فاکتورهای بهترین نوع محتوا از نظر سئو

بهترین نوع محتوا از نظر سئو

بهترین نوع محتوا از نظر سئو چیست؟ چگونه میتوان محتوایی تولید کرد که هم از دید کاربر و هم از دید موتورهای جستجو با کیفیت شناخته شود؟

تا چند سال پیش تولید محتوای سئو شده ، با کیفیت و بهینه شده از دید گوگل برای بسیاری از وبمستران مطرح نبود. حتی محتوای کپی شده نیز در خصوص عملکرد سایت تاثیر زیادی نداشت و اغلب وبمستران مطالب سایت خود را از لینک های دیگری تهیه می کردند. با گذشت زمان و تغییرات اساسی در الگوریتم گوگل ، محتوای سئو و با کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار شد. در واقع باید گفت کل نگرانی وبمستر ها این بود که با قرار دادن تگ مطالب ، کلمات کلیدی فراوان و کسب تعداد لینک بالا از دیگر سایت ها ، خود باعث شوند ربات های گوگل با توجه به تعداد کلمات کلیدی بکار رفته در سایت و محتوای سایت به آن ها سر زده و رتبه بندی نمایند. به همین دلیل است که باید بگوییم در گذشته محتوای مناسب اهمیت چندانی نداشت.اما امروزه محتوای سئو شده و تولید بهترین نوع محتوا برای گوگل اهمیت دوچندانی پیدا کرده است.

الگوریتم جدید گوگل کار خود را آغاز کرد …

در واقع از سال 2011 این شعار معروف که محتوا پادشاه است در بین سئو کارهای و وبمسترها رواج یافت. در آن زمان وب سایت هایی که با روش های غیر اصولی در گوگل رتبه مناسبی داشتند به طور ناگهانی دچار افت شدیدی شده و در عوض وب سایت هایی که محتوای با کیفیت و اصولی را در سایت خود قرار داده بودند رتبه بالاتری در گوگل گرفتند.در واقع باید گفت روند رتبه دهی سایت ها به طور کامل تغییر کرد و محتوای با کیفیت از جایگاه بسیار بالایی برخوردار شد.

با این که در واقع شما با قرار دادن هر مطلبی در سایت خود می توانید کاربرانی که به آن مطلب علاقه دارند را جذب کنید، اما دسته ای از بهترین نوع محتوا وجود دارند که تأثیرگذاری بیشتری بر روی سئو سایت شما خواهند داشت. در این جا ما به معرفی بهترین نوع محتوا از نظر سئو خواهیم پرداخت.

– قرار دادن مطالب معتبر در وبلاگ ها

به این دلیل که محتوا مهمترین فاکتور در بهبود وضعیت سئو سایت است، تقریباً امروزه همه وبسایت ها دارای یک بخش وبلاگ هستند. در این بین سایت هایی موفقترند که از مطالب معتبر و با پشتوانه قوی در وبلاگ سایت استفاده می کنند. حتی بسیاری از وبسایت ها از نویسندگان وبلاگ نویس دعوت می کنند که در سایت آن ها تولید محتوا کنند. این را به یاد داشته باشید که هر چقدر مطالب وبلاگ سایت شما معتبر باشد احتمال جذب مخاطب بیشتر خواهد شد.

– اینفوگرافیک ها، یکی از بهترین نوع محتوا

خیلی از افراد متن نوشته شده را دوست دارند، اما افراد بیشتری هستند که ترجیح می دهند که اطلاعات را به گونه ای که سریع تر درک کنند دریافت کنند. اینفوگرافیک ها به این دلیل که این فرصت را برای مخاطبان فراهم می کنند که در زمان کمتری اطلاعات بیشتری دریافت کنند، یکی از بهترین نوع محتوا در وب سایت ها هستند. همانطور که می دانید یک عکس می تواند هزاران کلمه را منتقل کند. به همین دلیل کاربران اینفوگرافیک ها را بیشتر به اشتراک می گذارند و به این ترتیب برای شما بک لینک بیشتری ایجاد می کنند.

– محتوای ویدئویی

محتوای ویدیوئی یکی دیگر از بهترین نوع محتوا برای بالا بردن سئو سایت شما است. در حال حاضر ویدئوها دلیل قسمت اعظمی از ترافیک وب هستند. علاوه بر این ویدئوها می توانند کاربران را بیشتر از اینفوگرافیک و مقالات درگیر کنند. پیشبینی می شود تا سال 2020 میلادی 80 درصد ترافیک در کل شبکه جهانی مربوط به ویدئوها باشد.

