افزایش فضای روت vCenter

یکی از مشکلاتی که بر سر راه به روزرسانی vCenter Appliance نسخه ۶.۵ به نسخه ۶.۷ یا ۷ وجود دارد ، این است که فضای کافی برای انجام این به روزرسانی نداشته باشیم. البته که ممکن است در زیرساخت مجازی سازی شما ، فضای کافی وجود داشته باشد. اما آن چه که مهم است ، مقدار فضای خالی در پارتیشن روت vCenter Appliance می باشد.

توجه داشته باشید که برای به روزرسانی ، وی ام ویر ، یک ماشین مجازی VCSA جدید در پارتیشن Root ایجاد می کند. سپس اطلاعات را از نسخه قبلی به نسخه جدید Migrate خواهد کرد.

بنابراین قبل از شروع به روزرسانی ، اگر با کمبود فضا مواجه هستید ، حتما این راهنما را دنبال کنید :

مقدار حداقل فضای خالی مورد نیاز برای به روزرسانی در پارتیشن Root به میزان ۸ گیگابایت است. ( ۸.۰۵ GB )

برای اینکه بفهمید اصلا نیازی به خواندن ادامه این راهنما دارید یا خیر ، به کنسول vCenter لاگین و دستور df -h1 را اجرا کنید. سپس بررسی نمایید که در مسیر /dev/sda3 چه قدر فضای خالی وجود دارد؟ اگر مقدار فضای خالی کم تر از میزانی است که به آن اشاره کردیم ، در مراحل به روزرسانی با پیغام خطای Insufficient space on the source export partition مواجه خواهید شد.

چطور فضای پارتیشن روت در vCenter را برای به روزرسانی افزایش دهیم؟

ابتدا در زیرساخت ذخیره سازی خود ( تفاوتی نمی کند که از چه تجهیزات ذخیره سازی استفاده می کنید ) یک NFS Shared Folder ایجاد نمایید که مقدار فضای کافی را داشته باشد.

اکنون به کنسول vCenter لاگین کنید و فولدر NFS ایجاد شده را Mount نمایید. مانند تصویر زیر :

چطور فضای پارتیشن روت در vCenter را برای به روزرسانی افزایش دهیم؟

علت استفاده از دستور dd if=/dev/zero of=file_name.txt bs=1MB count=1 این است که از دسترسی نوشتن برای وی سنتر در فولدر NFS ای که ایجاد کرده ام مطمئن شوم.

با انجام این مراحل ، می توانید با خیالی آسوده و بدون نگرانی از بابت کمبود فضای ذخیره سازی مورد نیاز برای به روزرسانی ، وارد پروسه Upgrade شوید. کافی ست که در قسمت محل ذخیره Configuration and historical data مانند تصویر زیر ، آدرس فولدر Mount شده در مرحله قبل را وارد کنید.

How to add extra space to vCenter for the upgrade

لازم به ذکر است که این مراحل برای به روزرسانی از نسخه ۶.۵ به ۶.۷ و از ۶.۷ به ۷.۰ یکسان هستند.

اگر از وی سنتر نسخه ویندوز استفاده می کنید ، کافی ست در Windows Server فضای پارتیشن اصلی را افزایش دهید.

 

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره – ثبت دامنه

نوشته های مشابه