آموزش 11 نکته برای افزایش بازدید ویدئوهای یوتیوب

1 – حفظ بازدیدکنندگان و کاربران قبلی

مهم ترین کاری که باید در یوتیوب انجام دهید افزایش مدت زمان استفاده از یوتیوب توسط کاربران شماست. هرچه کاربران مدت زمان بیشتری را در یوتیوب صرف تماشای ویدئوهای منتشر شده توسط شما کنند، منجر به سود بیشتری برای یوتیوب خواهد شد، از این رو میتوان گفت یوتیوب ویدئوهایی که کاربران بیشتری برای مدت زمان طولانی آن را تماشا کرده اند را برای نمایش ارزشمندتر می داند.

به بیان دیگر از دید یوتیوب ویدئوهایی با نرخ ابقا بالا ارزش بالاتری دارند. این نرخ دقیقا به میزان میانگین دقایقی که افراد صرف تماشای یک ویدئو کرده اند، بستگی دارد. در نظر داشته باشید اولین نکته ای که برای پیش بینی موفقیت و یا عدم موفقیت یک کانال یوتیوب باید در نظر بگیرید مدت زمان تماشای ویدئو توسط کاربران است. چنانچه کانال شما ترافیکی هرچند اندک دارد به سادگی با استفاده از یوتیوب آنالیتیکس می توانید این متریک را بررسی کنید. چنانچه این نرخ کمتر از 35 درصد است پس احتمالا یوتیوب پلتفرم مناسبی برای شما نیست ولی چنانچه این نرخ بالای 35 درصد باشد پس شانسی برای موفقیت در یوتیوب را خواهید داشت.

2 – دقایق ابتدایی ویدئو اهمیت بالایی دارند

اولین دقایق هر ویدئو اهمیت خیلی بالایی در جلب توجه بازدیدکنندگان دارد. نمایش یک معرفی مختصر یا خلاصه ای از محتوای ویدئو می تواند نقش بسزایی در جلب توجه مخاطب و تشویق او به تماشای کامل ویدئو داشته باشد. بیشتر ویدئو ها در حدود 20% از مخاطبان خود را به دلیل شروع ضعیف و بی هیجان ویدئو از دست می دهند. با استفاده از شرح مختصری در ابتدای ویدئو، عنوان های هیجان انگیز و مرتبط با ویدئو و همچنین استفاده از موسیقی در انتهای ویدئو میتواند بر ذهنیت مخاطبان اثر گذار باشد.

خب بیاید دو تصویر زیر را آنالیز کنیم، در تصویر اول همانطور که مشاهده می کنید بازدید ها در مدت زمان پخش ویدئو رو به کاهش است که این مسئله اصلا نگران کننده نیست ولی در تصویر دوم مشاهده می کنید که پس از گذشت 3 ثانیه از شروع ویدئو بالغ بر 50% بازدید ها کاهش پیدا میکند. درک مخاطب و انتظار او از ویدئو شما می تواند از کاهش بازدید ویدئو جلوگیری کند.

این آمار نشان دهنده آن است که ویدئوی مرتبط با تصویر دوم از دید یوتیوب ارزش تماشا ندارد به دلیل اینکه بیشتر بازدیدکنندگان آن در عرض 3 ثانیه از تماشای آن منصرف می شوند، در نتیجه یوتیوب به این نتیجه خواهد رسید که این ویدئوها را در نتایج جستجو نمایش ندهد.

آمار خوب بازدیدهای ویدئو در یوتیوب

آمار نامناسب بازدید ویدئوها در یوتیوب

چطور از کاهش بازدیدکنندگان ویدئوهای یوتیوب جلوگیری کنیم؟

  • مقدمه ویدئو بیش از 3 ثانیه نباشد.
  • خلاصه ای از محتوای ویدئو را در ابتدای آن برای جلب توجه بازدیدکننده قرار دهید.
  • در کانال یوتیوب خود از تِم مشخص و فرمتی به خصوص برای ویدئو و کلیپ های خود استفاده کنید.

3 – شناخت کاربران

برای افزایش بازدیدکنندگان کانال خود باید توجه کنید که آن ها از کجا به کانال شما آمده اند. غالبا در یوتیوب کاربران از منابع زیر وارد کانال ها می شوند.

  • جستجوهای مستقیم
  • عبارات جستجو شده
  • ویدئوهای مرتبط
  • لینک ها

به خاطر داشته باشید منابع ترافیک با توجه به تِم کانال ممکن است متفاوت باشد. در ادامه به بررسی هر منبع با جزئیات می پردازیم.

