، می بایست تمرکز خود را بر برقراری تماس های ارزان با کاربران هدف و کاربرانی که نسبت به سرویس شما اعلام نیاز کرده اند قرار دهید.

تبلیغات تماسی (Call-only) و یا افزونه ی تماس (Call Extension) ؟

در حال حاضر گوگل ادوردز دارای دو روش مختلف برای نمایش دکمه “Call” در کنار تبلیغات کلیکی موبایل می باشد . یکی با اضافه کردن افزونه تماس و دیگری با استفاده از تبلیغات تماسی است. در زیر تصویری از دو روش ذکر شد را مشاهده می کنید

تبلیغات تماسی گوگل در موبایل

افزونه ی تماس را در بالا و تبلیغات تماسی را در پایین تصویر مشاهده می کنید.

این دو تبلیغ بسیار شبیه هستند، اما تفاوت های کلیدی در آن ها وجود دارد.

تفاوت های تبلیغات تماسی (Call-only) و افزونه ی تماس (Call Extension)

افزونه ی تماس- Call Extension

تبلیغات متنی گوگل ادوردز قابلیت افزودن افزونه تماس (Call Extension) را دارد. در این خالت ، تبلیغ شما به صورت متنی در جستجوی گوگل نمایش داده می شود و همچنین دکمه ای با عنوان “call” نیز در کنار تبلیغ قابل مشاهده است. اگر کسی روی عنوان تبلیغ کلیک کند، به یک صفحه فرود از سایت شما هدایت خواهد شد اما اگر کاربر بر روی دکمه تماس کلیک کند، به صفحه ی شماره گیر موبایل هدایت شده و با شماره ی تعریف شده توسط شما ، تماس خواهد گرفت. بنابراین در این نوع تبلیغات 2 روش برای جذب کاربر وجود دارد. هدایت کاربر به سایت و یا امکان تماس کاربر با شما.

تبلیغات تماسی- Call-only

در تبیلغات تماسی ، هر کلیک کاربر بر روی تبلیغات ، سبب ایجاد تماس تلفنی با شما می شود. در این نوع تبلیغات کاربران هرگز وب سایت شما را مشاهده نکرده و تنها با شماره ی ثبت شده میتوانند تماس بگیرند.

کدام یک را انتخاب کنید؟ تبلیغات تماس و یا افزونه ی تماس ؟

اگر احساس کنید مردم نیاز به توضیح بیشتر و یا کسب اطلاعات ، مشاهده محصولات و یا خدمات شما قبل از تماس دارند پس قطعا استفاده از تبلیغات متنی به همراه یک افزونه ی تماس گویای کار شما می باشد. در این حالت شرایط برای کاربرانی که تمایل به مشاهده ی محصولات و خدمات شما دارند و هم کاربرانی که تصمیم به تماس دارند مساعد می باشد.

تبلیغات تماسی فقط واجد شرایط برای دستگاه های فعال برای تماس هستند (اساسا گوشی های هوشمند و فبلت ها). برای پوشش دادن کاربران دسکتاپ / لپ تاپ / رایانه لوحی، شما باید یک کمپین با فرمت دیگری فعال نمایید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با تبلیغات کلیکی گوگل و انواع مختلف فرمت های نمایشی آن به وبسایت برتینا مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه