انتقال وردپرس از زیر دامنه (Subdomain) به دامنه اصلی (Root Domain)

انتقال وردپرس از ساب دامین به دامنه اصلی

آیا می خواهید یک سایت وردپرس را از Subdomain به Root Domain انتقال دهید؟ فرآیند اجرای این کار نسبتاً آسان است، همچنین می توان با رعایت موارد مذکور در این مقاله ، فرایند انتقال وردپرس را با کمترین آسیب از نظر سئو انجام داد. در این مقاله چگونگی انتقال وردپرس از Subdomain به Root Domain بصورت گام به گام بیان خواهد شد.

Subdomain تعمیم یافته نام Root Domain شماست. به عنوان مثال http://yourwebsite.example.com یک Subdomain از example.com است. در این مثال example.com یک Root domain است.

موتورهای جستجو در در برخورد با Subdomain یک وب سایت کاملا متفاوت عمل می کنند. به همین دلیل لازم است پس از انتقال، موتورهای جستجو را به Root domain هدایت کنید. این کار باعث می شود که رنک (رتبه بندی) سایت در میان نتایج موتورهای جستجو حفظ شود.

بر خلاف انتقال وردپرس به میزبان جدید یا نام دامنه جدید، انتقال سایت به Root domain ساده تر است. چرا که در این نوع انتقال چون میزبان سایت همان شرکت میزبانی قبلی است، چند مرحله از کار قابل صرف نظر کردن است.

حال با نحوه انتقال وردپرس از ساب دامین به سایت اصلی آشنا شوید.

گام اول – ایجاد یک بک آپ (پشتیبان) کامل از وبسایت

لازم است همیشه یک نسخه پشتیبان از وب سایت خود داشته باشید که در مواقع نیاز برای پشتیبان گیری خودکار از آن استفاده کنید.  پلاگین های پشتیبان گیری وردپرس زیادی وجود دارد که می توانید برای حفظ امنیت وردپرس از آن ها استفاده کنید.

در این مرحله به یاد داشته باشید که حتی اگر پشتیبان گیری خودکار وب سایت داشته باشید، همچنان لازم است یک نسخه پشتیبان کامل از سایت تهیه کنید. این پشتیبان گیری شامل تهیه پشتیبان از پایگاه داده و تهیه پشتیبان از تمام فایل ها و پوشه های وردپرس می باشد.

پس از اینکه یک پشتیبان کامل ایجاد کردید، آن را در یک مکان امن در رایانه خود ذخیره کنید.

گام دوم – انتقال فایل های وردپرس از ساب دامین به پوشه اصلی

ابتدا باید با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP یا مدیریت فایل cPanel به وب سایت خود متصل شوید. پس از اتصال، به محل subfolder رفته و همه فایل های وردپرس را در کامپیوتر خود ذخیره کنید.

انتقال وردپرس از ساب دامین به دامنه اصلی

سپس پوشه public_html را از root domain باز کنید. بسته به نحوه تنظیم محیط میزبانی وردپرس شما، این پوشه می تواند به نام www یا بعد از نام دامنه شما نامگذاری شده باشد. اکنون باید تمام فایل های وردپرس را دانلود کرده بودید را در root directory آپلود کنید.

انتقال وردپرس از ساب دامین به دامنه اصلی

گام سوم- تغییر تنظیمات URL سایت و URL وردپرس

هنگامی که فایل های وردپرس را انتقال می دهید، نمی توانید به قسمت مدیریت وردپرس در Root Folder دسترسی پیدا کنید. تلاش برای ورود به Root Website، شما را به قسمت مدیریت وب سایت Subdomain هدایت می کند.

برای حل این مشکل، به سرویس گیرنده FTP رفته و به Root Directory نام دامنه خود بروید. سپس، لازم است فایل wp-config.php را ویرایش کرده و خطوط زیر را قبل از خط “That’s all, stop editing! Happy blogging” اضافه کنید:

define(‘WP_HOME’,’http://example.com’);

define(‘WP_SITEURL’,’http://example.com’);

فراموش نکنید که example.com را با نام دامنه خود جایگزین کنید. اگر می خواهید از WWW در Root Domain خود استفاده کنید باید URL خود را با پیشوند WWW وارد نمایید.