کانال های ورودی ترافیک در یوتیوب

– جستجوهای مستقیم

هرچه subscriber بیشتری داشته باشید به دلیل تماشا ویدئو در بخش ویدئوهای جدید و اعلان ها، ترافیک بیشتری خواهید داشت. یک سناریو ایده آل این است که بازدیدکنندگان ویدئو های شما را به صورت مستقیم در کانالتان تماشا کنند. برای دست یابی به این مورد ابتدا باید باقی منابع ترافیک را ارتقا دهید.

– عبارات جستجو شده

یک روش عالی برای افزایش بازدید ویدئوهای یوتیوب، مطالعه عبارات جستجو در گوگل و یوتیوب می باشد. درک این که بازدیدکنندگان آینده شما به دنبال چه چیزی هستند و ساخت ویدئو برای پاسخ به جستجوی آن ها قطعا روشی عالی برای افزایش ترافیک کانال یوتیوب است. پیشنهاد می کنم از ابزارهایی مانند Google trends برای پیدا کردن عبارات ترند شده در جستجو استفاده کنید. همچنین برای انجام این کار می توانید از ابزارهای سئو همچون Ahref.com برای پیدا کردن عبارت های جستجو شده توسط بازدیدکنندگان بالقوه در بازار و یا صنعت خود استفاده کنید. به علاوه آن، می توایند از سرویس Kparser برای پیدا کردن عبارت های دقیق جستجو شده در یوتیوب استفاده کنید.

ابزار گوگل ترندز:

موتور جستجوی گوگل گزینه مناسبی برای پیشنهاد کلمات کلیدی است. برای استفاده از گوگل ترندز پیشنهاد می شود با تغییر لوکیشن و مشاهده عبارت های جستجو شده برای ویدئوی بعدی خود ایده بگیرید.

پیشنهادات گوگل برای عبارت های جستجو شده

ابزار Ahrefs:

از قسمت Keyword explore می توانید کلیدواژه های پیشنهادی این ابزار را مشاهده کنید. توجه داشته باشید این ابزار رایگان نمی باشد ولی می توانید دوره هفت روزه آزمایشی آن را به مبلغ هفت دلار تهیه نمایید.

داشبورد ابزار Ahrefs

ابزار Kparser:

برای استفاده از این ابزار حتما توجه داشته باشید که در قسمت تنظیمات کشور خود را انتخاب کرده و یوتیوب را به عنوان کانال ترجیحی خود انتخاب کنید.

ابزار Kparser

هدف نهایی شما باید انتخاب عبارت های پرسرچی باشد که از طرفی خیلی پر رقابت نبوده و از سوی دیگر ترافیک خوبی را به همراه داشته باشد. همچنین ساخت ویدئو برای عبارت هایی که هنوز ترند نشده اند یک استراتژی سودمند است. اگر الان آیفون 10 ساخته شده است، قطعا آیفون 11 هم ساخته خواهد شد، بنابراین می توانید خود را برای انتشار این محصول در آینده آماده کرده و با این کار از رقبای خود پیشی بگیرد.

بیایید تصور کنیم که کانال یویتوب شما در حوزه پیاده روی می باشد. این عبارت هایی است که با استفاده از ابزارهای معرفی شده در بالا در عرض چند ثانیه به دست می آید:

  • آهنگ های پیاده روی برای پیشاهنگ ها
  • بهترین کفش پیاده روی سبک برای مردان
  • دوره های پیاده روی در شمال کالیفرنیا
  • اهنگ های مخصوی پیاده روی

در این عبارت ها رقابت زیادی وجود ندارد ولی میتوانند ترافیک خوبی به دنبال داشته باشند.

– ویدئو های مرتبط

یکی از روش های معرفی ویدئو در یوتیوب نمایش آن به کاربر در هنگام پخش ویدئو ها است که با عنوان ویدئو های مرتبط شناخته می شود. برای این که ویدئوی خود را در لیست پیشنهادی گوگل قرار دهید می توانید از تکینیک های زیر استفاده کنید:

  • کلیپی با بازدید بالا پیدا کرده و ویدئویی با توضیحات مشابه، آیکون ها و نام و طول عنوان بسازید. تنها تفاوتی که این ویدئو با کلیپ مذکور باید داشته باشد این است که محتوای ویدئو شما باید کیفیت بالاتری داشته باشد.
  • در قسمت کامنت های ویدئویی که مشابه با ویدئو شما است میتوانید با نوشتن کامنتی کاربران را دعوت به مشاهده ویدئو خود که قطعا کیفیت بالاتری نسبت به آن ویدئو دارد، کنید.

در حالی که هیچ گارانتی برای نمایش قطعی ویدئو شما در لیست پیشنهاد های گوگل وجود ندارد با این حال چنانچه به صورت مداوم از این استراتژی استفاده کنید انتظار می رود 10% از ویدئو های شما در این لیست نمایش داده شوند.

