آموزش ویرایش دسته ها و برچسب ها در wordpress

ترکیب و ویرایش دسته ها و برچسب ها در وردپرس

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از گذشت مدتی از راه اندازی وبسایت وردپرس خود بخواهید با روشی سریع، دسته ها و برچسب ها ترکیب و یا ویرایش کنید و یا لازم باشد برخی پست ها را بین دسته ها و برچسب ها جابجا کرده و یا باهم ترکیب نمایید. در این مقاله تلاش شده است که چگونگی ترکیب و ویرایش دسته ها و برچسب ها در وردپرس آموزش داده شود.

چه زمانی لازم است که دسته ها و برچسب ها را در وردپرس ترکیب یا ویرایش کرد؟

بسیاری از کاربران هنگام راه اندازی یک وبلاگ جدید وردپرس از نحوه صحیح استفاده از دسته ها و برچسب ها مطلع نیستند. بنابراین پس از مدتی، این کاربران با تعداد بیشماری دسته یا برچسب مواجه هستند، که بعضی از این دسته ها فعال نبوده و هر برچسب فقط مربوط به یک پست واحد می باشد.

گاهی ممکن است متوجه شوید که دسته ها یا برچسب های بسیار مشابه در سایت ایجاد شده است و می توان همه آن ها را تحت یک دسته یا تگ قرار داد. یک راه حل این است که برای هر پست مجددا دسته ها و برچسب ها را ویرایش کنید، که انجام این کار ضمن اینکه زمان زیادی طول خواهید کشید، ممکن است باعث از دست دادن برخی از پست ها نیز شود.

ساده ترین راه حل، ترکیب و ویرایش دسته ها و برچسب ها در وردپرس است.

ترکیب و ویرایش دسته ها و برچسب ها در وردپرس

معرفی پلاگین Term Management Tools

اولین اقدام لازم نصب و فعال سازی پلاگین Term Management Tools است. پس از فعال سازی به صفحه “نوشته ها”>>”دسته ها” رفته و روی منو کشویی”کارهای دسته جمعی” کلیک کنید.

پس از نصب و فعالسازی این پلاگین ، مشاهده می کنید قابلیت های عمده ای به رابط کاربری افزوده شده است و گزینه هایی قرار داده شده که اقدامات زیادی را می توانید از طریق آن ها انجام دهید. شما می توانید دسته ها، برچسب ها ، یا اصطلاحات را در طبقه بندی سفارشی ادغام کنید.

همچنین می توانید تمام بخش های یک طبقه بندی را به هم تبدیل (منتقل) نمایید. به عنوان مثال، می توانید تمام دسته ها را به برچسب ها منتقل کنید.

با استفاده از این افزونه نیز می توانید یک دسته مرجع را به چند دسته تقسیم کنید.

دسته ها و برچسب ها می توانند در سازماندهی محتوای وب سایت به شما کمک کنند. همچنین به کاربران این امکان را می دهد به راحتی محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند. استفاده مناسب از دسته ها و برچسب ها برای ارتقای رتبه بندی موتور جستجو نیز مفید است.

توصیه می شود با ویرایش دوره ای دسته ها و برچسب ها ، مرتبا سایت خود را سازماندهی نمایید.

نوشته های مشابه