علت دیر ایندکس شدن سایت در گوگل چیست؟

ایندکس شدن در گوگل چیست؟

ایندکس شدن سایت در گوگل به پروسه بررسی (crawl)، تشخیص تغییرات و مطالب جدید سایت توسط ربات های گوگل و در نهایت نمایش این موارد در میان نتایج گوگل گفته می شود.

برای سایت هایی که مطالب خود را دائماً به روز می کنند و محتواهای جدید را به طور مداوم منتشر می کنند، ایندکس شدن سریع یک فاکتور تأثیرگذار در افزایش ترافیک ورودی سایت و جذب کاربر بیشتر است. این موضوع به خصوص برای سایت های خبری بسیار حائز اهمیت است.

علت دیر ایندکس شدن سایت در گوگل چیست؟

دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد اما بطور کلی می توان اصلی ترین دلیل آن، عدم رعایت یک بازه زمانی منظم برای انتشار مطلب جدید در سایت است.

قرار دادن مطالب جدید در سایت به صورت نامنظم می تواند سبب دیر ایندکس شدن آن در گوگل شود.

روش های افزایش سرعت ایندکس شدن سایت در گوگل

  • قرار دادن لینک مطالب جدید در صفحات مهم سایت(مانند صفحه اصلی) : صفحات مهم یکی از اصلی ترین مواردی است که ربات های گوگل در هر بار رجوع به هر سایت مورد بررسی قرار می دهند. وجود لینکی از این مطالب جدید در صفحه اصلی سایت می تواند ربات های گوگل را به سمت آن ها هدایت کرده و در نتیجه سرعت ایندکس شدن افزایش یابد.
  • انتشار منظم مطالب : با توجه به اینکه تعداد سایت های موجود بر بستر وب بسیار زیاد است و در صورتیکه ربات های گوگل هر لحظه و ثانیه به بررسی تمامی سایت های دنیا بپردازند، ترافیک عظیمی در اینترنت و برای ربات ها ایجاد می شود و حتی ممکن است ربات ها به دلیل محدودیت امکان انجام این کار را نداشته باشند. با توجه به این موضوع، ربات ها بر اساس میزان گستردگی سایت و بازه های زمانی انتشار مطالب در هر سایت، محدوده ای برای بررسی هر سایت تعیین می کنند. بنابراین انتشار منظم مطالب می تواند مدت زمان مراجعه ربات ها برای ایندکس کردن مطالب جدید را تعیین کند. انتشار منظم مطالب، در واقع سرعت ایندکس شدن را نیز افزایش می دهد.
  • استفاده از ابزار Fetch as Google : این ابزار که در سرچ کنسول گوگل قرار دارد، این قابلیت را به وبمسترها می دهد که پس از منتشر کردن محتوای جدید در سایت، آن ها را به گوگل معرفی کرده و در نتیجه سرعت ایندکس شدن در گوگل را افزایش دهند.

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره و سئو

نوشته های مشابه