ویدئوهای مرتبط در یوتیوب

– لینک ها

اگر چه ترافیک های ورودی از لینک ها قابل درک تر هستند ولی ایجاد آن ها بسیاز زمان گیر است. شما باید به صورت مداوم لینک ها را در کانال های مرتبط پست کرده و امیدوار باشید که حذف نشوند. به عنوان مثال، اگر کانال شما در ارتباط با توسعه وب است، باید وبلاگ های مرتبط متعددی را پیدا کرده و در قسمت کامنت آن ها لینک ویدئوهای خود را قرار دهید.

با افزونه similar web در مروگر گوگل کروم ،به سادگی می توانید داده های بازدید کنندگان خود را مشاهده نمایید این کار به شما در تصمیم گیری برای  صرف زمان بر روی سایتی برای گرفتن لینک مفید کمک می کند.

افزونه similar web در مروگر گوگل کروم

روش دیگر این است که با این وب سایت ها همکاری کرده و گاها برایشان محتوا بنویسید به این دلیل که غالبا تمامی صاحبان سایت از محتوای با کیفیت و البته رایگان استقبال می کنن. بررسی کانال های رقبای خود را فراموش نکنید و گاها عملکرد آن ها را بررسی نمایید. یکی از روش هایی که می توانید برای رشد ترافیک کانال خود از آن استفاده کنید بررسی عملکرد رقیب هایتان به صورت دقیق است.

4 – ویدئو ها سرمایه گذاری مالی هستند

یکی از روش های موثر در افزایش ترافیک ویدئوهای یوتیوب، صرف چند دلار برای معرفی هر ویدئو در 24 ساعت ابتدایی انتشار آن است. شما می توانید بودجه 5 تا 20 دلار را برای انجام این کار در نظر بگیرید. بسیاری از کانال ها از این روش استفاده می کنند، در صورت مصرف صحیح، این روش اثربخشی بالایی دارد. از دید یوتیوب نشانه هایی از جالب بودن ویدئو اهمیت بالایی دارد بنابراین باید در همان ابتدا شروع به معرفی ویدئوهای خود کنید.

تبلیغ ویدئو در یوتیوب

پیشنهاد می کنم برای 20 تا 30 درصد از ویدئوهایی که پیش بینی می کنید ترافیک خوبی دریافت می کنند، در روز های ابتدایی انتشارشان از این روش استفاده کنید. چندین ساعت ابتدای انتشار ویدئو اهمیت خیلی بالایی در شناسایی آن توسط یوتیوب دارد.

5 – کلیک های بیشتری دریافت کنید

خب حالا تصور کنید تمام موارد ذکر شده در بالا را رعایت کرده اید و حتی ویدئو شما در پیشنهادها هم نمایش دارد ولی هیچ فردی بر روی ویدئو شما کلیک نمی کند و به همین دلیل به سرعت از لیست حذف می شوند. حالا باید چه کار کنید؟

برای شروع باید زمانی را صرف تجزیه و تحلیل و اصلاح محتوای خود کرده تا محتوا را آموزنده و ترغیب کننده تر کنید. این کار را با تنظیم و تغییر آیکون ها، رنگ فونت ها و ویژگی های دیگری که بازدیدکنندگان در همان ابتدا در قسمت جستجو میبینند انجام دهید.

خب به عنوان مثال بیاید کانال GEARIST را بررسی کنیم. دو تصویر زیر را بررسی کنید، قطعا تصویر بالایی ترغیب کننده تر و جذاب تر است. پس با انتخاب مناسب آیکون ها، رنگ و فونت تصویر ابتدای ویدئو می توانید کاربران را به کلیک بر روی ویدئو تشویق کنید.

6 – به صورت مداوم و مرتب ویدئو منتشر کنید

چنانچه میخواهید تمام تمرکز خود را صرف یوتیوب کرده و در طولانی مدت از آن سود ببرید قطعا تعداد ویدئو هایی که منتشر می کنید اهمیت بالایی دارد. این متریک را نادیده نگیرید زیرا منجر به عدم موفقیت کانال یوتیوب شما می گردد. باید تصمیم بگیرید که چه تعداد محتوا و در چه بازه زمانی میخواهید منتشر کنید و سپس تا انتها به آن الگو وفادار بمانید. چنانچه می خواهید در هفته دو ویدئو منتشر کنید، سعی کنید در حد امکان بر آن پایبند باشید و مخاطبان خود را عادت دهید که در روزهای خاصی منتظر ویدئوی جدید شما باشند. تحقیقات نشان دهنده آن است که بازدیدکنندگان علاقه ی خود را به کانال شما از دست می دهند چنانچه فاصله زمانی انتشار ویدئو در کانال شما بسیار طولانی باشد.

