ارزش انواع لینک دهی از دید گوگل

لینک دهی

لینک دهی حالات متنوعی دارد و هر کدام از آن ها دارای ارزش خاصی از دید موتورهای جستجو می باشد که در این مقاله به بررسی آن پرداخته ایم.

– لینک دهی خارجی و لینک دهی داخلی (External vs Internal)

لینک دهی خارجی از دید موتورهای جسجتو بیانگر این موضوع است که سایت دیگری به سایت شما رأی مثبتی داده و آن را تایید کرده است. این موضوع در مقابل لینک دهی داخلی موضوعی است که از نظر موتورهای جستجو دارای ارزش و اعتبار بالاتری می باشد.

– اعتبار سایت لینک دهنده (Authority)

لینک دهی از سایت های مهم و دارای اعتبار برای موتورهای جستجو و رنک دهی آن ها ارزش و اعتبار بسیار بالاتری دارد. به عبارت دیگر موتورهای جستجو به تعداد لینک ها اهمیت زیادی نمی دهند و به ارزش سایتی که از آن لینک گرفته اید توجه بیشتری دارند.

– لینک دهی از منابع متنوع

به بیان ساده باید گفت که لینک دهی تکراری و دائمی از یک سایت در مقابل لینک دهی از یک سایت جدید برای موتورهای جستجو دارای ارزش کمتری می باشد.

– تنوع در لینک ها

در صورتیکه چندین وبلاگ یا سایت با موضوع مشابه داشته باشید و از همه ی آنها به همدیگر لینک دهید ، در واقع از نظر موتورهای جستجو لینک شما اعتباری ندارد.

– مرتبط بودن عنوان لینک (Anchor Text)

لینک هایی که Anchor Text آنها کلمات کلیدی مرتبط با آن صفحه می باشد در بهینه کردن سایت و بهبود رنک آن مفیدتر خواهد بود. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که تمرکز زیاد بر روی یک Anchor Text می تواند سبب جریمه گوگل شود و برای هر صفحه نیاز است که از عبارات کلی هم به عنوان Anchor Text استفاده کنید.

– ارزش لینک دهی به سایت های دیگر

موضوعی که به تازگی از در میان فعالان حوزه سئو مطرح شده است، ارزش لینک دهی به سایت های معتبر به عنوان منبع یک موصوع می باشد.

جان مولر در این ویدئو به سوال “آیا لینک دادن به سایت های دیگر برای سئو مفید یا مضرر می باشد” پاسخ داده است.

پاسخ کوتاه این سوال این است که لینک دادن به باقی سایت ها خوب است ولی از این پروسه برای تبادل لینک، تبلیغات و یا کامنت های اسپم استفاده نکنید. در شرایط مذکور می بایست از لینک هایی nofollow استفاده نمایید.

در این صورت، لینک دادن به باقی سایت ها میتواند منجر افزایش ارزش صفحه گردد.

– قرار دادن لینک در فوترها و سایدبارها

لینک دهی در میان محتوا و بدنه اصلی صفحه و محتوای موجود در تگ body نسبت به لینک های قرارگرفته شده در فوتر و سایدبار سایت سبب بهبود مناسب تر رنک سایت خواهد شد. به بیان دیگر لینک های موجود در محتوای اصلی هر صفحه دارای اعتبار بالاتری هستند. لینک های موجود در فوتر و سایدبار از نظر ربات های موتورهای جستجو بیشتر به لینک های تبلیغاتی شبیه هستند که اعتبار مناسبی نیز ندارند.

– لینک دهی از سایت های هرز و Spam

مراقب لینک دهی از سایت هایی که در دیتابیس موتورهای جستجو به عنوان هرزنامه شناخته شده اند و همچنین قراردادن لینک در صفحاتی که لینک های مختلف و با موضوعات غیرمرتبط را شامل می شوند باشید. بروزرسانی الگوریتم های گوگل و هوشمندی بالای آنها سبب شده است که هیچ توجهی به لینک های موجود در این صفحات نداشته باشند و همچنین این نوع لینک ها در صورت تکرار دائم آن سبب نزول اعتبار و جایگاه سایت شما خواهد شد.

– لینک دهی در صفحات با ارزش

قبل از قراردادن لینک خود در هر صفحه به ساختار و تعداد لینک های موجود در آن توجه کنید. لینک دهی را در صفحاتی انجام دهید که از نظر لینک داخلی و خارجی در شرایط مناسبی قرار داشته باشند.

– قرار دادن لینک در صفحات مملو از لینک

حتمأ با سایتهایی که در زمینه خرید و فروش بک لینک فعالیت دارند برخورد داشته اید. این سایت ها صفحاتی را شامل می شوند که مملو از لینک خارجی می باشد و هر لینک مربوط به یک سایت مجزا در یک حوزه کاری خاص می باشد. در صورتیکه این سایت ها به عنوان اسپم شناخته نشده باشند (که احتمال آن کم است) قرار دادن لینک در این صفحات با توجه به وجود تعداد لینک های بالا هیچ سودی برای شما نخواهد داشت زیرا در این حالت ارزش آن سایت به تعداد لینک های موجود در آن تقسیم شده و بنابراین اعتبار زیادی به سایت شما متتقل نخواهد شد و در بلند مدت نیز بر روی سئوی سایت شما تأثیرات نامناسبی خواهد گذاشت.

– لینک های تازه در مقابل لینک های قدیمی

لینک ها با توجه به مدت زمانی که از ایجاد آنها می گذرد اعتبار کمتر یا بیشتری را منتقل می کنند. لینک های تازه و جدید دارای اعتبار بالاتری از دید موتورهای جستجو دارند زیرا معمولا ورودی بیشتری نیز خواهند داشت و به هر میزان که از مدت زمان ایجادشدن لینک می گذرد، اعتبار آن نیز افزایش می یابد.

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره و سئو

نوشته های مشابه