مانیتورینگ رایگان وب سایت ها

ابزار مانیتورینگ سایت و سرور

در دسترس بودن ابزار مانیتورینگ سایت و سرور یکی از مسائلی است که مدیران وب سایت ها و صاحبان مشاغل اینترنتی به طور ویژه با آن روبرو هستند. ثبات و دوام هاست و سرور مهم­ترین ویژگی یک وب سایت خوب محسوب می شود. این ثبات بدون شک یکی از نکاتی است که هاستینگ های بزرگ و معتبر همواره از آن به عنوان نقطه قوت خود یاد می کنند. اگرچه عمده ی هاست های موجود و مورد استفاده ی کاربران ثبات 100 درصدی ندارند اما رسیدن به یک محدوده ی خوب می‌تواند موجب افزایش اعتبار و دوام آن­ها در بین سایر رقبا شود.

کارشناسان معتقدند در زمینه ی انتخاب و تصمیم گیری برای ابزار مانیتورینگ سایت و سرور ایده‌آل همواره به دنبال ابزاری باشید که هاست شما به طور ویژه برای وب سایت و سرور ارائه می دهد. علت این موضوع دلایلی است که بر مانیتورینگ اثرگذار هستند. در روند مانیتورینگ سایت و سرور پارامترهای زیادی نظیر زیرساخت اینترنتی سرور میزبان و سرور مانیتورینگ، روتینگ ها، جهت دهی اینترنتی و … اثرگذار هستند.

بدون شک مجموعه عواملی که بر روند مانیتورینگ سایت و سرور شما اثرگذار هستند، به طور دقیق تر و ویژه تر تحت نظر ارائه دهنده ی سرویس میزبان قرار دارد. بنابراین انتخاب اول برای ابزار مانیتورینگ سایت و سرور ، ابزارهایی است که شرکت میزبانی وب سایت شما ارائه می دهد. چرا که به طور منطقی یک ابزار مانیتورینگ سایت و سرور باید در کمترین فاصله از سرور قرار داشته باشد. اما بدیهی است که بکارگیری یک سنسور بر روی وب سایت شما به وسیله ی همان وب سروری که در سایت شما قرار دارد، کاملاً بی استفاده و عملکرد اشتباهی است.

در ادامه به معرفی چند ابزار می پردازیم که توسط آن وضعیت سایت و سرور شما توسط متدهای قدرتمند آن­ها مورد بررسی قرار می گیرند تا بتوانند به طور مثال زمان UPtime وب سایت و سرورهای خود را بررسی کرده و نمایش دهند. پس از نمایش این میزان بدون شک آپتایم بالای وب سایت ها موجب جذب بیشتر مخاطب و اعتماد و اطمینان از سوی کاربران به وب سایت شما می گردد.

1 – Net Data

این ابزار به منظور مانیتورینگ پهنای باند، میزان مصرفی رم و CPU و سایر قطعات سخت افزاری بر روی سرور انجام وظیفه می کند. ابزار  امکانات و قابلیت های زیادی دارد و ویژگی های بیشتری علاوه بر میزان ترافیک مصرفی یک اکانت را در طول شبانه روز نمایش می دهد. این ابزار قابل نصب و فعالسازی بر روی سیستم عامل های لینوکسی است که به طور دقیق تر مشخص می­کند که ترافیک مصرفی، مصرف CPU، رم و درخواست های وب سرور نظیر Apache کارایی مناسبی دارند یا خیر؟

ابزار مانیتورینگ Net Data سبُک و به طور ویژه کاربر پسند است که دارای API بوده و حجم و بار سنگین و خاصی را بر روی سرور اعمال نمی‌کند. این مجموعه به راحتی در اجرای برخی از دستورالعمل ها بر روی سرورهای لینوکسی قابل نصب و استفاده است. پس از نصب کامل آن نیز می توانید به منظور مانیتورینگ سرور خود از طریق لینک http://Ipaddress:iqqqq اقدام کنید.