7 – لایک کنید، پستی را مجدد منتشر کنید و کامنت بگذارید

احتمالا مهم ترین متریک برای شما شبکه های اجتماعی هستند. کامنت ها نشانه آن هستند که تا چه حد ویدئوهای شما برای عموم محبوب هستند. اگر کاربران از ویدئو شما خوششان نیاید، یوتیوب هم از آن خوشش نخواهد آمد. یک روش ساده برای تشویق افراد به گذاشتن کامنت و افزایش تعداد کامنت ها، پاسخ دادن به تمامی کامنت ها است. البته فراموش نکنید که در ویدئو و همچنین در قسمت توضیحات آن از مخاطبان خود بخواهید نظر خود را در کامنت اعلام کنند و به عنوان مثال در ویدئوی خود سوالی پرسیده و کاربران را به پاسخ دادن به آن سوال در قسمت کامنت ها و رقابت با یکدیگر دعوت کنید.

8 – فیسبوک را فراموش کنید

ویدئو های خود را در فیسبوک معرفی نکنید زیرا این استراتژی دیگر پاسخگو نیست. اکنون فیسبوک تنها ویدئوهای خود را نمایش میدهد و از معرفی و نمایش ویدئو های رقبای خود (یوتیوب) خودداری می کند. کاربران بسیاری این مورد را با انتشار ویدئوهای یوتیوب خود در صفحات فیسبوک امتحان کردند. چه اتفاقی افتاد؟ ویدئوهای یوتیوب 20% نمایش کمتری نسبت به ویدئوهای فیسبوک داشتند.

9 – تبلیغات را محدود کنید

چنانچه در هر دقیقه از ویدئوی خود تبلیغات را نمایش دهید احتمالا بازدیدکنندگان بسیار زیادی را از دست خواهید داد. ممکن است در آینده ، زمانی که دنبال کننده های وفادار خود را پیدا کرده اید نمایش تبلیغات در ویدئو سودمند باشد ولی در ابتدای فعالیت کانال این استراتژی منطقی نیست. چنانچه کاربری ویدئو شما را خیلی نپسندیده باشد، نمایش تبلیغات در بین ویدئو برای او تبدیل به محرکی برای بستن ویدئو می شود.

10 – فاکتورهای فنی

تا میتوانید اطلاعات مرتبط به هر ویدئو را از جمله دسته بندی، افزودن تگ و زبان و غیره را در هنگام انتشار آن ثبت نمایید.

برای هر ویدئو عنوانی که مرتبط با محتوای آن تنظیم کنید. برای ویدئو توضیحات منحصربفردی قرار دهید و حتماً حاوی کلیدواژه ای باشد که تمایل دارید با جستجوی آن عبارت، ویدئوی شما نمایش داده شود. توجه داشته باشید هیچ چیز را از اینترنت کپی نکنید. لیست عناوین مورد بحث در ویدئو را به همراه دقیقه آن مشابه با عکس زیر در قسمت توضیحات منتشر کنید.

تمامی این فاکتورها به شما کمک میکند تا از رقبای خود پیشی بگیرید و در نظر گرفتن و رعایت این نکات برای یوتیوب ارزشمند است و به صورت مداوم یوتیوب چنین ویدئوهایی را معرفی میکند.

تایم لاین ویدئو در یوتیوب

11 – پلی لیست ها سرگرم کننده هستند

شما میتوانید مدت زمان حضور بازدیدکنندگان در کانال خود را با ایجاد پلی لیست افزایش دهید.

ویدئوهایی با تِم و موضوع مشابه را در یک پلی لیست قرار دهید تا یکی از پس از دیگری به نمیاش دربیایند. این پلی لیست ها را با استفاده از کلیدواژه های هدف خود و البته خلاقانه نام گذاری کنید، سپس توضیحات منحصربفردی برای پلی لیست های خود یادداشت کنید تا منجر به نمایش پلی لیست در نتایج جستجو گردد.

در انتها به این نکته توجه کنید که یوتیوب هم مانند گوگل دارای یک سری اصول و قواعد برای بهینه سازی است که بسیاری از آنها مشابه با اصول سئو و بهینه سازی سایت برای گوگل است. بنابراین پیشنهاد میکنیم تا حد ممکن با این موارد حداقل در سطح پایه و ابتدایی آشنایی پیدا کنید زیرا رعایت این فاکتورها باعث افزایش بازدید ویدئوها در یوتیوب خواهد شد.

امیدواریم نکات مطرح شده در این مطلب باعث افزایش بازدید ویدئوهای یوتیوب و هچنین بهبود بازخورد دریافتی شما از انتشار ویدئو در یوتیوب شود. در صورت تمایل سوالات خود را می توانید از طریق کامنت برای ما ارسال نمایید. موفق باشید.

منبع : seoblog

نوشته های مشابه