پاسخ گوگل به نحوه افزایش سرعت وب سایت

سوال 1: سرعت صفحه ایده آل

“سرعت صفحه ایده آل برای تمامی محتواها با هدف رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو چیست؟”

هنگامی که گوگل سرعت صفحه را با هدف رتبه بندی محتوا اندازه گیری میکند، معمولاً صفحات را به دو دسته تقسیم می کند: خیلی خوب یا خیلی بد. اسپلیت در این باره می گوید: تا جایی که به الگوریتم های گوگل مرتبط است بین این دو  دسته بندی حد فاصلی وجود ندارد.

احتمالاً این بدان معنی است که سرعت “ایده آل” وجود ندارد. تنها می بایست مطمئن شوید که صفحات به اندازه کافی سریع هستند که در دسته ی  “واقعاً خوب” قرار بگیرند. باز هم سرعت دقیقی اعلام نشده  تنها کافی است سایت خود را از دید بازدید کننده بررسی کنید و متوجه شوید آیا عملکرد سایت شما برای آن ها به قدر کافی سریع است یا خیر.

سوال دوم:اهمیت Page Speed Insight گوگل

“سوال من این است که اگر سرعت وب سایتم در موبایل با ابزار testmy site خوب باشد و گزارش GTmetrix هم سرعت سایت را بالا نشان دهد. نمره ی ابزار Page speed insight جقدر برای سئو مهم است؟”

مولر پیشنهاد میکند از تمامی این ابزارها استفاده کنید و داده هایی ارائه شده توسط آن ها را بررسی کنید در نهایت مواردی با دسترسی آسان را در صفحات وب خود پیدا کنید.  این موراد شامل هر بخشی از سایت می شود که به سادگی میتوانید آن را ارتقا دهید و در نتیجه سرعت سایت را افزایش بخشید. به بیان دیگر به دنبال ارتقا های ساده با نتیجه عالی بگردید.

اسپیلت جور دیگری به این سوال پاسخ میدهد. او از این دید فردی که این گزارشات را برای یک شخص ثالث نگاه میکند. به عنوان مثال فرد سئو کاری که این گزارشات را به توسعه دهنده ارسال میکند تا تغییراتی را بر روی سایت اعمال کند.

هرکدام از سوال های نام برده شده در سوال، تقریبا موراد متفاوت با دیگری ار اندازه گیری میکنند و در نهایت نتایج متفاوتی را ارائه میدهند. اسپلیت خاطر نشان کرده است که این تفاوت را فراموش نکنید و از ابزای استفاده کنید که برای مخاطبانتان عالی باشد.

سوال سوم: DevTools کروم

“من در حال تست یک صفحه ی تقریبا خالی در devtool audit هستم، معمولا سایت تو زمان خیلی کمی بارگذاری میشه، تقریبا 0.8 میلی ثانیه برای همه چیز و 20 ثانیه برای FID(مدت زمان لازم برای دریافت اولین داده) ولی گاهی اوقات نتیجه های افتضاحی برای TTI(زمان ایجاد تعامل)، FCI (اولین لحظه استفاده نکردن از CPU)و FID دریافت میکنم. صفحه ی یکسان، کد نویسی یکسان. نتیجه متفاوت! چرا؟”

اسپلیت در جواب این سوال گفته است که این اندازه گیری ها همیشه دقیق نیستند و همیشه نوساناتی بین آنها وجود دارد. حتی تفاوت بین 0.8 میلی ثانیه و 20 میلی ثانیه خیلی غیر طبیعی نیست. همچنین اسپیلت اشاره کرده است 20 میلی ثانیه طول یک فریم واحد اجرا شود.

با در نظر گرفتن این نکته، به پیشنهاد مارتین اسپلیت، سعی کنید خیلی به اعداد و ارقام وابسته نشوید مگر این که یک تفاوت خیلی زیادی را مشاهده کنید. به عنوان مثال تفاوت بین 20 ثانیه تا 1 دقیقه . این مورد نگران کننده ای است و حتما باید بررسی گردد.

سوال چهارم: بهترین متریک برای تحلیل

“بهترین متریک برای سنجش خوب یا بد بودن سرعت یک صفحه چیست؟ چرا باید یا نباید بر روی متریک هایی همچون FCP(first content paint) یا FMP(first meaningful paint) به جای نمره های ابزارهایی همچون pagespeed Insight  میدهد، تمرکز کنیم؟”

جواب کوتاه این است: بستگی دارد.

اهمیت این متریک بسته به آنچه کاربران در سایت شما انجام می دهند متفاوت است. اگر کاربران فقط برای خواندن مطالب به سایت شما مراجعه می کنند و در واقع با سایت تعامل ندارند ، FMP & FCP معیارهای مهمی هستند که می توایند آنها را بررسی کنید.

از طرف دیگر ، اگر یک برنامه وب تعاملی داشته باشید که پس از اینکه افراد وارد آن می شوند با برنامه تعامل داشته و به اصطلاح اقدامی را می بایست انجام دهند، معیارهایی مانند TTI & FCI بهترین مواردی هستند که می توانید آن ها را بررسی کنید.

اسپلیت و مولر هر دو بر این عقیده هستند كه سرعت صفحه پیچیده تر از آن است كه توسط یک متریک قابل بیان باشد. لذا آن ها پیشنهاد می کنند تا داده های متفاوتی را بررسی کنید تا دقیقا زمینه های پیشرفت را مطابق با موارد مهم برای مخاطبان خود پیدا کنید.

منبع : searchenginejournal

 

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره و سئو

نوشته های مشابه