ابزارهای حرفه ای برای کار با توئیتر

ابزارهای twitter

توییتر یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی بوده که برای استفاده بهینه تر از آن ابزارهای متنوعی ایجاد شده و سبب می شوند بتوانید در توییتر کسب و کار خود را توسعه و آن را مدیریت نمایید. به عنوان مثال یکی از اقدامات مفید در جهت توسعه کسب و کار افزایش محدودیت تعداد کلمات برای توییت ،اضافه کردن نظرسنجی و اضافه کردن گیف ها می باشد.این شبکه اجتماعی چند سال پیش یک تغییر بزرگ در ساختار خود ایجاد کرد که صفحه پروفایل کاربران و ظاهر صفحات از نو طراحی و پیاده سازی شد و  به کاربران اجازه می داد تا یک ارزیابی مناسب از توییت های منتشر شده خود  داشته باشند و آن را در صفحه کاربری خود مشاهده نمایند، که این نشان دهنده اهمیت آمار و ارقام برای توییتر و کاربران این شبکه می باشد. در واقع باید گفت یکی از اساسی ترین اقدامات جهت پیشرفت و توسعه کسب و کار آنلاین از طریق دیجیتال مارکتینگ، ارزیابی و تحلیل دقیق آمار و ارقام در شبکه های مختلف می باشد و در همین راستا ابزارهای آنالیز متعددی جهت ارزیابی آمار و ارقام شبکه توییتر ایجاد شده است که در این مقاله قصد داریم به آنها اشاره نماییم.

1- HootSuite

یکی از مهمترین ویژگی های HootSuite این است که می توانید به کمک آن پیام های خودکار زمان دار  با یک قالب کاملا حرفه ای داشته باشید و تعیین کنید در زمان مشخصی توییت برای شما و بدون دخالت به طور خودکار  ارسال شود. به علاوه می توانید برای توییت های زمان دار خود فایل ضمیمه کنید،موقعیت جغرافیایی و مخاطبین مشخصی را تعیین نمایید.نکته مثبت این ابزار این است که دارای اپلیکیشن برای اندروید و IOS می باشد.این ابزار مناسب افرادی است که در طول روز توییت های متعددی دارند و فرصت کمی جهت ارسال های مجزا در اختیار دارند

2- Tweroid

این ابزار به شما کمک می کند تا در بهترین زمان مناسب توییت کنید. در واقع این ابزار به شما یک گراف بر حسب ساعت داده که می توانید به تفکیک، ساعاتی که بیشترین کاربران تان آنلاین و فعال بوده اند را مشاهده نمایید و به عبارت دیگر متوجه شوید کاربرانی که شما را دنبال می کنند بیشتر در چه ساعاتی فعال می باشند. همچنین گراف های جداگانه ای نیز برای آمار هفتگی و روزانه در اختیارتان قرار می دهد. می توان گفت این ابزار مناسب افرادی است که می خواهند توییت های بهینه داشته باشند.

3- Klout

این ابزار پیشرفته به شما این امکان را می دهد تا علاوه بر ایجاد توییت های زمان دار، بتوانید صفحه کاربری خود را نیز ارزیابی کرده و توسط سیستم امتیازدهی مخصوصی که بر اساس پارامترهای مختلفی نمره گذاری می شود می توانید در بازه های ساعتی مشخصی امتیاز خود را مشاهده نمایید. همچنین علاوه بر توییتر می توانید شبکه های Facebook ،LinkedIn ،Instagram ،Google و  FourSquare را نیز با این ابزار مدیریت نمایید.

4- Twilert

اگر با Google alerts آشنا باشید در واقع این ابزار همان امکانات Google alerts را در توییتر در اختیارتان قرار می دهد و اگر کسی دقیقاً هشتگ مد نظر شما را توییت کرد و یا mention (@) یا کلید واژه مشخصی که تنظیم کرده اید را توییت کرد، از طریق ایمیل به اطلاع شما خواهد رسید. این سرویس به شما 15 روز خدمات کامل و رایگان داده و پس از آن باید اشتراک خریداری نمایید. این سرویس مناسب افرادی است که به تازگی کمپین تبلیغاتی خود را آغاز کرده اند و کاربرانی که به دنبال توییت های خاص و مشخصی هستند و یا در امور پشتیبانی مشتریان و در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند بسیار مفید و سودمند می باشد.

 

5- TweetReach

این سرویس نیز مانند سرویس بالا عمل کرده و می توانید هشتگ ، mention و یا کلیدواژه خاصی را تعیین کنید تا فعالیت های کاربران در مورد آن ها را به شما اطلاع دهد. همینطور یک گزارش کامل از توییت های شما که حاوی هشتگ ها و عبارات خاصی بوده اند و retweets شده اند نیز ارائه می دهد.

6- FollowerWonk

این ابزار اطلاعات کاملی از اینکه چه افرادی شما را دنبال می کنند، موقعیت جغرافیایی آنها کجاست، چه زمان هایی غالباً توییت می کنند را در اختیار شما قرار می دهد. همینطور افرادی که شما آنها را دنبال می کنید اما آنها شما را دنبال نمی کنند را به شما نمایش می دهد. نکته مثبت این است که می توانید گزارش تحلیلی گرفته شده توسط این ابزار را ذخیره و به اشتراک بگذارید. FollowerWonk توسط قابلیت PowerPost به شما کمک میکند تا در بهترین زمان مناسب توییت کنید و یا توییت زمان دار را اعمال نمایید. توسط گزینه ManageFlitter نیز می توانید کلیدواژه های مدنظر خود را در توییتر دنبال نمایید که به شما کمک می کند افراد را به به شکل هدفمند دنبال نمایید.

7- SimplyMeasured

کار این ابزار به طور کلی ارائه گزارش های کامل از دنبال کنندگان توییتر شما می باشد. می توانید بر اساس اینکه بیشترین کلمات کلیدی پروفایل دنبال کننده هایتان بر اساس تاریخ آخرین توییت چه عبارتی است را جستجو کنید و یا اینکه توزیع منطقه زمانی و یا موقعیت جغرافیایی و… دنبال کنندگان خود را متوجه شوید. همینطور می توانید توییت های ارسالی خود را ارزیابی کنید و متوجه شوید مخاطبان شما چه میزان آن را ریتوییت کرده اند. این سرویس همچنین به شما آمار کاملی از تعداد بازدید کننده هایتان در طول زمان های مختلف و درصد رشد و یا کاهش آنان را به همراه جزییات کاملی ارائه می دهد. یکی دیگر از گزارش هایی که توسط این ابزار توییتر می توانید دریافت کنید علاقه مندی های دنبال کننده ها، جنس و موقعیت جغرافیایی را ارائه میدهد که می توانید بر اساس آن یک برنامه ریزی دقیق در خصوص کسب و کار خود داشته باشید.

 

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره و سئو

نوشته های مشابه