چقدر طول می کشد تا سئو سایت نتیجه دهد

سئو و یهینه سازی سایت

این یک واقعیت کاملاً اثبات شده است که سئو برای یک سایت ضروری است. اما نمی توان به طور دقیق حدس زد که چقدر طول می کشد تا نتایج مورد نظر ما حاصل شود و سایت خود را در رتبه های برتر گوگل ببینیم. به همین دلیل است که باید به این موضوع واقع بینانه نگاه کرد و در مدت زمان کوتاه منتظر نتایجی که بیشتر شبیه به معجزه هستند نباشیم.

فاکتورهای زیادی وجود دارند که به بهینه سازی سایت شما کمک می کنند و در مقابل هم موانع مختلفی مانند مسائل فنی ، مشکلات پیروی از قوانین گوگل، مجازات در وب سایت ها و موارد دیگر وجود دارند که باعث مشکلاتی در این زمینه می شوند و می توانند تشخیص اینکه چه زمانی SEO سودمند خواهد بود را چالش برانگیزتر کنند.

مدت زمان لازم برای دیدن سایت خود در نتایج اول گوگل به عواملی مانند سن سایت، کیفیت سایت، سرعت بازگذاری، نحوه برقراری ارتباط کاربران با سایت، استراتژی های درگیر ، بازار هدف و سایر فاکتور ها بستگی دارد. برای اینکه بدانید چه زمان می توان نتایج را مشاهده کرد ، دانستن هر مرحله از سئو و اینکه سایت شما در حال حاضر در کجا قرار دارد ضروری است.

سئو سایت در طول زمان چه تغییراتی داشته است؟

در طی یک دهه گذشته یا بیشتر، سئو سایت تحولات زیادی پیدا کرده است تا گوگل بتواند شاهد افزایش چشمگیر رقابت در کلمات کلیدی و کیفیت محتوا در بین سایت های مختلف باشد. بسیاری از ترفندهایی که قبلا برای بالا بردن سریع سایت در گوگل از قبیل ساخت لینک با کیفیت پایین و پر کردن کلمات کلیدی در مقاله ها استفاده می شد، اکنون می تواند به سئو سایت شما آسیب برساند.

پس اگر می خواهید از سئو سایت خود نتیجه ای سودمند در دراز مدت دریافت کنید باید از این ترفندهای قدیمی دوری کنید. گوگل امروزه تمرکز خود را بر روی تجربه کاربر و قصد کاربر افزایش داده است. تمامی این عوامل رسیدن به صدر نتایج گوگل را بسیار سخت تر کرده است.

چه عواملی به سئو سایت ما کمک می کنند؟

با توجه به این که الگوریتم گوگل برای این که انتخاب کند کدام وبسایت را در رتبه یک خود قرار دهد بسیار متفاوت تر از قبل شده است، لازم است بدانیم چه عواملی در این گزینش تاثیر گذار هستند. با ما همراه باشید.

در انتخاب کلمات کلیدی دقت کنید.

رقابت اصلی در گوگل بر سر کلمات کلیدی است. در گذشته البته این رقابت کمتر بود. شما کافی بود بین 3 تا 5 و حداکثر 10 کلمه کلیدی داشته باشید و بر روی آن ها کار کنید تا ترافیک مورد نظر خود را برای سایتتان تأمین کنید. اما امروزه با افزایش تعداد رقبا، شما نیاز به تعداد بسیار بیشتری کلمات کلیدی دارید تا بتوانید در صفحه اول گوگل دیده شوید.

کارشناسان سئو اظهار می کنند امروزه شما نیاز به 50 – 100 کلمه کلیدی دارید تا بتوانید در این رقابت تنگانگ دوام بیاورید و حداقل برای چند کلیدواژه در رتبه های برتر گوگل نمایش داده شوید. در واقع به طور میانگین شما برای هر صفحه از سایت خود نیاز به 3 یا 4 کلمه کلیدی مجزا دارید.

محتوای با کیفیت تولید کنید.

در گذشته انتخاب استراتژی برای تولید محتوای سایت بسیار آسان بود. کافی بود شما مقاله ای بنویسید که کلمات کلیدی به تعداد کافی در آن تکرار شود. آنگاه گوگل به سرعت مطلب شما را در صفحه اول خود نمایش می داد. هر چه تعداد کلمات کلیدی در مطلب شما بیشتر بود و از طرف دیگر مطلب طولانی تر بود، زودتر در رتبه های اول گوگل قرار می گرفت.