ابزار مانیتورینگ سایت و سرور Net Data


2 – Host-tracker

ابزار مانیتورینگ Host-tracker یکی از ابزارهای ایده‌آل به منظور مانیتور کردن سایت و سرور شما محسوب می‌شود. Host-tracker به طور ویژه در کنار ابزارهایی که در حالت عادی برای مانیتورینگ نیاز است، یک سنسور بر مبنای query برای پایگاه داده ی شما فراهم می‌کند. query یکی از قابلیت های مهم و اساسی سیستم های پایگاه داده ای است و به منظور دسترسی به داده های خاص مورد استفاده قرار می گیرد. بدین ترتیب ابزار مانیتورینگ query Host-tracker های مختلف را بر روی بانک اطلاعاتی شما اجرا کرده تا خروجی ها و نتایج حاصل شده را از طریق ایمیل به آدرس شما ارسال کند. به عنوان مثال قصد دارید تا آمارهای دقیقی از روند حرکتی وب سایت خود بدست آورید تا بر اساس آن ارزیابی‌های خود را انجام دهید. این سیستم بر مبنای رفتار های انجام شده به صورت دقیق خروجی مورد نظر را بر مبنای یک query ایجاد شده از دیتابیس ارائه می دهد.

ابزار مانیتورینگ سایت و سرور Host-tracker


3 – uptimeRobot

ابزار مانیتورینگ uptimeRobot به طور ویژه برای سرورها کارایی خواهد داشت و ابزاری کاملاً رایگان محسوب می شود. این ابزار امکاناتی نظیر بررسی در دسترس بودن وب سایت، باز بودن پورت و قابلیت ایجاد کردن سنسورهایی برای request یا Ping را دارد. نقطه ی قوت ابزار مانیتورینگ uptimeRobot در برابر سایر ابزارهای مانیتورینگ سایت و سرور ، ایجاد سنسور جستجو بر روی کلمات کلیدی خاص در یک صفحه ی وب است. بدین ترتیب می توانید با ایجاد این سنسور از وجود یا عدم وجود کلمه ی کلیدی مشخص در یک صفحه ی وب در بازه های زمانی تعیین شده اطمینان حاصل کنید. این ویژگی به طور ویژه بر سئوی وب سایت شما اثرگذار خواهد بود و از سوء استفاده ی یک وب سایت با استفاده از محتواهای مختلف جلوگیری خواهد کرد. این ابزار قوی مانیتورینگ موارد مورد نظر که از طریق ایجاد سنسورها گزارش می‌شوند را از طریق ایمیل به اطلاع کاربران می‌رساند.

ابزار مانیتورینگ سرور uptimeRobot


4 – Pingdom

ابزار مانیتورینگ سایت و سرور Pingdom یکی از قوی ترین و تخصصی ترین ابزارهای مانیتورینگ موجود در بازار است. نقطه ی قوت این ابزار ایجاد محیطی تخصصی برای مانیتورینگ سایت و سرور است و به طور کامل بر این موضوع متمرکز است. همین مسئله موجب شده تا این ابزار معتبر توسط کمپانی های بزرگ سراسر دنیا از جمله مایکروسافت و اپل مورد استفاده قرار گیرد.

ابزار مانیتورینگ Pingdom.com

ابزار مانیتورینگ Pingdom یک سایت یا سرور فراهم می‌کند که می‌توان از این طریق سنسورهای http و https را در کنار پورت دلخواه تعریف کرد. این ابزار در کنار ارسال ایمیل در خصوص ایجاد تغییرات و سفارش های شما، می تواند از طریق ارسال پیامک یا ایجاد هشدارهایی در رابط کاربری آن­ها را به شما اطلاع رسانی کند. علاوه بر این ابزار Pingdom قادر به ارائه ی پلاگین مانیتورینگ توسط کاربر حقیقی است. سازندگان این ابزار معتقدند که دقیق ترین ابزار مانیتورینگ سایت و سرور نیز باگ ها و نقاط ضعف خود را دارند و سرویس‌های آنها این نقاط ضعف و باگ های احتمالی را تا سطح بسیار خوبی پوشش می دهد. این ابزار تنها در چند قاره عملکرد ویژه و مطلوبی برای کاربران خود قرار داده است.

 

نوشته های مشابه