تغییرات را ذخیره کرده و فایل wp-config.php را در وب سایت خود آپلود کنید. اکنون می توانید قسمت مدیریت سایت وردپرس را در نام Root Domain ببینید.

گام چهارم- به روز رسانی URLها

سایت وردپرس شما به Root Domain منتقل شده است، اما در پایگاه داده سایت وردپرس شما لینک subdomain وجود دارد. برای حل این مشکل، لازم است پلاگین Velvet Blues Update URLs را نصب و فعال کنید. پس از فعال سازی، به صفحه ابزارها>> Update URLs بروید.

انتقال وردپرس از ساب دامین به دامنه اصلی

در این صفحه، باید آدرس Subdomain خود را به جای URL  قدیمی وارد کنید و Root Domain خود را به عنوان URL جدید اضافه کنید. سپس، در قسمت ” Choose which URLs should be updated” لازم است همه گزینه ها، غیر از” All GUIDs” را انتخاب کنید. پس از اتمام این مرحله، برای ادامه روی “Update URLs Now” کلیک کنید.

این پلاگین تمامی URL ها را در پایگاه داده وردپرس به روز می کند. این کار ممکن است کمی زمان بر باشد. پس از اتمام فرآیند پیغام موفقیت آمیز بودن کار نمایش داده خواهد شد.

گام پنجم- ریدایرکت کردن تمام ترافیک از Subdomain به Root Domain

حال که فایل های وردپرس را منتقل کرده اید، باید مطمئن شوید که ترافیک Subdomain شما به نام Root Domain هدایت می شود.

به پوشه Subdomain رفته و اطمینان حاصل کنید که فایل های مخفی لزوماً قابل مشاهده باشند. تنظیمات سرویس گیرنده FTP شما یک گزینه برای همیشه نشان دادن فایل های پنهان دارد. در FileZilla، این گزینه در قسمت Server>> Force Showing Hidden Files قرار دارد.

انتقال وردپرس از ساب دامین به دامنه اصلی

اگر از مدیریت فایل cPanel استفاده می کنید، روی دکمه تنظیمات در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. با این کار صفحه زیر نمایش داده می شود و شما باید ” Show hidden files” را انتخاب کرده و روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

انتقال وردپرسی از زیر دامنه (Subdomain) به دامنه اصلی (Root Domain)

اگر پوشه Subdomain شما قبلا یک فایل .htaccess داشته، اکنون می توانید آن را حذف کنید و یک فایل جدید ایجاد کنید. داخل فایل جدید .htaccess، باید کد زیر را کپی و وارد کنید:

<IfModule mod_rewrite.c>

RewriteEngine On

RewriteBase /

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^yoursubdomain\.example\.com$ [NC]

RewriteRule ^(.*)$ “http://example.com/$1” [R=301,L]

</IfModule>

فراموش نکنید که Subdomain خود را با Subdomain واقعی و example.com را با نام دامنه خود جایگزین کنید.

توجه داشته باشید که خط RewriteRule از یک URL بدون WWW استفاده می کند. اگر شما می خواهید از WWW در Root Domain خود استفاده کنید باید URL خود را با پیشوند WWW وارد نمایید.

تغییرات خود را ذخیره کرده و فایل .htaccess را در سرور آپلود کنید.

پس از انجام همه این مراحل، شما با موفقیت سایت خود را از Subdomain به Root Domain ریدایرکت کرده اید. اکنون می توانید از وب سایت خود دیدن کرده و آن را در عمل مشاهده کنید. برای اطمینان از اینکه همه چیز خوب عمل می کند، وبسایت خود را تست کنید.

امید است این مقاله به شما کمک کندکه سایت خود را از Subdomain به Root Domain انتقال دهید.

نوشته های مشابه