– استفاده از محتوای در حال رشد

با این که موضوعات در حال رشد یا به اصطلاح ترند معمولا در یک بازه زمانی مشخصی افراد زیادی را جذب می کنند، اما همچنان جزو بهترین نوع محتوا محسوب می شوند. شما می توانید با استفاده از خبرهای فوری و موضوعات داغ روز ، تعداد بیشتری مخاطب و همینطور لینک با کیفیت به دست آورید. در اصطلاح به این کار Newsjacking گفته می شود.

Newsjaccking تاکتیکی است که در آن شما مهمترین مطالبی که روزانه ذهن مردم را به خود جلب کرده است را انتخاب می کنید و از آن برای جلب مخاطب برای سایت خود استفاده می کنید. با این کار شما می توانید همزمان از چند موضوع سود ببرید. مهمترین آن ها این است که مردم سایت شما را به عنوان یک سایت به روز و پیشتاز می شناسند. در کنار این موضوع شما می توانید از خبرهای مهم و مطالب داغ برای تبلیغ محصولات خود نیز استفاده کنید.

بهترین محتوا برای سئو

– محتوای آموزشی و راهنما

افراد زیادی همواره در حال پیدا کردن روش های مختلف انجام کارهای گوناگون هستند. به همین دلیل مطالب آموزشی و راهنما جزو مطالب پربازدید هستند. شما می توانید این محتواها را در زمینه ای فعالیت می کنید ایجاد کنید. اگر تولید کننده یا فروشنده محصولی هستید یکی از بهترین راه های افزایش مشتریان ایجاد راهنما و آموزش های مختلف برای محصولات سایت است.

برای این کار شما می توانید از بازخورد مشتریان قبلی خود متوجه شوید که مهمترین سوالات و دغدغه های آن ها چیست و در سایت خود برای رفع این سوالات مقالات متعدد تولید کنید. این گونه مقالات نه تنها سبب بهبود وضعیت سئو سایت شما می شوند، بلکه مشتریان وفادار بیشتری برای شما ایجاد می کنند.

حتما نام وب سایتهایی مانند wikihow، howtogeek و مشابه آنها را در اینترنت دیده اید.سایتهایی که به طور تخصصی بر روی آموزشهایی مبتنی بر “چگونه” استوار هستند می توانند مثال بسیار خوبی برای بهترین نوع محتوا محسوب شوند.توصیه ما به شما این است که حتما در سایت خود از محتواهای “چگونه……” استفاده کنید.مثلا اگر در زمینه تلفن همراه فعالیت می کنید “چگونه تلفن خود را به روز رسانی کنیم و…” می تواند مثال خوبی باشد.کاربران همواره دنبال محتواهای آموزشی هستند تا بتوانند در صورت بروز مشکل آن را حل نمایند

محتواهایی که در قالب لیست ارائه میشوند

یکی دیگر از بهترین نوع محتواها که طرفداران زیادی دارد لیست ها هستند. در واقع می توان گفته که همه افراد لیست ها را دوست دارند. فرقی نمی کند که این لیست یک مقاله در یک مجله باشد یا یک پست در وبلاگ. لیست ها انواع مختلفی دارند اما طبق تجربه لیست هایی که شامل اعداد می شوند محبوب ترند. برای مثال : 5 راه حل برای انجام…، 10 مورد از بهترین روش های…، 20 نوع… و موارد مشابه که معمولا نیز بازخورد بسیار بالایی دارند.

برای ایجاد لیست ها لازم است که تحقیقات مفصلی در زمینه لیست مورد نظر انجام دهید و تا جایی که ممکن است لیست خود را از جزئیات پر کنید. در انتها سعی کنید تا می توانید لیست خود را بزرگتر کنید. رابطه جادویی بین بزرگتر بودن عدد موجود در عنوان لیست با میزان بازدیدکنندگان آن وجود دارد! البته فراموش نکنید لیست خود را در مورد یک موضوع پرطرفدار و پربازدید ایجاد کنید.

مدیریت پشتیبانی کانفیگ و پیاده سازی سرور های لینوکسی و ویندوزی

نوشته های مشابه