آیا تبلیغات در شبکه نمایش گوگل ارزش هزینه کردن دارد؟

تبلیغات شبکه نمایش گوگل

تبلیغات کلیکی در بین کاربران یک استراتژی بازاریابی آنلاین فوق العاده محبوب است که از ابتدا رشد مشهودی داشته و برای بسیاری از تبلیغ کنندگان اینترنتی کار آمد می باشد. با استفاده از تبلیغات شبکه نمایش گوگل و پلتفرم قدرتمند ادوردز ، تبلیغ کنندگان اکنون می توانند به طیف وسیعی از کاربران در کشورهای مختلف جهان دسترسی پیدا کنند.

در سال 2003 ، 3 سال پس از راه اندازی پلت فرم ادوردز ، گوگل یک ویژگی جدید به نام “شبکه نمایش- (display network)” را در پلت فرم گوگل ادوردز معرفی کرد که با توانایی دسترسی به میلیون ها کاربر با هزینه بسیار پایین تر از شبکه جستجوی گوگل – (search network) ، به سرعت در بین کاربران محبوب گردید.

شبکه نمایش گوگل – Google Display Network ممکن است هزینه ی کمتری بابت کلیک داشته باشد  و دسترسی به مخاطبان گسترده تر باشد اما ایا همه چیز همانطور که به نظر می رسد است؟

در بین کارشناسان حوزه دیجیتال مارکتینگ ، استفاده از شبکه نمایش گوگل اختلاف نظر وجود دارد. برخی از فعالان این حوزه معتقدند که استفاده از این قابلیت پلت فرم گوگل ادوردز بسیار هدفمند و مناسب است و دارای بازخورد بالایی نیز می باشد ، در حالیکه برخی دیگر عقیده ای برخلاف این مورد دارند.

قبل از اینکه بتوانیم مزایا و معایب شبکه نمایش گوگل را کشف کنیم ، ابتدا باید نحوه ی کار آن و کارآمدی آن برای تبلیغ کنندگان را بدانیم. با درک چگونگی کارکرد شبکه نمایشی گوگل ، تصمیم گیری در مورد ارزش استفاده یا اجتناب از آن آسان تر خواهد بود .

بیایید با نگاهی عمیق به شبکه نمایش گوگل و نحوه عملکرد آن شروع کنیم:

شبکه نمایش گوگل – Google Display Network چیست؟

شبکه نمایش در سال 2003 راه اندازی و به عنوان پلتفرم موجود در ادوردز شناخته شد. در ابتدا، زمانی که ادوردز در سال 2000 منتشر شد، تنها می توانست تبلیغات را در موتور جستجوی گوگل نشان دهد. این به این معنی بود که برای مشاهده تبلیغات می بایست وارد گوگل شده و کلیدواژه ی مدنظر را جستجو کرده تا تبلیغات را مشاهده کنید.

با توجه به این موضوع ، طبیعی است که میزان دسترسی کاربران برابر با تعداد بازدیدکنندگان ماهانه ی گوگل باشد. چنانچه 100 میلیون نفر هر ماه در گوگل عباراتی را جستجو کنند ،پس از این طریق کاربران می توانند تبلیغات شما را مشاهده کنند. در واقع گوگل بر آن بود تا با گسترش افق های خود ، کاربران آنلاین را بیشتر هدف قرار دهد. برای انجام این کار، آنها می بایست یک ایده جدید با نام تجاری جدید ایجاد می کردند.

پس از گذشت چند سال از معرفی پلتفرم ادوردز ، گوگل متوجه شد که کلمات کلیدی خاص به سرعت افزایش یافتند ، کلمات کلیدی محبوب مانند “بیمه” و “وام های مسکن” رقابت بسیار زیادی را جذب کردند که این سبب افزایش مضحک هزینه ی کلیک این کلیدواژه شد. جالب توجه است که با توجه به افزایش شدید هزینه ی کلیک ها تبلیغ کنندگان همچنان تمایل به ادامه ی تبلیغات داشتند .

گوگل با تصمیم به بهبود سودآوری تبلیغات ، شبکه ی نمایش را ایجاد و معرفی کرد .این سیستم جدید به این صورت کار می کرد که تبلیغات در سایت های شخص ثالث به نمایش در می آمد . گوگل با دادن هزینه به صاحبان آن وب سایت ها ، انگیزه ای در آن ها برای قرار دادن تبلیغات در وب سایت خود ایجاد کرد ، این در حالی بود که کاربران گوگل به میزان قابل توجه ای در حال افزایش بود.

امروزه کاربران می توانند از طریق برنامه AdSense برای مشارکت در  شبکه نمایش گوگل ثبت نام کنند. با پیروی از معیارهای خاص این وب سایت ، وب سایت ها می توانند در عرض چند روز، تبلیغات  گوگل را در وب سایت خود نشان دهند. در حال حاضر شبکه نمایش گوگل بیش از 2 میلیون شرکت کننده دارد و 90 درصد از مردم در اینترنت حضور دارند.