اما امروزه استراتژی گوگل نسبت به محتوای سایت به کلی تغییر کرده است. البته هنوز قانون تکرار کلمات کلیدی پا برجاست، اما نه به شکل قبل. شما دیگر با تکرار زیاد کلمات کلیدی نمی توانید رتبه خوبی برای مقاله خود بگیرید، بلکه باید علاوه بر تکرار مناسب کلمات کلیدی مرتبط با موضوع، از کلمات هم خانواده نیز استفاده کنید تا گوگل قبول کند که مقاله کاملا مرتبط با موضوع شماست.

گوگل در زمینه محتوای سایت، برخلاف قبل کیفیت را در اولویت خود قرار داده است. دیگر مهم نیست که مقاله شما حتما 2000 کلمه یا بیشتر باشد، بلکه باید بتوانید در مقاله خود به سوالی که در ذهن جستجوگر ایجاد شده است پاسخ دهید. حال این سوال در یک مقاله 500 کلمه ای پاسخ داده شود یا یک مقاله 5000 کلمه ای. به عبارت دیگر، پاسخ دادن به سوال کاربر در سریعترین زمان ممکن فاکتوری است که گوگل برای ارزش دهی به یک مقاله مورد بررسی قرار می دهد.

امروزه برای گوگل این موضوع مهم است که آیا مقاله شما برای کاربری که موضوعی را سرچ می کند تا سوالی را در ذهن خود پاسخ دهد مفید است و او را به جواب می رساند یا خیر. اگر مقاله شما دارای این کیفیت باشد که به زودی آن را در رتبه های اول گوگل می بینید، اگر نه باید در استراتژی محتوای خود برای سئو سایت تجدید نظر کنید.

سایت خود را بر طبق استاندارد های سئو طراحی کنید.

طراحی سایت بر خلاف تصور بسیاری، تأثیر زیادی در رتبه آن در گوگل و ترافیک سایت دارد. به همین دلیل این مورد را هم در لیست بررسی خود قرار دهید. در واقع اولین قدم سئوی سایت، از طراحی استاندارد و مناسب آن شروع می شود. علاوه بر آن، برای سئو سایت باید سرعت آن را چه در دسکتاپ و چه در گوشی های موبایل چک کنید.

بیش از 50% جستجوهای گوگل توسط گوشی های هوشمند انجام می شوند، به همین دلیل شکل و قالب سایت در گوشی های موبایل بسیار مهم است و در افزایش رتبه سایت تاثیر به سزایی دارد.

اعتبار و سن سایت خود را در نظر بگیرید.

شما می توانید وب سایت جدیدی ایجاد کنید، همه ی کارهایش را قدم به قدم درست انجام دهید و از راهکارهای سئو استفاده کنید تا به مخاطبان اصلی خود برسید. با این وجود، می بینید که افزایش چشمگیر بازدید از سایت شما بیشتر از آنچه انتظار داشتید طول می کشد. دلیل این امر این است که سن سایت در استراتژی سئو مؤثر است.

به طور خلاصه، سایت هایی که قدیمی تر هستند، از دامنه هایی که هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند، در گوگل پیشی می گیرند. این بیشتر به این دلیل است که این سایت ها دارای بک لینک ها و محتوای بیشتری هستند، که باعث می شود از نظر گوگل معتبرتر و قابل اعتمادتر به نظر برسند. اگرچه این موضوع توسط گوگل تایید نشده است و نمیتوان به طور قاطع این ادعا را داشت، اما با بررسی نتایج جستجو به این نتیجه خواهید رسید که سایت های قدیمی تر، درصد بسیار بالایی از رتبه های برتر (بخصوص در کلیدواژه های پررقابت) را از آن خود کرده اند.

یکی از عوامل اصلی آن را می توان در این رابطه دانست که بسیاری از سایت های جدید با توجه به صبر و حوصله کمی که دارند، به راه هایی مانند خرید بک لینک رو می آورند که ما اصلا آن را توصیه نمی کنیم. زیرا گوگل این افزایش ناگهانی لینک را متوجه شده و این کار هر چند در کوتاه مدت باعث بالا رفتن رتبه ها می شود اما از نظر گوگل فریبکاری تلقی شده و سبب حذف جایگاه سایت از میان نتایج برتر گوگل و یا حتی حذف کلی از نتایج گوگل می شود.

