آموزش نحوه رفع خطای RSS Feed در وردپرس

رفع خطای RSS Feed در وردپرس

آیا با خطای RSS Feed در وردپرس خود مواجه هستید؟ ممکن است چگونگی اصلاح خطای RSS Feed در وردپرس برای شما نیز سوال باشد. انواع مختلفی از خطای RSS Feed در وردپرس وجود دارد و که ممکن است به دلیل  تغییرات پلاگین ها یا قالب ها ایجاد شوند. در این مقاله توضیح داده خواهد شد که چگونه خطای RSS Feed در وردپرس را پیدا کرده و اصلاح کنید.

رایج ترین دلیل خطای RSS Feed در وردپرس

رایج ترین دلیل خطای RSS Feed در وردپرس ، قالب بندی و ساختار ضعیف می باشد. خروجی RSS Feed وردپرس در قالب XML که یک زبان نشانه گذاری دقیق است می باشد. جا افتادن یک خط یا یک برگ(تب) اضافه می تواند موجی بروز ارور در RSS Feed  شود.

پیغام خطای RSS Feed چیزی شبیه به این خواهد بود:

XML Parsing Error: XML or text declaration not at start of entity
Location: http://example.com/feed
Line Number 2, Column 1:

بسته به نوع مرورگری که استفاده می کنید پیغام خطای RSS Feed  ممکن است برای شما متفاوت باشد. همچنین می توانید این پیام خطا را هنگام بازدید از Feed سایت خود در هر مرورگر ببینید.

Warning: Cannot modify header information – headers already sent by (output started at /home/username/example.com/wp-content/themes/twentysixteen/functions.php:433) in /home/username/example.com/wp-includes/pluggable.php on line 1228

اگر از FeedBurner استفاده می کنید، خطاهای شما ممکن است متفاوت باشد. حال بیایید دلیل بروز ارور RSS Feed وردپرس و نحوه رفع این خطاها را بررسی کنیم.

رفع خطای RSS Feed در وردپرس بصورت دستی

همانگونه که عنوان شد ، به احتمال زیاد دلیل نمایش خطای RSS Feed  ، قالب بندی ضعیف است. قالب بندی ضعیف می تواند ناشی از یک فضای خالی پس از بسته شدن تگ php  در یک پلاگین یا در فایل functions.php قالب شما باشد.

اگر اخیرا یک قطعه کد اسنیپت را به فایل functions.php قالب اصلی یا قالب فرزند اضافه کرده اید ، لازم است فایل functions.php را ویرایش کنید.

اگر یک تگ بسته php را در انتهای فایل functions.php وجود دارد ، می بایست از عدم وجود space اضافه یا خط شکسته بعد از آن اطمینان حاصل کنید.

در بهترین حالت ، لازم نیست تگ PHP را در پایان فایل ببندید و بهتر است که تگ PHP بشته را از انتهای فایل حذف کنید.

این کار در اکثر موارد مشکل را حل می کند. با این حال اگر خطای Feed  RSS رفع نشد روش بعدی را امتحان کنید.

رفع خطای RSS Feed در وردپرس با استفاده از پلاگین

اولین کاری که باید انجام دهید این است که پلاگین Fix My RSS Feed Repair را نصب و فعال کنید. پس از فعال سازی به صفحه ابزارها>> RSS Feed Fix بروید

پلاگین Fix My RSS Feed Repair

روی دکمه ” Fix feed” کلیک کنید و تمام!!! مشکل کاملأ حل شد.

اکنون میتوانید feed خود را در یک پنجره مرورگر مشاهده کرده و یا آن را با استفاده از ابزار feed validator تست کنید.

نوشته های مشابه