اینترنت نامرئی یا THE INVISIBLE INTERNET PROJECT (I2P)

پروژه اینترنت نامرئی با I2P Anonymous Network (T)

این سایت با شعار “پروژه اینترنت نامرئی” یا ” THE INVISIBLE INTERNET PROJECT” فعالیت می کند. این سایت به جهت افزایش تعداد کاربران خود از بسیاری از زبان های زنده دنیا از جمله زبان فارسی پشتیبانی می کند.

معرفی سایت https://geti2p.net:

I2P محافظت از حریم خصوصی برای برقراری ارتباط در اینترنت را فراهم می کند. بسیاری از فعالیت های کاربران که ممکن است کاربر را به خطر بیاندازد، می توانند در داخل I2P ناشناس باشد.

 اینترنت نامرئی
اینترنت نامرئی با پروژه I2P

پروژه اینترنت نامرئی (I2P)

I2P نام پروژه ای است تحت عنوان اینترنت پنهان یا نامرئی که شامل یک لایه ناشناس از شبکه است که به کاربران خود این توانایی را میدهد که از ارتباطات سانسور شده بصورت عمومی و همگانی بازدید کند. این ارتباط مخفی و ناشناس از طریق رمزنگاری کردن ترافیک فرد (End2End) برقرار میشود و همچنین ارسال آن از طریق یک شبکه ی وسیع 55.000 نفری در سراسر نقاط جهان صورت میگیرد و با وجود مسیر های بسیار زیاد و متفاوت حمل نقل ترافیک صورت میگیرد.


اگر بخواهیم به زبان ساده تر بیان کنیم  I2P مسیری هموار برای نرم افزار های کاربردی ایجاد میکند تا با نام و آدرس های غیر واقعی و امن بتوانند وبگردی ، وبلاگ نویسی ، چت و انتقال فایل داشته باشند…

مقایسه i2p و tor

نکته قابل توجه در مورد روتر I2P رایگان و اوپن سورس بودن آن است و برای تمامی پلتفرم ها موجود است که از لینک زیر میتوانید ان را دریافت و استفاده کنید.

 اینترنت نامرئی
اینترنت نامرئی

I2P چیزی مشابه Tor است اما با کمی تفاوت که سعی بر مخفی ماندن کاربر در شبکه را دارد. یک روش ارتباطی ابسیار امن به صورت رمزنگاری شده است که میتواند تا 4 لایه رمزنگاری انجام دهد تا از حفظ اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید. اساس کار I2P به صورت تونلینگ است یعنی کل ترافیک را به صورت رمزنگاری شده عبور میدهد و مشکل آن اتصال آی پی به صورت مستقیم است که به همین دلیل نمیتواند امنیت شما را در حد Tor حفظ کند.

 اینترنت نامرئی

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره – ثبت دامنه

نوشته های مشابه