بهترین راه برای سایت های تازه تأسیس این است که صبر و حوصله داشته باشند و با تولید محتوای با کیفیت، اعتبار سایت خود را از راه درست و اصولی و طبق فاکتورهای سئو سایت بالا ببرند تا به بازدید واقعی و اعتبار بالا از نظر گوگل برسند.

مجازات ها و خطاهای سایت خود را رفع کنید.

اگر قبلاً سایت خود را تأسیس کرده اید اما به نظر نمی رسد که پیشرفت چندانی در سئو سایت داشته باشید ، مجازات های گوگل و اشتباهات SEO می تواند مقصر باشد و باید بررسی شوند.

ابتدا باید بدانید مجازاتها و جریمه های گوگل به خاطر چه خطاهایی هستند:

  • لینک های غیر طبیعی (داخلی و خارجی)
  • استفاده از Private Blog Network (PBN)
  • لینک های کم کیفیت و یا بیش از حد

برای یادگیری مشخصات مربوط به هر پنالتی وقت بگذارید و برای اصلاح آن ها تلاش کنید. پس از مشخص شدن این موارد ، زمان آن رسیده است که به عملکرد وب سایت خود نگاهی دقیق تر بیاندازید. صفحه اصلی شما ممکن است عالی به نظر برسد ، اما اگر عمیق تر حفاری کنید، بقیه صفحات شما چگونه به نظر می رسند؟

آیا لینک هایی وجود دارد که منجر به خطا یا هدایت شما به یک dead page شود؟ برای رفع هر کدام باید روی رفع پیام های زیر کار کنید:

  • 404 Error
  • 301 Redirect
  • لینک های شکسته
  • فایل Robots.txt

همچنین ممکن است سایر مؤلفه هایی که به ساختار لینک های سایت خود اضافه کرده اید تا آن را در حد امکان کاربر پسند کنید نیز باعث مشکلاتی برای شما شده باشند به عنوان مثال ، فایل های sitemaps، .htaccess ، فایل های web.config  از این دسته اند.

با تلاش برای رفع همه این خطاها و با گذشت زمان ، متوجه نتایج مثبت کار سخت خود خواهید شد. با این حال، به یاد داشته باشید که همه تغییرات شما به طور همزمان دیده نمی شوند. شما باید منتظر بمانید تا ربات های Google محتوای شما را پیدا و بررسی کنند، به روزرسانی ها را متوجه شوند و سئو سایت را دوباره بازیابی کنند.

سئو On-Page را بررسی کنید.

آیا می خواهید کار SEO خود را کمی سریعتر پیش ببرید؟ نگاهی به سئو On-Page خود بیندازید و موارد زیر را چک کنید:

  • متا تگ ها
  • تگ Alt عکس ها
  • هدرها
  • عناوین
  • دیسکریپشن ها
  • انکر تکست لینک های داخلی و خارجی

ایجاد این ترفندهای ساده معمولاً می تواند در کمتر از چند روز باعث پیشرفت هایی در سئو سایت شما شود.

سئو Off-Page را بررسی کنید.

از تلاش برای سئو Off-Page صفحه خود غافل نشوید. البته باید این را در نظر داشته باشید که این کار زمان بیشتری می گیرد تا بتوانید برای سایت خود بک لینک بگیرید. فراموش نکنید که در این کار بسیار طبیعی عمل کنید.

برای گرفتن بک لینک می توانید به موارد زیر مراجعه کنید:

  • وبلاگ نویسی های مرتبط
  • اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
  • بخش کامنت فروم ها و پست های مرتبط (به صورت کاملا طبیعی)

برای پیشرفت سئو سایت خود، لینک سازی کنید.

بک لینک گرفتن و لینک سازی برای سئو سایت یکی از کارهای پر زحمت و زمانبر اما نتیجه بخش است. البته همان طور که گفتیم نباید سراغ راه هایی مانند خرید بک لینک بروید. انجام این کار به معنای انجام یک قدم به جلو و پنج قدم گسترده به عقب است. هرگونه کارایی که از این راه به دست بیاورید ، بلافاصله وقتی با مجازات Google مواجه شوید، پاک شده و خود را حتی عقب تر از گذشته خواهید یافت.

با این حال، این بدان معنی نیست که شما باید بی هدف بنشینید و منتظر بمانید. شما این توانایی را دارید که محتوای خود را تا حد امکان قابل مشاهده و در دسترس قرار دهید. محتوای خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. با تحلیل داده ها مباحث مورد علاقه کاربران خود را پیدا کنید و از این داده ها برای استراتژی محتوای خود استفاده کنید.

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره و سئو

نوشته های مشابه