معرفی این کانال تبلیغاتی جدید به شرکت ها راه جدیدی برای تبلیغ و هدایت کاربران نشان می دهد و دیگر تبلیغ کنندگان تنها به ترافیک جستجوی گوگل محدود نخواهند بود  در عوض آنها اکنون می توانند کاربرانی را مورد هدف قرار دهند که هرگز در گوگل حضور نداشته اند. با هزینه ارزان تر برای هر کلیک و دسترسی مخاطبان بیشتر، این امر به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد که برای کلمات کلیدی مشابه بدون اینکه هزینه ها به دلیل رقابت افزایش زیادی داشته باشند تبلیغات انجام دهند .

اما این تنها مزیت شبکه نمایش گوگل نیست. فرمت تبلیغات جدید اجازه کسب و کار را به صورت بی سابقه ای به تبلیغ کنندگان داده است از جمله طیف وسیعی از ویژگی های چشمگیر مانند بازاریابی مجدد و آگهی های بصری. دلایل و مزایای زیادی وجود دارد که تمایل تبلیغ کنندگان به این نوع تبلیغات را نشان می دهد. در این جا به برخی از این مزایا می پردازیم :

مزایای شبکه نمایش گوگل – Google Display Network

در حال حاضر با شبکه ی نمایش ادوردز آشنا شدید، وقت آن رسیده است که مزایای آن را بررسی کنید .

طیف گسترده ی مخاطبان

اولین و آشکارترین مزیت شبکه نمایش گوگل، دسترسی گسترده ی آن به بیش از 2 میلیون وب سایت می باشد  ، این به میزان قابل توجهی بازدید و سود تبلیغات شما را افزایش می دهد. هنگام استفاده از پلتفرم استاندارد ادوردز ، تبلیغات فقط برای کاربرانی که از گوگل بازدید می کنند و برای کلمات کلیدی خاص جستجو می کنند، نمایش دارد. اما اگر از شبکه نمایش استفاده کنید، تبلیغات خود را می توانید به کاربرانی نشان دهید که جستجوی گوگل را انجام نداده اند. این به وضوح یک مزیت بزرگ است؛ زیرا این امر باعث افزایش بازدید اتفاقی شما شده و در نهایت تبلیغات توسط افراد بیشتری بازدید می شود.

هزینه ارزان تر به ازای هر کلیک

در مقایسه با پلت فرم جستجوی پیش فرض گوگل، هزینه هر کلیک در  شبکه نمایش گوگل، تقریبا همیشه ارزان تر است. این به این معنی است که شما هنوز هم می توانید افرادی که به محصول شما علاقه مند هستند را بدون نیاز به پرداخت هزینه های بالا مورد هدف قرار دهید. با توجه به هزینه کلیک های تبلیغات شبکه ی جستجو ، شبکه نمایش یک جایگزین عالی برای تبلیغ کنندگانی است که به دنبال کسب درآمد هستند .

مدل های مختلف قیمت گذاری

روش پرداخت هزینه به ازای هر کلیک ممکن است مورد استفاده ی خیلی از تبلیغ کنندگان قرار گیرد ، اما در  شبکه نمایش گوگل ، می توان روش پرداخت را به CPM تغییر دهید. CPM درواقع پرداخت هزینه به ازای هر هزار نمایش بنر می باشد ، که این امر برای تبلیغ کنندگان سودآور می باشد زیرا هزینه هر هزار نمایش در بسیاری از مواقع ارزان تر از هزینه هر کلیک می باشد.

نمایش تبلیغات به صورت بنری و تصویری

بر خلاف تبلیغات جستجوی استاندارد گوگل که بر پایه ی متن هستند ، شبکه نمایش به شما امکان استفاده از تبلیغات جذاب تری را می دهد. نه تنها این تبلیغات بصری هستند، بلکه به منظور افزایش تاثیرگذاری می توانند متحرک باشند. هنگامی این تبلیغات در وب سایت مناسب به نمایش در آید ، این تبلیغات بصری می تواند به میزان قابل توجهی افزایش نرخ کلیک و به طور کلی conversion بالاتر از تبلیغات متن را دریافت کند.

بازاریابی مجدد remarketing

یکی از قدرتمندترین ویژگی های شبکه نمایش گوگل ، قابلیت Remarketing در این نوع تبلیغات است. اگر قبلاً از Remarketing  استفاده نکرده اید ، می توان گفت که یک گزینه ی مهم تبلیغاتی را نادیده گرفته اید. این قابلیت نه تنها شانس شما را برای تبدیل کاربران به مشتریان افزایش می دهد، بلکه به طور شگفت انگیزی هزینه ی پایینی دارد. اگر یک کاربر از طریق تبلیغات کلیکی نتیجه نگرفت پس دیگر نباید تبلیغات کند ، این دیدگاه غلطی است زیرا با استفاده از تبلیغات بازاریابی مجدد ، می توانید یک کمپین جدید ایجاد کنید که هدف آن فقط کسانی است که در وب سایت شما حضور داشته اند. با استفاده از شبکه ی نمایش گوگل، سایت از طریق کوکی ها ، کاربران را دنبال می کند و پس از بازدید از سایت شما، تبلیغات شما را مجدد به آن ها نمایش می دهد. نه تنها این تبلیغات فوق العاده ارزان هستند، بلکه می توانند سبب موفقیت بیشتر تبلیغ کنندگان شوند.

نوشته های مشابه