آموزش نحوه به روز رسانی URL ها هنگام انتقال سایت وردپرس

به روز رسانی کردن url ها در وردپرس

ممکن است پس از انتقال سایت وردپرس خود ، تمایل داشته باشید URL ها را به روز رسانی کنید. برای جایگزین کردن و به روز رسانی URL های قدیمی، به راحتی می توانید هر پست یا صفحه را به صورت دستی ویرایش کنید. در این مقاله نحوه ی به روز رسانی URL ها را هنگام انتقال سایت وردپرس شرح داده می شود.

دلیل به روز رسانی URL ها چیست؟

فرض کنید یک سایت وردپرس را به یک نام دامنه جدید منتقل کرده‌اید. شما میتوانید با مراجعه به صفحه تنظیمات وردپرس، آدرس وردپرس و URL سایت را تغییر دهید.

تغییر آدرس سایت در وردپرس

با این حال، URLهایی که قبلا در صفحات و پست ها اضافه کرده‌اید تغییر نخواهد کرد. همچنین URL تصاویری که در سایت وردپرس اضافه کرده‌اید تغییر نمی کند.

به روز رسانی URL ها به صورت دستی بسیار زمان بر بوده و همواره ممکن است تغییر برخی URLها فراموش شود. بنابراین لازم است آموزش این مقاله را دنبال کنید.

چگونه به سرعت و به آسانی می توان هنگام انتقال سایت وردپرس ، URL ها را به روز کرد؟

به روز رسانی URL ها پس از انتقال سایت وردپرس

ابتدا یک نسخه بک‌آپ(پشتیبان) کامل از سایت وردپرس تهیه کنید. این کار به شما کمک می کند در صورت بروز مشکل طی فرآیند به‌روزرسانی، به راحتی به عقب بازگردید.

سپس، پلاگین Velvet Blues Update URL را نصب و فعال سازید. پس از فعال سازی، به منظور پیکر بندی تنظیمات پلاگین به صفحه ابزارها>> Update URLs بروید.

به روز رسانی url ها در وردپرس با پلاگین velvet

اینجا باید تمام URL های قدیمی وب سایت خود را وارد کنید. سپس مواردی را که می خواهید URLها برای آن به‌روز شود را انتخاب نمایید. شما می توانید URL ها را  در پست ها و صفحات ، گزیده ها(excerpts)، تصاویر، فیلدهای سفارشی و غیره به روز کنید. مواردی که قصد به روزرسانی آن ها را دارید انتخاب کرده و برای ادامه بر روی دکمه “Update URLs Now” کلیک کنید.

این پلاگین تمام نمونه های URLهای قدیمی را یافته و به جای آن ها URL های جدید را جایگزین می کند.

اکنون می توانید از وبسایت خود دیدن کرده و ببینید که تمام URL ها به روز شده‌اند.

نوشته های مشابه